Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی ششمین دوره المپیاد هندسه ایران گفت: امسال ششمین دوره المپیاد هندسه ایران به صورت بین‌المللی برگزار شد که مراسم اختتامیه این المپیاد ۲۸ شهریورماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر عرفان صلواتی، دبیر علمی ششمین دوره المپیاد هندسه ایران افزود: در قسمت داخلی این مسابقه تعداد ۵۳۰ نفر شرکت‌کننده در ۸ شهر کشور و در سه سطح به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سطح مقدماتی مخصوص دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم، سطح متوسط مخصوص پایه‌های نهم و دهم و سطح پیشرفته مخصوص پایه‌های یازدهم و دوازدهم و فارغ‌التحصیلان بود. 

عضو هیات علمی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر تاکید کرد: امسال در قسمت بین‌المللی نیز ۵۶ کشور به صورت همزمان این آزمون را برای دانش‌آموزان خود برگزار کردند که از آن جمله می‌توان استرالیا، انگلستان، برزیل، چین، روسیه و کره جنوبی را نام برد. امسال تعداد شرکت‌کنندگان بین‌المللی بیش از ۵ هزار نفر است.

وی عنوان کرد: پس از تصحیح برگه‌ها و رتبه‌بندی سراسری به برگزیدگان جوایز یادبودی با عنوان خط کش طلا، نقره و برنز اهدا خواهد شد.

دبیر علمی المپیاد با بیان اینکه در این المپیاد سعی شده تا فضای علمی به جای یک فضای رقابتی ناسالم ایجاد شود، خاطرنشان کرد: این المپیاد دارای کمیته علمی و اجرایی است که کمیته علمی وظیفه انتخاب سوالات از بین سؤالات پیشنهادی را دارد.

دکتر صلواتی گفت: امسال تصمیم گرفته شد از حمایت دانشگاه بیشتر استفاده شود؛ بنابراین مراسم اختتامیه این المپیاد امسال مفصل‌تر از سال گذشته در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

وی افزود: در حاشیه اختتامیه این المپیاد کارگاه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

صلواتی اظهار کرد: همچنین همایشی برای معلمان ریاضی نیز در حاشیه المپیاد برگزار می‌شود که در این همایش قرار است حدود ۵۰ معلم از سراسر کشور شرکت کنند.

دکتر صلواتی عنوان کرد: در این همایش مشکلات آموزش ریاضی بررسی می‌شود و معلمان تجربیات خود را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری المپیادهای علمی در میان دانش آموزان نشاط ایجاد می‌کند، افزود: درحال حاضر شاهد افت ورود دانش‌آموزان کشور به رشته‌های ریاضی هستیم و این زنگ خطری برای همه‌ دانشگاه‌های صنعتی کشور از جمله دانشگاه خودمان است؛ بنابراین با برگزاری این نوع المپیادها زمینه معرفی رشته ریاضی به دانش آموزان فراهم می‌شود.

عضو هیات علمی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر تاکید کرد: هندسه در بین شاخه‌های ریاضی قدمت طولانی دارد و از طریق هندسه می‌توان تفکر منطقی را در افراد تقویت کرد. همچنین هندسه در بسیاری از رشته‌های مهندسی نقش مهمی دارد. ما سعی داریم در المپیاد هندسه به شاخه‌های نوین هندسه نیز بپردازیم.

دکتر صلواتی گفت: برنامه داریم از سال آینده دبیرخانه دائمی این المپیاد را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ریاضی دانشگاه اميركبير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدانشگاه فنی و حرفه ای، دکترعرفان خسرویان در خصوص برگزاری کنفرانس ملی مهارت ایران گفت: این کنفرانس که برای اولین‌بار در کشور به موضوع مهارت از ابعاد مختلف می‌پردازد، توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان بزرگ‌ترین سازه مهارتی- دانشگاهی کشور طی روزهای سوم و چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما و با حضور مسئولین و مقامات عالی‌رتبه کشوری، متخصصان و استادان حوزه مهارت، صنعتگران و کلیه ذی‌نفعان و بازیگران عرصه مهارت کشور برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: کنفرانس مذکور حاوی برنامه‌های علمی متنوعی شامل برگزاری سخنرانی‌های کلیدی، میزگردهای تخصصی و ارائه مقالات علمی و کارگاه‌های آموزشی است که پیرامون حوزه مهارت و از منظر حکمرانی آموزش عالی مهارتی به صورت علمی ـ تخصصی برنامه‌ریزی شده است.

خسرویان افزود: تاکنون ۱۸۷ مقاله علمی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که تقریباً تمام نقش‌آفرینان حوزه مهارتی کشور در آن مشارکت داشته‌اند. همچنین در شورای سیاست‌گذاری و کمیته علمی کنفرانس، چندین میزگرد تخصصی با عناوینی نظیر جایگاه مهارت‌آموزی در تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان: بایدها و کمبودها و جایگاه مهارت‌آموزی در ساختار سنتی آموزشی کشور: فرصت‌ها و چالش‌ها برگزار می‌شودتا موضوعات موردبحث از منظر کارشناسان و صاحبنظران بررسی شده و راهکارها تبین شوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون، پیش‌کنفرانس و جلسات هم‌اندیشی متعددی از جمله نشست تخصصی مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان به میزبانی سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای آماده‌سازی محتوای کنفرانس ملی مهارت تشکیل شده است.

رییس اولین کنفرانس ملی مهارت ایران اظهار داشت: در این کنفرانس پنج محور اصلی شامل حکمرانی آموزش عالی مهارتی، آینده مشاغل و مشاغل آینده، مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه، نقش بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 6078560

دیگر خبرها

  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود
  • آزمایشگاه سیار در اختیار دانش‌آموزان محروم
  • برگزاری آزمون المپیاد‌های علمی کشور در خراسان رضوی
  • «میز آزمایشگاهی سیار» طراحی و ثبت اختراع شد
  • رونمایی از سامانه مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ شرط صدور گواهینامه معتبر برای دوره‌های مهارت‌آموزی
  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • تولید برای اثرگذاری در اقتصاد، باید دانش‌بنیان باشد
  • وقتی بازی و خلاقیت، چاشنی آموزش می‌شود
  • خرداد، اصفهان میزبان المپیاد جهانی فیزیک