Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:47:35 GMT

رفسنجان صاحب گلخانه هوشمند هیدروپونیک می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۹۱۶۴

رفسنجان صاحب گلخانه هوشمند هیدروپونیک می‌شود

به گزارش ایرنا، علی باقری زاده شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: در زمینه آموزشی  جذب دانشجویان اتباع غیر ایرانی را داریم و مجوز پذیرش دانشجوی غیر ایرانی را از وزارت علوم گرفتیم و جزو ۲۳ واحد در کشور هستیم که مجوز پذیرش دانشجوی اتباع بیگانه را دارد و اینک ۱۵۰ دانشجوی افغانستانی داریم که مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی این دانشگاه ادامه داد: مرکز جوار دانشگاهی طرحی است که با کمک فنی و حرفه ای آموزش اشتغال را به دانشجویان دارد و آن را در دانشگاه راه اندازی کردیم.

وی تصریح کرد: در بحث پژوهشی ۴ طرح تحقیاتی انجام دادیم که ایجاد بزرگترین گلخانه هیدروپونیک جنوب شرق کشور با مساحت ۱۳ هزارمتر مربع  در سه مرحله و هر فاز بیش از ۴ هزار متر مربع مساحت دارد و با مجموع اعتبارات بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال در دست احداث است.

باقری زاده به اجرای طرح دیگر از جمله گلخانه کِشباف با ۵۰۰ متر مربع در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۷ هزار نشاء در مرکز بیوتکنولوژی پرورش پیدا کرده و از  آنجایی که برق کشی درون گلخانه کشباف در حال انجام و تا ۱۵ مهر آماده استفاده و بهره برداری است تست های نهال ها که در مرکزبیوتکنولوژی انجام شود به این گلخانه انتقال داده می شو.

وی ادامه داد: این بحث جدید و مدرن است که قبلاً برای تکثیر نهال از قلمه استفاده می شد اما در حال حاضر با پیشرفت و تکنولوژییک سلول ۲۵ روزه ۲ برابر می شود و نهال آماده است.

وی خاطرنشان کرد: اولین واحد دانشگاهی هستیم که این گلخانه کشباف را در دانشگاه راه اندازی خواهیم کرد؛ مرحله اول تحقیقاتی و پژوهشی است که در دوسال بعد از راه اندازی آن ۵۰۰ تا یک میلیون نهال تولید و به مرحله صادرات خواهد رسید؛ حُسن این کِشباف این است که نهال در مقابل شوری آب مقاوم بوده  و محصول خوب می دهد و در این راستا در زمینه پرورش نهال  گیلاس، آلبالو و گلابی کار خود را شروع کردیم و تولید نهال خرما و پسته هم در مرحله بعد است.

رفسنجان در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

۷۴۳۳/ ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای کرمان دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان در نشست مشترک با رئیس انجمن نانوفناوری ایران در محل این دانشگاه گفت: زیرساخت لازم جهت برگزاری کنفرانس‌های مهم در این دانشگاه فراهم است.

او افزود: همکاری مجموعه‌های اداری شهرستان رفسنجان در برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های گذشته در این دانشگاه بسیار مطلوب بوده است.

 سپس رئیس انجمن نانوفناوری ایران هم گفت: دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در تاریخ‌های دهم و یازدهم بهمن‌ماه سال جاری به‌میزبانی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

مالک نادری اعلام کرد: این کنفرانس هر سال توسط انجمن نانوفناوری با هدف توسعه فناوری نانو در کشور برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • عنایتی: از دستاوردم برای باشگاه پیکان خیلی خوشحالم
  • مس رفسنجان ۱ (۵) - (۴) ۱ پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند
  • صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها
  • مس رفسنجان ۱ (۵)-(۴) ۱ پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!
  • پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی
  • عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • سرمربی مس رفسنجان: بازی سنگینی مقابل پیکان داریم
  • آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان