Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس سازمان برنامه بودجه از سرمایه گذاری ۷۳۰۰ میلیارد تومانی برای آموزش عالی در سال جاری خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم این تخصیص‌های برای آموزش عالی به ۱۰۰ درصد برسد. تاریخ انتشار: 11:07 - 26 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۰۳۵۰

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از مرکز روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت از اولویت‌های دولت دانسته و نقش دانشگاه‌ها در توسعه کشور را بسیار مهم و راهبردی توصیف کرد و اظهار کرد: نگاه به توسعه انسانی به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یکی از اصلی ترین هدف دولت به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوبخت آموزش را یکی از شاخص‌های اصلی توسعه انسانی عنوان کرد و افزود: سیاست و نگاه ما در دولت این است که شرایطی فراهم شود تا بر اساس آن افراد بتوانند ایده‌های خود را به مطلوب و در نتیجه به ثروت تبدیل کنند. بنابراین سازمان برنامه و بودجه کشور توجه به توسعه علمی را از اولویت‌های خود می‌داند.

 معاون رئیس جمهور با تاکید بر حرکت مراکز آموزش عالی کشور به سمت دانشگاه‌های کارآفرین بیان کرد: تلاش ما این است که طی ۳ تا ۵ سال آینده دانشگاه‌ها وابستگی کمتری به خزانه دولت داشته باشند چرا که آنها باید بر اساس برنامه به دانشگاه کارآفرین تبدیل شوند.

رییس سازمان برنامه و بودجه از افزایش بودجه آموزش عالی در سال آینده خبر داد و گفت: ما تعهد داریم برای سال جاری ۷۳۰۰ میلیارد تومان در آموزش عالی سرمایه گذاری کنیم که البته این میزان در سال گذشته ۶۲۰۰ میلیارد تومان بود. در واقع یکی از مبالغ درشت دولت در حوزه آموزش عالی سرمایه گذاری می‌شود و این حوزه در کنار حوزه‌های رفاه اجتماعی، کمیته امداد و بهزیستی بیشترین سرمایه گذاری را از آن خود می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برنامه بودجه اعتبار آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۸۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها، شهرام دبیری، در نشست مشترک با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، با بیان اینکه اگر جوانب محیط زیستی در توسعه لحاظ نشود، ممکن است خطراتی برای انسان و نسل آینده داشته باشد، تاکید کرد: ضمن تلاش برای رفع نیازهای جامعه، باید مراقب باشیم محیط زیست به خطر نیفتد و ضرری به نسلهای آینده نرسد.

دبیری تأکید کرد: مجموعه شوراهای کشور و شورای عالی استانها با بیش از 126 هزار عضو، ظرفیت بالایی برای تعامل با سازمان محیط زیست دارند.

وی اهمیت فرهنگ سازی و آموزش در حوزه محیط زیست را یادآور شد و افزود: آموزش و پرورش، شوراها و سازمان محیط زیست می توانند قدم های خوبی برای آموزش، فرهنگ سازی و ترویج حفظ و حراست از محیط زیست بردارند.

رئیس شورای عالی استانها اظهار داشت: کارها و اقدامات باید به گونه‌ای باشد که مردم آن را لمس کنند، مثلاً در زمینه مصرف کیسه های پلاستیکی باید فرهنگ سازی و کارهای اجرایی صورت گیرد.

دبیری خاطرنشان کرد: ایران در زمینه انرژی‌های پاک ظرفیت خوبی دارد و می توان با برنامه‌ریزی از خورشید و باد و دریا برای تولید انرژی پاک استفاده کرد.

وی در مورد صنایع آلاینده، بیان کرد: گاهی یک صنعت آلاینده دیر شناسایی می شود که در این مدت خسارات زیادی به محیط زیست آن منطقه وارد می شود، شهرداری ها باید از عوارض آلایندگی برای بهبود وضعیت استفاده کنند.

دبیری درباره تعداد خودروها و آلایندگی آنها نیز، گفت: در برخی شهرها تعداد خودروها نسبت به ظرفیت آن بسیار بیشتر است. در این شهرها باید توسعه حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود و کیفیت نیز باید ارتقاء یابد و لازم است دولت در این زمینه یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

رئیس شورای عالی استان ها تصریح کرد: شورا طبق قانون می تواند لایحه و طرح به مجلس ارائه دهد، بنابراین در این زمینه هم می توانیم به سازمان حفاظت محیط‌زیست کمک کنیم و از این ظرفیت در راستای مسائل محیط زیستی استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • لایحه پیشنهادی دولت برای وصول مطالبات دانشگاه‌ها از بنیاد شهید