Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@05:50:03 GMT

حب دنیا، ذائقه انسان را تغییر می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۸۴۳۴

حب دنیا، ذائقه انسان را تغییر می‌دهد

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) اظهار کرد: در طول ۵۰ سال بعد از رحلت نبی گرامی اسلام ذائقه جامعه اسلامی عوض شد و به طبع تغییر ذائقه مردم، شخصی مثل یزید امور جامعه اسلامی را بر عهده گرفت.

وی افزود: تماشاچی بودن در میان جبهه حق و باطل نشانه طرفداری از جبهه باطل است چراکه مردم کوفه، مدینه و عراق نیز در واقعه عاشورا به واسطه تغییر ذائقه، تماشاچی شدند و به کمک سپاه امام حسین(ع) نرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنران حرم بانوی کرامت یادآوری کرد: یکی از مسائلی که باعث می‌شود انسان دچار تغییر ذائقه شود، داشتن حب دنیا است که در این راستا شیطان تلاش می‌کند دنیا را برای انسان تزیین نماید.

ماندگاری تاکید کرد: نگاه قرآن و اهل‌بیت(ع) به دنیا یک نگاه مدیریتی دینی است یعنی اینکه دنیای موقت فرصت عبادت، خدمت، معرفت، تجارت معنوی و کسب درجات عالیه و همراه با انباشته‌ای از خطرات گوناگون است به همین علت باید تلاش کنیم تا اسیر این خطرات نشویم.

استاد حوزه علمیه گفت: یک اشتباه در دنیا باعث جهنمی شدن انسان می‌شود و امثال عمر سعد با یک خطا، در مقابل امام حسین(ع) شمشیر کشیدند اما شخصیتی همانند حربن یزید ریاحی در یک لحظه متنبه شده و به سپاه امام حسین(ع) ملحق و در رکاب حضرت به شهادت رسیدند.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا یادآور شد: وسوسه شیطان باعث می‌شود انسان فکر کند هنوز فرصت برای توبه باقی است غافل از اینکه قیامت نزدیک است و بیشترین ساکنان اهل جهنم کسانی هستند که مرتکب معاصی می‌شدند به امید توبه در زمان دیگری اما اجل به آن‌ها فرصتی برای توبه نداد و گناهکار از دنیا رفتند.

ماندگاری گفت: شیطان از چهار جهت عقب، جلو، راست و چپ به انسان حمله می‌کند و مسیر را برای ارتکاب معاصی هموار می‌کند و با وسوسه گناه به امید توبه، وسوسه از طریق اهل و عیال و خانواده، توجیهات شرعی و دینی جهت ارتکاب معاصی  و حب دنیا انسان را به مسیر ضلالت می‌کشاند.

وی تاکید کرد: تارکین دنیا خسر الدنیا و الاخره هستند و شیفتگان دنیا نیز اگر چه به ظاهر از دنیا لذت می‌برند اما به عذابی سخت در قیامت دچار خواهند شد و تنها کسانی می‌توانند هم در دنیا و هم در آخرت به اجر و ثواب برسند که بتوانند دنیای خود را به صورت دینی مدیریت نمایند و تنها مسیر مدیریت دینی دنیا قدم برداشتن در مسیر عبادت و بندگی خداوند و گام برداشتن در مسیر اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قم دنیاطلبی اهل بیت خبرگزاری قرآن حجت الاسلام ماندگاری حرم حضرت معصومه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) متین ستوده هر روز جوان‌تر و زیباتر می‌شود؛ چهره او در سریال لیسانسه‌ها باورنکردنی‌ست!

تغییر چهره «ترانه مهاجر» سریال لیسانسه‌ها بعد ۸ سال مورد توجه قرار گرفت. متین ستوده سال ۹۵ نقش ترانه مهاجر را در سریال لیسانسه‌ها بازی کرد. او اکنون نزدیک به چهل سال سن دارد. 

متین ستوده در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کرده است و در کلاس‌های بازیگری امین تارخ نیز شرکت کرده است. وی تا کنون در سریال‌های سه دونگ، سه دونگ، میکائیل و سریال غیرعلنی به ایفای نقش پرداخته است.

متین ستوده ۱۱ خردادماه سال ۱۴۰۰ در سن ۳۶ سالگی با علی زندی ازدواج کرد. علی زندی سابقه‌ی بازیگری داشته و اکنون صاحب رستوران «طهران پاریس» است.

در ادامه تصاویری از تغییر چهره او بعد سریال لیسانسه‌ها را ببینید:

tags # متین ستوده ، بازیگر سینما سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • (عکس) متین ستوده هر روز جوان‌تر و زیباتر می‌شود؛ چهره او در سریال لیسانسه‌ها باورنکردنی‌ست!
  • ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد
  • تغییر بخشی از مسیر‌های اتوبوس شهری پایانه دولت‌آباد
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است
  • عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد
  • سه ویژگی نخست تواصی در مسیر «اخوت»
  • تصویر عجیب از مردی که زمانی همه زنان دنیا عاشقش بودند!
  • فرمانده بسیج : آینده جهان از شبی که عملیات وعده صادق انجام شد تغییر کرد / این عملیات قاعده جدیدی در دنیا بنیان کرد
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟