Web Analytics Made Easy - Statcounter

  

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی نشست مشترک اکبر بهنام جو استاندار اردبیل و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با محمد شریعتمداری مسائل و مشکلات دستگاه های زیر مجموعه این وزراتخانه در استان اردبیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

‎وزیر تعاون، کار و  رفاه اجتماعی در این نشست  اجرای طرح یارانه دستمزد را گشایشی جدید در امر اشتغال عنوان کرد و گفت: طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه ها و سیاست های این وزارتخانه در حوزه اشتغال  است و با اجرای آن در 8 استان کشور به کارآفرینانی که دانش آموختگان دانشگاهی را جذب کنند ۳۰ درصد یارانه دستمزد می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎محمد شریعتمداری با اشاره به اجرای همزمان چندین طرح اشتغالی در کشور جهت صیانت از نیروی کار موجود و اشتغالزایی گفت: با توجه به قوانین موجود، سرمایه گذاری دولتی جهت ایجاد اشتغال ممنوع بوده، از این رو سیاست های اشتغالی ما ارائه مشوق و تسهیل فرایندها برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور است.

‎وی  افزود: حوزه رفاه اجتماعی یکی  از رسالت های مهم ما در این وزارتخانه جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه است.

‎وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: اجرای همزمان چندین طرح اشتغالی با اتخاذ سیاست های حمایتی و تعریف مشوق های جدید برای کارفرمایان یکی از سیاست های مهم این وزارت جهت گشایش امر اشتغال در کشور است.

‎در ادامه این دیدار قاسم رحیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه اردبیل یکی از استان های محروم کشور به شمار می رود، گفت: قطعا زدودن رنگ محرومیت از این استان توجه ویژه مسئولین دولتی را می طلبد.

‎وی با عنوان اینکه طرح حمایت از اشتغال پایدار  روستایی و عشایری یکی از سیاست های مهم این وزارتخانه درخصوص ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان بوده است، افزود: پرداخت تسهیلات متمم برای اتمام طرح های نیمه تمام روستایی و عشایری یکی از موارد مهمی است که ضرورت دارد مورد توجه قرار گیرد.

‎مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ظرفیت صندوق کارآفرینی امید جهت اشتغالزایی و حمایت از طرح های اشتغال خرد را مهم عنوان کرد و خواستار افزایش مبلغ اعتبارات تفاهم نامه مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صندوق کارآفرینی در استان اردبیل شد.

‎رحیمی در ادامه با عنوان این که توجه به بخش فرهنگی ورزشی کارگران یکی دیگر از وظایف مهم این وزارتخانه است، گفت:  اختصاص اعتبارات عمرانی به منظور  توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردبیل یکی از نیازهای ضروری در این استان است.

‎رحیمی  با ارائه گزارشی از وضعیت دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل، تامین اعتبار جهت تکمیل و اتمام پروژه سایت اورژانس اجتماعی بهزیستی و در کنار آن، اختصاص اعتبار برای توسعه برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای پیشگری از آسیب های اجتماعی با ایجاد و گسترش مراکز مشاوره‌ پیش از ازدواج و ترک اعتیاد در این استان را ضروری دانست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ازدواج اشتغال کار و رفاه اجتماعی مشکلات وزارتخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل تأمین اجتماعی خوزستان گفت :  امروز جمعه ۳۱ فروردین ماه آزمون استخدامی اداره کل تأمین اجتماعی استان همزمان با سراسر کشور در اهواز برگزار شد .

عبدالرضا روشنی افزود: در این آزمون تعداد ۶۱۹۴ نفر داوطلب در عناوین شغلی مختلف با هم به رقابت پرداختند و بعد از انجام مصاحبه و گزینش تعداد ۸۸ نفر در شعب تأمین اجتماعی و ۳۰۹ نفر در مراکز درمانی استان خوزستان مشغول بکار خواهند شد.

وی با تأکید براینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور از حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین اجتماعی برخوردار هستند خاطرنشان کرد: تأمین اجتماعی برای خدمت رسانی مطلوب و ایجاد رضایتمندی بیشتر، اقدام به جذب نیرو برای تمام استان‌ها در سراسر کشور نموده که در دو بخش بیمه‌ای و درمانی این نیروها، پس از طی مراحل اداری و استخدامی در سالجاری آغاز بکار خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور
  • برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در خوزستان
  • آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور برگزار شد
  • بازدید شبانه از واحد‌های شبکار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار
  • کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند