Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@06:50:12 GMT

ارسال لایحه تامین امنیت بانوان به دولت

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۹۰۷۲

ارسال لایحه تامین امنیت بانوان به دولت

خبرگزاری مهر: غلامحسین اسماعیلی در دهمین نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان این که در راستای تحقق برنامه های تحولی قوه قضائیه شاهد اقدامات موثری بودیم،گفت: این موضوع با استقبال مردم و نخبگان مواجه بود. بخشنامه مربتط با نحوه احضار اشخاص حقوقی مورد استقبال قرار گرفت. همچنین بخشنامه مرتبط با کاهش جمعیت کیفری یکی دیگر از بخشنامه های موثر در روزهای اخیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تکمیل لایحه تامین امنیت بانوان خبر داد و گفت: لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان پیشتر از سوی دولت تهیه شده بود اما بعد از بحث در کمیسیون لوایح دولتی به این نتیجه رسیدند که به دلیل مواد فراوان مرتبط با جرم به قوه قضاییه ارسال شد.

وی افزود:متن پیشنهادی در معاونت های ذیربط مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس وعده زمان بندی شده ای که ریاست قوه قضاییه اعلام کردند به این وعده عمل کردیم و متن نهایی شده به دولت ارسال شد.

وی با اشاره به اهداف این لایحه گفت: در ماده یک این لایحه اهداف لایحه عبارت است از تامین امنیت بانوان، تحکیم بنیان خانواده،افزایش سطح آگاهی های عمومی موضوع بزه است قانون، صیانت از کرامت بانوان و ارتقای شاخص های دادرسی اسلامی در خصوص بانوان موضوع قانون، پیشگیری از جرایم خشونت آمیز، حمایت از بانوان بزه دیده و یا در معرض بزهکاری.

اسماعیلی تصریح کرد: این لایحه متن بومی داشته و متناسب با فرهنگ داخلی ما است. کمیته ملی صیانت و کرامت بانوان طبق این قانون و با حضور نمایندگان بیست دستگاه کشور تشکیل می شود. همچنین طبق قانون صندوق حمایت از بانوان هم تشکیل می شود. در پنج گروه جرایمی از حمله جرایم علیه حیثیت معنوی بانوان،علیه عفت و اخلاق عمومی،علیه حقوق و تکالیف خانواده و جرایم علیه آزادی های مشروع بانوان تعیین شده است. هم‌چنین شعبه ویژه ای هم جهت رسیدگی به این جرایم تعیین شده است. این موضوع یک هدیه مناسب از سوی قوه قضائیه به بانوان است.

سخنگوی قوه قضاییه از تکمیل و ارسال لایحه تامین امنیت زنان به دولت خبر داد.

اسماعیلی در ادامه به برخی پرونده های اقتصادی اشاره کرد و گفت: در حوزه فرار مالیاتی در پنج ماه امسال موفق شدیم با شناسایی‌ کسانی که قرار مالیاتی داشتند و انعکاس آن به سازمان امور مالیاتی ۴۲هزار و ۹۷۴میلیارد و ۳۳۰میلیون و ۳۷۸هزار و ۶۵۱ ریال مالیات پرداخت نشده را وصول کردیم. ۴هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی به بیت المال بازگشت. این رقم سال گذشته هزار میلیارد بود.

تکمیل می شود...

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه پرونده های قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای شکایت فراجا از دروازه‌بان استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

 مرکز اطلاع‌رسانی فراجا اعلام کرد که گزارش‌هایِ خبری در خصوص شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاهِ استقلال صحت نداشته و این موضوع مرتبط با شکایتِ یگانِ مربوطه و شخصیِ مأمورِ پلیس از وی در توهین و بکاربردن الفاظِ نامناسب در حین اجرای ماموریتِ تامینِ امنیت بازیکنان و هواداران در ورزشگاه امام خمینی اراک به تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ است. 

تلاشِ پلیس در محیط‌هایِ ورزشی صِرفا تامینِ امنیتِ تمامیِ عوامل حاضر در ورزشگاه‌ها و تماشاگران است.

همچنین توهین و مقاومت در برابر مامورینِ پلیس در حینِ انجام ماموریت به‌هیچ وجه پذیرفته نبوده و حتما با متخلفین برخورد و پیگیری قانونی می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • شکایت فرمانده فراجا از دروازبان باشگاه استقلال صحت ندارد
  • ماجرای شکایت فراجا از دروازه‌بان استقلال
  • مشکلات بانوان را باید با راهکار‌های استانی و بومی مرتفع کرد
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته
  • روشنایی فضای سبز خیابان تالار تامین شد
  • تامین امنیت کشور در حوزه غذا
  • تذکر به وزیر کشور؛ استناد «طرح نور» کدام قانون است؟ +سند
  • شرط ناتو برای ارسال تسلیحات جدید به کی‌یف!
  • تذکر شدید یک نماینده مجلس به وزیر کشور درباره گشت ارشاد