Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمود میرلوحی،  رئیس کمیته اقتصادی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به سفری که به همراه شهردار تهران به اتریش و آلمان داشته، گفت: کشورهای آلمان و اتریش در حوزه مترو کارهای زیادی انجام داده‌اند ولی به‌دلیل تحریم تنها توانستیم در حد گفتگو تفاهماتی داشته باشیم.

او افزود: اگر مزاحمت‌های ترامپ پایان یابد کارهای زیادی می‌توان در حوزه مترو با دیگر کشورها انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه مساحت کشور اتریش ده هزار کیلومتر از سمنان کمتر است، اذعان کرد: این در حالی است که شهر وین سالانه 14 میلیارد یورو بودجه برای شهرداری دارد.

میرلوحی با اشاره به گفتگوهای انجام شده در این  سفر با شهرداران شهرهای اروپایی عنوان کرد: سابقه همکاری با اتریش را از زمان صفویه داشته‌ایم و مناسبات خوبی از گذشته میان دو کشور برقرار بود. آنها با ایران همدلی زیادی دارند ضمن اینکه پایتخت این کشور شهرداری علاقمند به شرق و مسائل ایران دارد.

رئیس کمیته اقتصادی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در حال حاضر مجموعه دولت اتریش خانه ارزان در اختیار مردم قرار می‌دهد. تقریبا در وین 220 هزار خانه متعلق به دولت و شهرداری است. تامین مسکن به عهده دولت و شهرداری است و خانه‌های 30 تا 160 متری می‌سازند و از جنوب و شمال شدن شهر و قطب‌بندی آن جلوگیری کرده‌اند.

میرلوحی با اشاره به اینکه در این شهرهای اروپایی کارهای زیادی در پسماند انجام داده‌اند، گفت: شهر وین  یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد و نه دود و نه فاضلاب از این شهر خارج نمی‌شود. تصفیه خانه سالانه 200 میلیون متر مکعب آب آلوده را به آب سالم تبدیل می‌کند که با کیفیت خوب به رود دانوب می‌ریزند و لجن‌هایشان به گاز و متان و انرژی برق و آب گرمی تبدیل می‌شود که به خانه‌های مردم می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در این شهر چیزی به نام فاضلاب و دور ریز وجود ندارد.  پسماندشان در سه مرکز در خود مرکز شهر است و چیزی به نام آرادکوه ندارند، از این رو سالی یک میلیون تن پسماند دارند که در کوره‌هایی با هزار درجه حرارت می‌سوزانند و به انرژی برق تبدیل می‌کنند و به عنوان آب گرم به منازل مردم می‌دهند و دود و هوای آلوده ندارند.

میرلوحی اضافه کرد: از نظر وزنی 10 درصد پسماند خاکستر و 2 درصد حجم است که به بلوک تبدیل می‌کنند و در وین انبار بلوک وجود دارد. 90 درصد پسماند وین به انرژی برق و آب گرم تبدیل می‌شود و به منازل مردم باز می‌گردد. در کنار این مراکز پسماند بو و مگس و آلودگی نیست. تهران هم باید مقدار پسماندش را کاهش بدهد و به انرژی تبدیل کند تا کوهی از پسماند در آرادکوه و آبعلی نداشته باشیم.

او با اشاره به تفاهم نامه‌ای که میان تهران و دو شهر اروپایی منعقد شده، اظهار کرد: برلین و وین هر دو شیوه‌های خوبی عمل می‌کنند و ما خیلی در این بحث عقب هستیم. تفاهم نامه‌ای در حوزه آتش نشانی و پسماند با هر دو شهر منعقد شده است.

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حاشیه نشینی زباله شورای شهر تهران کشورهای اروپایی مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسراییل تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم رژه روز ارتش اظهار کرد: خداوند وعده داده که حامی اصلی کسانی است که برای اقامه عدل و قسط قیام می‌کنند و به پا می‌خیزند.

وی با بیان اینکه امروز اسرائیل به محور ظلم و نماد نسل کشی و فساد در عالم تبدیل شده است، عنوان کرد: مقابله با اسرائیل به رسالتی انسانی برای تمام آزادگان دنیا تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: شکست مفسدان و ظالمان مورد تاکید و رضایت خداوند است و بدون شک اتفاقات چند روز اخیر رضایت الهی را برای مردم این خاک و سربازان اسلام فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: سرنوشت رژیم اسرائیل با جنایت‌هایی که انجام داده و نسل کشی که صورت داده چیزی جز نابودی و ذلت نیست و این وعده حق الهی است که محقق خواهد شد.

امام جمعه قزوین با تبریک روز ارتش، تصریح کرد: ارتش از ابتدای انقلاب تا به امروز در کنار مردم بوده و افتخار مردم محسوب می‌شود.

وی با بیان ارتش مکتبی همیشه آماده خدمت به نظام و مردم بوده است، اضافه کرد: ارتش به مایه اتکای جمهوری اسلامی و ملت تبدیل شده است.

آیت الله عابدینی پاسخ به اسرائیل را تنها یک تنبیه محدود و کوچک دانست و عنوان کرد: پاسخ قاطع جمهوری اسلامی باعث تقویت گروه‌های مقاومت و امیدواری جهان اسلام به مبارزه با اسرائیل شد.

وی با بیان اینکه این پاسخ اقتدار ایران را افزایش داد تاکید کرد: امروز ایران اسلامی به محور مقاومت و مبارزه با اسرائیل و نقطه اتکای ملت‌های مظلوم جهان تبدیل شده است.

کد خبر 6080656

دیگر خبرها

  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • تصاویر آخرالزمانی از خان یونس پس از عقب‌نشینی اسرائیل
  • تصاویر آخرالزمانی از خان یونس پس از عقب‌نشینی اسرائیل از خان یونس
  • نمایش جنایات صهیونیست‌ها پس از عقب‌نشینی از خان یونس
  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران
  • نصب ۶۰ دستگاه پله برقی در سه ماه آینده
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسراییل تبدیل شده است
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسرائیل تبدیل شده است