Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@09:09:34 GMT

وزیر علوم: تحریم‌ها برای بخش علمی کشور فرصت است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۹۱۰۳

وزیر علوم: تحریم‌ها برای بخش علمی کشور فرصت است

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر منصور غلامی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود: شاید در گذشته فرصت نبود که دانشگاه ها خود را به خوبی اثبات کنند،‌ اما اکنون فرصت ایجاد شده و با محدودیت های موجود دست یاری به سوی دانشگاه ها برای رفع نیازها دراز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دولت در سال های اخیر همه شرایط و فضا را برای ظهور و بروز استعدادهای دانشجویی جهت تامین نیازها فراهم کرده و اکنون می طلبد دانشگاه ها از این شرایط بهترین بهره را ببرند.

غلامی تاکید کرد: البته این شرایط و فرصت ها باید برای دانشگاه ها مستمر باشد و پس از رفع نیاز، دانشگاه ها به حاشیه رانده نشده و بلااستفاده نمانند.

وی دانشگاه ها را مهمترین فضا برای تولید ثروت و رفع نیاز جامعه معرفی کرد و افزود: نباید دانشگاه ها را فقط برای روزهای سخت نگاه کرد و در روزهای خوشی با سیاست هایی چون واردات و غیره آنها را به فراموشی سپرد.

وزیر علوم با بیان اینکه در گذشته با سیاست غلط واردات کالا و علم همواره دانشگاه ها،‌ دانشجویان و مراکز علمی مورد کم لطفی و بی توجهی قرار گرفتند ،‌ افزود: تکرار این سیاست های غلط ضربات شدیدی به محیط های علمی وارد می کند که ترمیم ناپذیر خواهد بود.

غلامی با بیان اینکه تولیدات دانشگاهی را نباید ضایع کرد، گفت: همه از جمله اساتید و مسئولان دانشگاه ها و مسئولان دولتی برای ثمربخشی تولیدات علمی باید آستین بالا زده و پای کار بیایند.

وی اقتصاد کشاورزی را مهمترین و اصلی ترین جایگزین اقتصاد نفتی دانست و افزود: باید کشاورزان را به روش های نوین و علمی هدایت کرد.

وزیر علوم گفت: اگر کشاورز و کشاورزی ما از روش های نوین استفاده کند به راحتی می توانیم با تولیدات کشاورزی کشورهای توسعه یافته رقابت کنیم.

غلامی با بیان اینکه ایران و مازندران بهترین شرایط را برای کاشت انواع محصولات کشاورزی داراست، گفت: تاکنون متاسفانه تنها بخش کوچکی از این استعداد و ظرفیت کشاورزی کشور و استان استفاده شده و برای حفظ محیط زیست و کشاورزی همه باید پای کار بیایند.

در این نشست تعدادی از اساتید و پژوهشگران حاضر دیدگاههای خود و مسایل و مشکلات دانشگاه را تشریح کردند.

وزیر علوم صبح دیروز دوشنبه سفر دو روزه اش به مازندران را با بازدید از دانشگاه جامع مازندران در بابلسر و گفت و گو با اعضای هیات علمی این دانشگاه شروع کرد. افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه ، ادای احترام به شهدای خوشنام آرمیده در پردیس آن، بازدید از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و گفت و گو با دانشجویان و اعضای هیات علمی و همچنین بازدید از دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل برنامه نخستین روز سفر دکتر غلامی بود.

وزیر علوم امروز با حضور در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، چند طرح عمرانی این دانشگاه را افتتاح و با اعضای هیات علمی و تشکل های دانشجویی آن گفت و گو می کند. بازدید از دانشگاه علم و فناوری مازندران واقع در شهرستان بهشهر در شرق مازندران و شرکت در نشست شورای اداری مازندران از دیگر برنامه های دومین روز سفر دکتر غلامی اعلام شده است.

۷۳۳۵/۱۶۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری تحریم مازندران منصور غلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با حضور رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم و رئیس حوزه آموزش عالی بریکس از دولت روسیه، اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشور‌های حوزه بریکس برگزار شد.
رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم در این نشست با اشاره به ظرفیت بالای گروه بریکس از نظر علم و فناوری، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری‌های علمی با کشور‌های عضو این نهاد بین‌المللی تأکید کرد.
امید رضایی‌فر گفت: به زودی کارگروه‌های سیزده‌گانه متناظر مرتبط با فعالیت‌های علمی و آموزشی گروه بریکس را شکل می‌دهیم و با مشخص شدن دانشگاه‌های عضو هر کارگروه، در برنامه‌ها و اقدامات گروه بریکس در سال ۲۰۲۴ مشارکت خواهیم داشت.
وی با اشاره به حضور نمایندگان و مسئولان بین‌الملل ۲۰ دانشگاه و مؤسسه در این نشست گفت: بیش از ۲۵۰ دانشگاه و پژوهشگاه و ۶۰ پارک علم و فناوری در ایران فعالیت می‌کنند و ما ظرفیت علمی فراوانی برای حضور در فعالیت‌های علمی و فناورانه بریکس داریم.
رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم افزود: ما به صورت ویژه آمادگی داریم در بخش آموزش‌های مهارتی با رویکرد فناوری و نوآوری با بریکس همکاری کنیم و در اتاق‌های فکر بریکس حضور فعال داشته باشیم.
در ادامه این نشست، رئیس حوزه بریکس و معاون آموزشی دانشگاه hse روسیه گفت: با توجه به اینکه امسال روسیه ریاست بریکس را برعهده دارد، با حضور در ایران کوشیدیم تا ظرفیت‌های همکاری این سازمان را - که برخلاف تصور، صرفاً یک سازمان اقتصادی نیست - به دانشگاه‌های ایران معرفی کنیم.
خانم ویکتوریا پانووا ضمن ابراز خوشحالی از حضور در ایران به‌عنوان یک کشور غنی از نظر علمی و فرهنگی قول داد پیشنهادهای ایران برای همکاری با بریکس را به شورای کارشناسان بریکس ارائه دهد.  
وی همچنین ضمن اشاره به رشد علمی خوب ایران علیرغم تحریم‌های ظالمانه، کشاورزی، زیست فناوری و علوم مهندسی را از حوزه‌هایی نام برد که ایران در آنها دستاورد زیادی داشته و می‌تواند با کشور‌های عضو بریکس در این زمینه‌ها هم‌افزایی داشته باشد.

 

دیگر خبرها

  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • زلفی گل: دانشگاه هیچ کسی را بیخود اخراج نمی‌کند
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • استاندار جدید مازندران را بیشتر بشناسید
  • رئیس دانشگاه علم و صنعت تغییر کرد/حکم سرپرستی برای یونسیان