Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: هفته اول شهریورماه به مناسبت شهادت شهیدان محمد علی رجایی و حجت الاسلام محمد جواد باهنر ( رئیس جمهور و نخست وزیر وقت) به هفته دولت نام‌گذاری شده است و در طی این هفته مردم با عملکرد و دستاوردهای دولت در زمینه‌های مختلف عمرانی، خدمات، آموزش بهداشت و زمینه اجتماعی و اقتصادی آشنا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هفته دولت دولتمردان در سطح ملی و هم‌چنین مسئولان اجرایی در استان‌ها تلاش می‌کنند دستاوردهای عمرانی، زیربنایی و پروژه‌های مهم کلان خود را در این هفته افتتاح و مرود بهره‌برداری قرار دهند، پروژه‌هایی که در زمینه‌های مختلف دستاوردهایی برای مردم به دنبال خواهد داشت.

در استان قم هر ساله مسئولان و مدیران اجرایی برای نشان دادن عملکرد و دستاوردهای خود در زمینه‌های اقتصادی، کشاورزی، عمرانی و خدمات و بهداشت در یک برنامه‌ریزی کلان سعی می‌کنند پروژه‌های خود را در این هفته افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار دهند حال ممکن است در سالی عملکرد و یا پروژه‌های قابل قبولی برای افتتاح داشته باشند و یا این که به دلائلی پروژه‌های افتتاحی در مقایسه با سال‌های گذشته با رشد قابل توجهی روبرو شده باشد.

افتتاح ۱۸۱ پروژه کلان هم زمان با هفته دولت در سال ۹۷ در استان قم

مدیران اجرایی قم در هفته دولت امسال ۲۰۰ پروژه در بخش‌های مختلف زیربنایی، اقتصادی، خدماتی و گردشگری و آموزشی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار دادند این در حالی است که در سال گذشته در هفته دولت تنها ۱۸۱ پروژه مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و این امر نشان از رشد تعداد طرح‌ها و پروژه‌های مورد بهره‌برداری در سال ۹۸ دارد.

برای بررسی و مقایسه میزان عملکرد و اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولان و مدیران اجرایی استان قم در هفته دولت و مقایسه عملکرد آن‌ها در هفته دولت در سال گذشته به سراغ روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم رفته و گزارشی از آمار پروژه‌ها و طرح‌هایی که در هفته دولت در سال گذشته افتتاح و یا مورد بهره‌برداری قرار گرفته دریافت کردیم.

در هفته دولت سال ۹۷ تعداد ۱۸۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۷۷ میلیارد تومان در قم افتتاح شده است

جدای از برنامه ملاقات و حضور بدون واسطه مسئولان استان در بین مردم در جریان بازدیدها و سفرهای بخشی که در دستور کار قرار داشت به نظر می‌رسد مهم‌ترین دیدار استاندار در سفر به بخش جعفرآباد را باید در سال گذشته به آن اشاره کرد در حالی که در هفته دولت امسال استاندار قم برای بررسی مسائل و مشکلات مردم با مناطق مختلف استان قم از جمله خیابان توحید و منطقه نیروگاه که از مناطق محروم شهر می‌باشد هم‌چنین سفر به بخش‌های مختلف سلفچگان و کهک و بخش مرکزی برای بازدید و افتتاح پروژه‌ها را می‌توان بررسی کرد.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در هفته دولت در سال ۹۷ تعداد ۱۸۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۷۷ میلیارد تومان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است از این طرح‌ها ۸۸ طرح با اعتبار ۲۶۷ میلیارد تومان در بخش عمرانی، ۷۹ طرح با اعتبار ۱۴۷ میلیارد تومان در بخش اقتصادی و هم‌چنین ۱۲ طرح با اعتبار ۵۶ میلیارد تومان در بخش آموزشی و ۲ طرح با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان در بخش درمانی در استان قم به بهره‌برداری رسیده که ۳ طرح نیز در این هفته کلنگ زنی شده که برای آن ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

طبق گزارش استانداری قم در سال ۹۷ هم زمان با هفته دولت، از پروژه‌های بخش نوسازی مدارس، تجهیز آب و فاضلاب شهری و روستایی و هم‌چنین تکمیل فعالیت‌های عمرانی شهرهای جعفریه، سلفچگان و کهک و توسعه برق رسانی به همراه افتتاح طرح‌های گردشگری و راه‌اندازی کارخانه و ایجاد فضاهای دانشگاهی و علاوه بر آن نهال کاری و مقابله با گرد و خاک به همراه طرح‌های کشاورزی و زیرساخت‌های شهری مورد نیاز مردم قم که با محوریت اقتصادی و ایجاد اشتغال فراگیر در استان قم است دیده می‌شود.

اقدامات صورت گرفته در هفته دولت سال ۹۸

در هفته دولتی که در سال ۹۸ پشت سر گذاشتیم مسئولان اجرایی استان قم ۲۰۰ پروژه در بخش‌های مختلف زیربنایی، اقتصادی و عمرانی و خدماتی هم‌چنین گردشگری و آموزشی به همراه پروژه‌های فرهنگی با محوریت توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان مورد بهره‌برداری قرار داند که با اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

در مراسم و آیین جداگانه‌ای با حضور استاندار ۹ پروژه آموزشی و نوسازی، ۱۵ پروژه آب و فاضلاب و ۲ طرح ریلی و ۲۷ طرح کشاورزی به همراه ۷۵ طرح و پروژه شهری در این پروژه‌ها افتتاح گردیده است.

کد خبر 4720699

منبع: مهر

کلیدواژه: قم هفته دولت استانداری قم ماه محرم قزوین بوشهر اربعین حسینی شهرکرد عاشورا شیراز مراسم عزاداری ایلام خطبه های نماز جمعه گرگان سانحه تصادف تاسوعا و عاشورا ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره جزئیات یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار اظهار کرد: پروژه‌های بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض مسیر کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری، همزمان با یکصد و هجدهمین رویداد امید و افتخار در روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳- تحویل شهروندان خواهد شد.

حق‌بین با اشاره به اهمیت بهسازی آسفالت معابر بزرگراهی شهر تهران به ویژه بزرگراه آزادگان یادآور شد: طی سالیان گذشته روند بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان به دلایلی مختلف از جمله کمبود آسفالت و بتن غلتکی یا عدم صدور مجوزهای ترافیکی با کندی پیش می‌رفت تا اینکه مدیریت شهری در سال گذشته تصمیم گرفت ضمن انتخاب یک گزینه اجرایی مناسب‌تر، علاوه بر تسریع روند بهسازی، جریان ترافیک در هنگام اجرای عملیات عمرانی را تسهیل کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ همزمان با خرید کارخانجات جدید آسفالت و ثبت رکورد تولید و اجرای ۱.۵ میلیون تن آسفالت، انتخاب روش احیای عمیق با سیمان، سبب شد تا سرعت کار بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان دو چندان شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه عملیات بهسازی مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان در فاصله سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ فقط روی یک مقطع ۹ کیلومتری انجام شده بود، گفت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۲ کیلومتر از مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان به صورت تمام عرض بهسازی شد و از این حیث در سرعت بهسازی روکش آسفالت معابر بزرگراهی نیز به رکوردی جدید دست یافتیم.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی بزرگراه آزادگان به عنوان کمربندی جنوبی و غربی تهران و وسعت پروژه بهسازی بزرگراه آزادگان، گفت: در سال ۱۴۰۲ مساحتی بالغ بر ۲۱۶ هزار مترمربع از این بزرگراه با اجرای ۵۱ هزار تن آسفالت و هزینه ۲۵۲ میلیارد تومان بهسازی شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص دومین پروژه قابل بهره‌برداری در محدوده بزرگراه آزادگان، یادآور شد: عرض کم محور کندروی بزرگراه آزادگان در مسیر جنوب به شمال و در محل تقاطع با بزرگراه شهید لشگری منجر به ایجاد گره و گلوگاه ترافیکی یا پس زدگی بار ترافیک می‌شد و از این رو تعریض این مقطع از مسیر کندروی بزرگراه از ۲ خط عبوری به ۳ خط و اصلاح لوپ‌های منتهی به آن از فرودین سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایمن‌سازی و تحکیم کوله پل‌های ۳ گانه بزرگراه شهید لشگری و اجرای دیواره‌ها از دیگر اقداماتی است که به عنوان پیش نیاز عملیات تعریض و در قالب این پروژه انجام شد و مجموعه اقدامات یادشده علیرغم دشواری‌های اجرایی به دلیل مجاورت با ترافیک سنگین بزرگراه آزادگان طی یکسال به اتمام رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران. هزینه پروژه تعریض و ایمن‌سازی کندروی شرقی آزادگان در محدوده پل شهید لشگری را نیز ۴۳ میلیارد تومان عنوان کرد و بر این اساس، از مجموع هزینه انجام شده ۲۹۵ میلیارد تومانی برای پویش امید و افتخار آتی خبر داد.

کد خبر 6087603

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳