Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@11:44:23 GMT

تفاهم‌ 400 میلیارد دلاری ایران و چین

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۹۲۶۲

 فریال مستوفی امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: قرار است فرانسه 15 میلیارد دلار خط اعتباری با تضمین خرید نفت به ایران بدهد که در این رابطه بحث این است که اگر آمریکا این مجوز را برای فرانسه صادر نکند، کار متوقف می‌شود. 

اخبار اقتصادی-رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه بیان داشت: در صورتی که فکر می‌کنم حتی اگر آمریکا موفقت نکند، فرانسه قادر خواهد بود این را به عنوان یک خط اعتباری میان بانک مرکزی دو کشور ایران و فرانسه برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مستوفی اظهار داشت: البته زنگنه وزیر نفت کشورمان معتقد است که اگر ایران این خط اعتباری 15 میلیارد دلاری را دریافت کند مقروض می‌شود.

* از شرکت‌های چینی درباره قرارداد 400 میلیارد دلاری شنیده‌ام

وی همچنین با بیان اینکه از شرکت‌های چینی شنیده است که ایران و چین یک قرارداد 400 میلیارد دلاری امضا کرده‌اند که براساس قرارداد مذکور، شرکت‌های چینی بدون ورود در مناقصات می‌توانند کار را برعهده بگیرند، گفت:‌ البته این موضوع را باور نداشتم، اما براساس مستنداتی در این رابطه ارائه شد که این اتفاق بزرگی است. 

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بیان داشت:‌ بدین ترتیب ایران نفت را بین رقم 20 تا 30 درصد ارزان‌تر به چین خواهد فروخت و بنابراین از اتاق بازرگانی تهران می‌خواهم که پیگیر این موضوع باشد.  

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران و چین زنگنه قرارداد 400 میلیاردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری

تین نیوز

چراغ اول فروش تریلی در سال 1403 را یک شرکت داخلی با فروش تریلی های پرقدرت چینی روشن کرده است. این تریلی ها با پیش پرداخت 2.75 میلیاردی و تحویل فوری به فروش گذاشته شده است.

بر اساس خبر منتشر شده در رسانه ها شرکت آرین دیزل در نخستین فروش خود در سال ۱۴۰۳ تریلی های شکموتو را به خریداران عرضه کرده است. این کشنده پرقدرت چینی در این بخشنامه با مدل ۱۴۰۳ به متقاضیان تحویل خواهد شد و طبق اعلام این شرکت تحویل این تریلی ها به خریداران به صورت فوری خواهد بود. آغاز ثبت نام کشنده شکموتو از ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳-  شنبه می باشد.

قیمت نهایی فروش تریلی شکموتو در نخستین بخشنامه 1403

قیمت نهایی اعلام شده برای فروش این کشنده در بخشنامه ۵.۷۴۵ میلیارد تومان بیان شده است. شما در زمان ثبت نام ۲.۷۵۰ میلیارد تومان را پرداخت می کنید. مابقی مبلغ به صورت چک از شما دریافت می گردد. شما باید ۶ فقره چک هر کدام به مبلغ ۴۹۹ میلیون تومان را تحویل دهید. سود مشارکت در بخشنامه ۱۰ درصد بیان شده و سود انصراف نیز ۱۱ درصد عنوان شده است. جریمه تاخیر نیز ۸ درصد است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • فروش تریلی چینی پرقدرت با پیش پرداخت 2 میلیارد و 750 میلیونی و تحویل فوری
  • سرمایه‌گذاری هشت میلیون دلاری در بندر امام خمینی(ره)
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات