Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی روز سهشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این اقدام با هدف برقراری عدالت آموزشی و ارتقای وضعیت ورزشی و بهداشتی مدارس مناطق محروم استان به منظور رساندن آنها به سطح میانگین استان صورت می‌گیرد.

عباس سعیدی در خصوص وضعیت نیروی آموزشی نیز اظهار داشت: در قالب پروژه مهر، برنامه ریزی ها برای آغاز سال تحصیلی انجام شده و بر این اساس معلمان جانمایی شده و هیچ کلاس درسی در اول مهر بدون معلم نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پیش بینی می شد با بازنشستگی ۹۰۰ نفر از نیروهای آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جدید، با کمبود ۷۰۰ نیروی معلم روبه رو شویم که با اقدامات انجام شده، کمبود نیروی انسانی مدیریت شده است.

وی تصریح کرد: امسال با ورود نیروهای حق التدریس، سربازمعلم و نیز بازنشستگانی که برای ادامه فعالیت اعلام آمادگی کرده اند، کلاس های درس استان بدون معلم نخواهد بود.

سعیدی اظهار داشت: در استان ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر نیروی رسمی، ۱۴۰ نفر معلم خریدخدمت، ۱۲۹ نفر سربازمعلم، ۵۱۵ نفر معلم حق‌التدریس و ۸۰ دانشجومعلم کار تدریس در کلاس های درس استان را برعهده دارند. 

کمبود ۳ هزار کلاس درس در شهرهای استان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی درباره کمبود فضای آموزشی در استان گفت: در شهرهای استان بیش از ۳۰۰ مدرسه کمبود داریم و بر این اساس باید بیش از سه هزار کلاس درس جدید در نقاط شهری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بیشترین کمبود فضای آموزشی استان مربوط به مرکز استان است، گفت: در شهر بجنورد، بیش از ۱۰۰ مدرسه دونوبته داریم و سه نقطه از شهر بجنورد بیش از سایر نقاط، مشکل فضای آموزشی دارند. 

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت مسکن، اقبال مردم به سکونت در مجموعه مسکونی حاشیه‌ای گلستان‌شهر بجنورد افزایش یافته و به دنبال افزایش جمعیت در این منطقه، کمبود فضای آموزشی بیشتر شده است.

سعیدی گفت: علاوه بر گلستانشهر، مناطق شهرک ولی‌عصر (عج) و منطقه محمدعلی پهلوان بجنورد نیز به علت افزایش جمعیت، به شدت با مشکل کمبود مدرسه روبه رو شده اند. 

وی خاطرنشان کرد: در گلستان‌شهر بجنورد، پنج آموزشگاه در حال بهره برداری است و یک مدرسه هم تا ابتدای مهرماه افتتاح می شود و نیاز به فضای آموزشی مدیریت شده اما رویکرد ما، دایر شدن مدارس یک‌نوبته است. 

۳۵ مدرسه جدید پذیرای دانش آموزان 

سعیدی با اشاره به افتتاح مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: مهر امسال ۳۵ مدرسه با ۱۴۵ کلاس درس آماده بهره برداری است که ۱۴ آموزشگاه از این تعداد، تابستان امسال و به مناسبت هفته دولت افتتاح شد و ۲۱ مدرسه هم ابتدای مهرماه افتتاح می شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در باره تامین کتاب درسی دانش آموزان در سال جدید اظهار داشت: ثبت سفارش کتاب های درسی مقاطع مختلف انجام شده و در مدارس و یا در کتابفروشی ها در حال توزیع است.

بر اساس این گزارش، امسال بیش از ۱۸۰ هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از هشت هزار کلاس درس زیر نظر ۱۵ هزار فرهنگی، سال تحصیلی خود را آغاز می کنند.

۷۱۸۵/۵۱۳۲ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تحصیلی جدید ورزش خراسان شمالی آموزش و پرورش کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری در سه شنبه‌های افتتاح در دبستان دو کلاسه مشارکتی روستای شاهین قلعه در بخش مرکزی مشهد اظهار کرد: به دانش آموزان و آینده سازان جامعه تبریک می‌گویم که امروز در روستای شاهین قلعه در مدرسه‌ای که به همت بزرگ مردانی در فضای خوب و مناسب ساخته شده برای تحصیل آمده‌اند چون تلاش‌های ارزشمند برای ساخت این آموزشگاه انجام شده است و در ساخت مدارس به خصوص در مناطق کم برخوردار، خیرین به شکل گسترده پای کار آمده‌اند.

فرماندار مشهد افزود: ممکن است در برخی موارد میزان کمک خیرین برای ساخت یک مدرسه کم باشد اما این مساله دارای اهمیت نیست چرا که مهم خیر و برکت کمک‌های خیرین و حمایت‌های مردمی روستا از مدرسه است.

وی خاطرنشان کرد: احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است چرا که سرعت اجرای طرح در این گونه موارد بیشتر است و از طرفی مردم به واسطه اینکه مدرسه وقف و خیرساز است در مراقبت، حمایت و نگه داری از آن توجه بیشتری دارند.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تبادکان اظهار کرد: مدرسه سازی در تبادکان، پرجمعیت ترین منطقه آموزشی منطقه آموزش و پرورش کشور و ۱۶۰ هزار دانش آموز تا برطرف شدن مشکل کمبود فضاهای آموزشی همچنان ادامه دارد.

محمدحسین عبدالهی افزود: از اواسط سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۱۸ کلاس درس با مجموع ۲۵۷ میلیارد تومان در تبادکان افتتاح و به بهره برداری رسیده است و این مهم جز با فضل الهی و همت خیرین و همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس، مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی میسر نمی‌شد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تبادکان ضمن تجلیل از کمک خیرین نیکوکار مدرسه ساز خاطرنشان کرد: یک استخر، سالن ورزشی و چند زمین چمن در آستانه افتتاح قرار دارند که به زودی این طرح‌های ورزشی نیز در تبادکان به بهره‌برداری می‌رسند.

وی اظهار کرد: اهمیت حضور و مشارکت خیرین آن قدر زیاد است که بیشتر مدرسه سازی‌هایی که در تبادکان انجام می‌شود با همت و تلاش خیرین صورت می‌گیرد و خیرین با مدرسه‌ای که می‌سازند در واقع برای خود و خانواده خود روضه رضوان می‌سازند.

دیگر خبرها

  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • لغو همه اردو‌های دانش آموزی خراسان شمالی، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه
  • ساماندهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس آذربایجان غربی