Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

ناصر الدویله، نماینده پیشین پارلمان کویت و مشاور پیشین وزیر دفاع این کشور در واکنش به حملات انصارالله یمن به پالایشگاه های نفت عربستان در صفحه توییتر خود نوشت: سخن ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر عدم نیاز آنها به نفت خلیج(فارس) اظهارات وزیر خارجه این کشور مبنی بر لزوم مجازات ایران به دلیل تهدید بازار نفت جهان را نقض می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین این داستان ها بی اساس است و آمریکا در برابر ایران تنها یک پدیده کلامی است زیرا ایران خطوط قرمز را رد کرد و هواپیمای ترامپ را سرنگون کرد و در آخر ترامپ بخاطر اینکه هواپیمای دیگرش را ساقط نکردند از آنها تشکر کرد.

وی نوشت: ترامپ تنها عرب ها را گول می زند و به هیچ وجه وارد جنگ با ایران نخواهد شد. او حتی در افغانستان نیز شکست خورد، ترامپ تنها به دنبال پول است و آمادگی جنگ را ندارد. حوثی‌ها با اوضاع ما بازی کردند ، هیبت ما را از بین بردند، تولید نفت ما را متوقف کردند و ترامپ تنها ابراز نگرانی می کند، به ترامپ بگویید که آن میلیاردها پول کجا رفت، میلیاردهایی که میگفتی به من بدهید تا از شما حمایت کنم.

الدویله در ادامه با اشاره به موضع منفی در رابطه با تداوم تنش در خلیج فارس نوشت: از همان ابتدا گفتم زمانی که کشورهای ما به دنبال رقابت های شترسواری بودند ایران درحال ساختن ارتش و برنامه موشکی خود بود. من گفتم که ایران از ما عبور کرد و ما دیگر توان حمله به آن را نداریم اما یک ژنرال سعودی در پاسخ به من گفت که طی چند ساعت کوتاه ایران را از بین خواهیم برد.

این مقام پیشین کویتی در بخشی دیگر از سخنانش نوشت: برخی ها اظهارات من را خیانت می خوانند و برخی دیگر آن را پشیمانی می دانند زیرا آنها از حقیقت بیزارند و حقیقت تلخ است. من بار دیگر تاکید می کنم که جنگ با دشمن قوی تر از خود خودکشی است، به دنبال راه دیگری باشید و سخنان ترامپ را باور نکنید. اگر جنگی رخ دهد اثری از نفت کشورهای عربی باقی نخواهد ماند و به دوران بدوی بازخواهیم گشت.

وی در توییت دیگری نوشت: عربستان روزانه 10 میلیون بشکه نفت تولید می کند؛ 4 میلیون را خودش استفاده می کند و 6 میلیون دیگر را صادر می کند. حوثی ها با یک حمله تولید 5 میلیون بشکه را متوقف کرد و صادرات نفت عربستان به روازنه یک میلیون بشکه رسید. مشکل اینجاست که ایران توانایی نابودی تمام پالایشگاه های نفت خلیج(فارس) را دارد و ما به صد سال عقب بازخواهیم گشت.

الدویله در پایان نوشت: من محاکمه و بازداشت شدم چون همیشه حقایق را می گویم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله پیش از این اعلام کرد که یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور صبح روز شنبه برابر با ۱۴ سپتامبر با ۱۰ پهپاد دو پالایشگاه نفت بقیق و خریص در شرقی‌ترین نقطه عربستان را در قالب عملیات دوم "توازن بازدارندگی" هدف گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کرد که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری در واکنش به ادعای پمپئو علیه ایران نوشت: مایک پمپئو که در «فشار حداکثری» شکست خورده است، به «دروغ حداکثری» روی آورده است. آمریکا و مشتریانش به دلیل این توهم که برتری تسلیحاتی به پیروزی نظامی منجر خواهد شد، در یمن گیر افتاده‌اند. مقصر دانستن ایران، به فاجعه خاتمه نخواهد داد. پذیرفتن طرح پانزدهم آوریل ما برای پایان دادن به جنگ و آغاز مذاکرات ممکن است به آن پایان دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کویت ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دادگاه دونالد ترامپ

به گزارش تابناک ــ جشنواره های مقدس و پیشخدمت های مسابقه ای؛ لنزهای اجمالی طولانی از زندگی روزمره در کره شمالی؛  ساختمان ها و  کارخانه‌های زنگ‌زده و بلوک‌های مسکونی کنده‌شده، اجمالی از زندگی روزمره در کره شمالی؛ اعتراضات، پرواز پاپ کورن و...؛ جنگ جاری در غزه، حمله موشکی روسیه در خارکف، حمل چوب های سوزان معترضان در  توسط افسر پلیس اسرائیل؛ پرتره رهبران سابق کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل بر روی یک ساختمان دولتی در نامیانگ؛ تجمع و بستن بزرگراه ایالون در تل آویو توسط فعالان و خانواده‌های اسرای اسرائیلی؛ و ... از جمله سوژه‌های ثبت شده توسط عکاسان در سرار جهان هستند.

                 

هم اکنون برای دیدن این تصاویر از سراسر جهان با ما باشید.

کابل، افغانستان ـ یک فروشنده خیابانی بادکنک هایی را برای فروش در جشن های نوروزی، سال نو ایرانی، در کابل حمل می کند. عکره، عراق ـ حمل مشعل توسط کردهای عراق هنگام جشن گرفتن نوروز؛ جشنی که اولین روز بهار و همچنین سال نو ایرانی است. رفح، غزه ـ محمد الدره مرد فلسطینی که خانه اش در حمله اسرائیل ویران شد و همسرش را از دست داد، با فرزندانش افطار کرد. کیف، اوکراین ـ دیمیترو «درونگو»، از اعضای گارد ملی اوکراین، در حال مراقبت از نوزاد و همسرش زاپوریژژیا، اوکراین ـ یک روانشناس خدمات اورژانس به یک زن در محل حمله هوایی روسیه آرامش می دهد. نیویورک، ایالات متحده ـ دونالد ترامپ قبل از شروع جلسه دادگاه جنایی با وکیل خود سوزان نچلس کیف، اوکراین ـ امدادگران در محل یک ساختمان آسیب دیده در اثر حمله موشکی روسیه پسر فلسطینی سوار بر الاغ بر روی آوار خانه های ویران شده در رفح فرار فلسطینی ها پس از بمباران اسرائیل در شهر غزه دیرالبلاح غزه ـ گریه زن فلسطینی در حالی که جسد کفن پوش کودکش را به آغوش کشیده قاهره، مصر ـ وزیر امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، مرکز، وارد پایتخت مصر شد. تل آویو، اسرائیل ـ تجمع و بستن بزرگراه ایالون در تل آویو توسط فعالان و خانواده‌های اسرای اسرائیلی که از 7 اکتبر توسط حماس در غزه به سر می‌برند. کیف، اوکراین ـ زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز بر استفاده از سلاح و کیت پزشکی رزمی فرار فلسطینی ها پس از بمباران اسرائیل در مرکز شهر غزه پرتاب بسته های کمک های بشردوستانه از چتر هواپیمای نظامی به غزه پرتره رهبران سابق کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل بر روی یک ساختمان دولتی در نامیانگ مسکو، روسیه ـ مردم در یک یادبود موقت در مقابل تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک، در حالی که روسیه یک روز عزای ملی را پس از قتل عام بیش از 130 نفر در محل برگزاری مراسم برگزار می کند، گل می گذارند. کانبرا، استرالیا ـ دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا و پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا، در مراسم امضای قرارداد در مجلس نمایندگان، اسناد را مبادله کردند. سیوداد خوارز، مکزیک ـ مردم از مرز مکزیک به سمت ایالات متحده ریو گراند عبور می کنند. روز چهارشنبه، پنجمین دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده دستوری صادر کرد که تگزاس را از اجرای قانون مهاجرت SB4 خود که به مقامات ایالتی اجازه می‌دهد افراد مظنون به حضور غیرقانونی در کشور را دستگیر کنند، منع کرد. پاریس، فرانسه ـ رقابت پیشخدمت ها با سینی های Course des Cafes. حدود 200 پیشخدمت در مسابقه سنتی شرکت کردند، که شامل گرفتن یک سینی با نگه داشتن یک لیوان آب، قهوه و یک کروسانت در یک مسیر 2 کیلومتری بدون ریختن محتویات آن است. غرب آچه، اندونزی ـ آوارگان روهینگیا قبل از نجات در یک قایق واژگون شده

دیگر خبرها

  • آمریکا : به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم
  • آمریکا: به روسیه هشدار داده بودیم !
  • آمریکا: به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دادگاه دونالد ترامپ
  • برپایی ایستگاه شترسواری در ایوانکی
  • هشدار تند ایران به کویت درباره میدان آرش
  • دهقان: از حق خود در میدان گازی آرش عقب‌نشینی نمی‌کنیم
  • هشدار ایران به کویت؛ اجازه اقدام خلاف موازین بین المللی را نمی دهیم
  • دارودسته مربی سابق علیه سرمربی تیم ملی | مربیان ایرانی به خط شدند
  • محفل داغ مربیان ایرانی‌ علیه سرمربی تیم ملی!