Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، سرهنگ رضا عزیزی رئیس پلیس راه استان همدان یکی از دغدغه‌های جدی این مجموعه را با آغاز سال‌تحصیلی جدید، سوار کردن بیش از ظرفیت دانش‌آموزان به سرویس‌های مدارس عنوان کرد و از برخورد جدی پلیس با این نوع تخلف خبر داد.

او بیان کرد: والدین باید از سرویس‌های استاندارد برای جابجایی فرزندان استفاده کنند و اجازه ندهند راننده بیش از ظرفیت خودرو دانش‌آموزی سوار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: چنانچه راننده بیش از ظرفیت خودرو مسافر سوار کند، در صورت بروز حادثه و جانباختن و مجروح شدن سرنشینان، بیمه دیه آن‌ها را پرداخت نمی‌کند.

عزیزی یادآوری کرد: در صورت استفاده بیش از ظرفیت خودرو، سرنشینان نمی‌توانند از کمربند ایمنی استفاده کرده و احتمال بروز حادثه برای آن‌ها زیاد است.

او یادآوری کرد: سال گذشته یک دستگاه سواری پیکان اقدام به سوار کردن هفت دانش آموز در خودروی خود کرده بود که در جاده روستایی واژگون و  منجر به مجروحیت سرنشینان سواری پیکان شد.

رئیس پلیس راه همدان ادامه داد: عوامل پلیس راه در صورت مواجهه با رانندگانی که بیش از ظرفیت مسافر سوار می‌کنند، نسبت به اعمال قانون و جلوگیری از ادامه مسیر خودرو اقدام می‌کند.

سرهنگ عزیزی همچنین داشتن حداقل ۲۳ سال سن، تاهل و مناسب بودن وضعیت فنی خودرو به ویژه لاستیک و ترمز‌ها را از دیگر مواردری برشمرد که ماموران پلیس راه در صورت مواجهه با سرویس مدارس بررسی می‌کنند.

او بیان کرد: در صورت معیوب بودن سیستم فنی خودرو، بی درنگ وسیله نقلیه متوقف و پلاک تعمیری بر روی آن نصب شده و به تعمیرگاه ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

ظرفیت سرویس‌های مدارس و دغدغه پلیس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس راه سرویس مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن کودک ۴ ساله با خودرو به بهانه کمک

روز گذشته زن جوانی در حالی که به شدت گریه و بی‌قراری می‌کرد با پلیس تماس گرفت و از سرقت خودرویش در یکی از خیابان‌های شهر بم در استان کرمان در حالی که کودک ۴ ساله‌اش هم داخل خودرو بوده، خبر داد.

به گزارش ایران، شاکی گفت: خودرویم کنار خیابان خاموش شد و نمی‌توانستم آن را روشن کنم. بچه‌ام هم داخل خودرو بود. همان موقع ۲ مرد به بهانه کمک برای روشن کردن خودرو به من نزدیک شدند و یکی از آن‌ها پشت فرمان نشست و دیگری شروع به هل دادن خودرو کرد که ناگهان خودرو روشن شد و هر دو سوار بر آن فرار کردند و بچه‌ام را هم با خودرو دزدیدند.

سرهنگ عزت‌الله عبدلی‌نسب فرمانده انتظامی بم در تشریح این خبر گفت: در پی تماس این خانم، تیم‌های گشت انتظامی تمامی محور‌های اصلی و فرعی را تحت کنترل درآورده و در نهایت واحد گشت کلانتری ۱۲ بم در کمتر از یک ساعت خودرو سرقتی را به صورت رها شده در یکی از محله‌های شهر کشف کرد و کودک خردسال را که داخل خودرو بود به والدینش بازگرداند.

وی افزود: بلافاصله پس از این عملیات نیز سارقان فراری با اقدامات اطلاعاتی و پی‌جویی‌های مأموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ عبدلی‌نسب گفت: این دو سارق زمانی که این خانم را با خودرو معیوب کنار خیابان مشاهده کرده بودند، در پی روشن کردن خودرو وی اقدام به سرقت خودرو به همراه کودک خردسال درون آن کردند.

وی به شهروندان توصیه کرد: هیچ وقت خودرو خود را در حالت روشن ترک نکنید و در صورت معیوب شدن خودرو به افراد غریبه اعتماد نکنید.

دیگر خبرها

  • خودرو‌های متخلف طرح نور که راننده دارد با جرثقیل حمل نمی‌شود
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو به بهانه کمک
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • کودک ربوده شده به خانه برگشت
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان