Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: موکب‌داران اربعین حسینی در کرمانشاه برای ثبت‌نام و دریافت پروانه تا ۳۱ شهریورماه مهلت دارند. ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

بهمن صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه مردم، خیران و هیئت‌های مذهبی با همت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته از موکب‌های ایرانی حمایت مالی و پشتیبانی کنند اظهار داشت: موکب‌داران اربعین حسینی کرمانشاه برای ثبت‌نام و دریافت پروانه تا 31 شهریورماه مهلت دارند و با توجه به استقبال خوب افراد به مدت یک هفته دیگر ثبت‌نام تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه عنوان کرد: اربعین حسینی حرکتی کاملاً مردمی است و تمامی هزینه‌های انجام شده در برگزاری آن از سوی مردم تامین می‌شود.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی استان کرمانشاه افزود: هموطنانی که تمایل دارند در این فیض مشارکت کنند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به ستاد عتبات عالیات اهدا کنند.

وی با اشاره با راه‌اندازی سامانه ویژه ثبت‌نام و صدور پروانه موکب‌داری گفت: با توجه به شرایط ویژه پیش رو، از هموطنان عزیز و هیئت‌های مذهبی که توان اجرایی مشارکت در فیض میزبانی از زائران اربعین را دارند، درخواست می‌کنیم تا هرچه زودتر به سامانه www.mokeb.org مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند.

فعالیت بین‌المللی موکب رسانه‌ای فجر استان سمنان اربعین امسال ادامه می‌یابدفراخوان جذب مبلّغ و مشاور خانواده برای موکب‌های اربعین12 موکب اوقاف استان اصفهان در ایام اربعین از زائران پذیرایی می‌کنند

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه ساماندهی و صدور مجوز موکب‌ها با ستاد عتبات عالیات است گفت: هر فردی که در استان کرمانشاه بخواهد موکب پذیرایی یا اسکان برپا کند باید از ستاد عتبات مجوز بگیرد.

وی گفت: بازگشایی مرز خسروی به طور قطع موجب افزایش تردد زوار از استان خواهد شد و در سال‌های گذشته در ایام اربعین شاهد تردد 3 میلیون زائر در مسیرهای رفت و برگشت خود از استان کرمانشاه به عتبات عالیات بودیم.

صحرایی با بیان اینکه هیچ یک از دستگاه‌های دولتی حق برپایی موکب اربعین حسینی را ندارند گفت: تمامی نهادها و مجموعهها باید برای برپایی موکب‌های مردمی تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های اساسی ما در ایام اربعین این است که زمینه وحدت هرچه بیشتر مردم عراق و ایران را خدمت‌رسانی به زائران فراهم کنیم عنوان کرد: موکب‌های ایرانی باید در کنار موکب‌های عراقی قرار بگیرد تا زمینه دوستی و برادری بیشتر از گذشته فراهم شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با بیان اینکه سفر اخیری که به کشور عراق داشتیم به منظور هماهنگی با موکبهای عراقی و یک کار مشترک در زمینه خدمت‌رسانی به زائران بین دو کشور انجام شد گفت: موکب‌هایی که در استان دیاله عراق هستند ما فراخوان کردیم تا در آن سوی مرز ما یک موکب مناسب در عراق برای ارائه خدمت بهتر به زائران اربعین راه‌اندازی کنیم اما اولویت اساسی ما با توجه به بازگشایی مرز خسروی استقرار موکب‌ها در مرز خسروی و شهرستان قصرشیرین است.

وی با بیان اینکه موکب‌داران کرمانشاهی باید به سمت استقرار موکب به صورت دائمی در کشور عراق و مسیرهای تردد زائران بروند بیان کرد: ستاد عتبات عالیات استان به موکب‌های که به صورت دائمی در کشور عراق برای ایام اربعین راه‌اندازی می‌شوند در خرید زمین و تأمین مصالح مورد نیاز کمک خواهد کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه افزود: برنامه‌ریزی شده 10 موکب عراقی در داخل کربلا و پنج موکب از استان کرمانشاه در مرز خسروی و مسیر راه تردد زائران مستقر شود.

وی با بیان اینکه همایش اربعین یک ظرفیت خوبی برای نشان دادن وحدت اسلام است اظهار کرد: اربعین حسینی تجلی وحدت و انسجام مسلمانان در مسیر دین حق است و باید این وحدت همچنان محکم‌تر شود و موکب‌داران در ایام اربعین ضمن خدمت‌رسانی به زائران زمینه‌های وحدت بیشتر کشور ایران و عراق را با وجود اختلاف‌افکنی‌های دشمنان جهان اسلام فراهم کنند.

صحرایی گفت: پیاده روی اربعین در حقیقت یک قدرت‌نمایی از جهان اسلام علیه استکبار جهانی است و دشمن از جهانی شدن این حرکت و رویداد عظیم فرهنگ هراسان است و همه باید زمینه‌های وحدت جهان اسلام را در این رویداد فراهم کنند.

وی با بیان اینکه موکب‌ها در مسیر اسلام آبادغرب، دالاهو، سرپل ذهاب، قصرشیرین و خسروی فعال می‌شوند بیان کرد: تاکنون در سطح استان بیش از 150 موکب ثبت نام کرده‌اند و اکنون شرایط مناسبی برای رفاه حال زائران اربعین حسینی در مرز خسروی از لحاظ پارکینگ و سایر زیرساخت‌ها فراهم است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تمامی موکب‌های مردمی در قصرشیرین در حال ساماندهی است عنوان کرد: آمادگی خوبی برای تردد زائران در مرز خسروی فراهم شده و رایزنی‌های  طرفین عراقی و ایرانی در حال انجام است.

وی از افزایش 30 درصدی موکب‌های مردمی استان کرمانشاه برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در سال جاری خبرداد و اظهار کرد: همزمان با بازگشایی مرز خسروی با حضور وزیر کشور 4 کاروان عتبات عالیات از این مرز عبود کردند و روزانه بین 150 تا 170 نفر زائر در ایام محرم از مرز خسروی عبور کردند.

صحرایی افزود: اکنون مرز خسروی باز است و هیچ مشکلی برای تردد زائر از این مرز وجود ندارد.

انتهای پیام/ ع

R41380/P1494/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش برابر مردم و مسوولان برای ماندگاری سینما در قوچان

خبرگزاری مهر گروه استان‌ها: حبیبه احسنی: راه‌اندازی موقت تنها سینمای قوچان با مشارکت آموزش‌وپرورش و ستاد اکران‌های مردمی عمار می‌تواند زمینه مناسبی برای فعالیت دائمی و ایجاد سینمایی استاندارد در این شهرستان باشد اما این بار استقبال مردم از فیلم‌های اکران شده در کنار لزوم همت مسؤولان برای جذب و تخصیص اعتبارات می‌تواند نقش بسزایی در ماندگاری سینما ایفا کند.

سینما به‌عنوان یک رسانه جمعی و هنر هفتم نقش مهمی در انتقال فرهنگ‌های ناب اجتماعی و فرهنگی دارد و می‌تواند به‌عنوان بستر مناسب در حوزه تفریح و سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت مردم علی‌الخصوص جوانان نقش بسزایی داشته باشد.

این هنر هفتم نقش انکارناپذیری در ارتقای فرهنگ عمومی دارد به‌طوری‌که می‌تواند در ارتقای سواد و آگاهی فرهنگی و اخلاقی خانواده اثرگذاری ویژه‌ای داشته و حتی به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته صوت و تصویر نسبت به سایر رسانه‌ها قدرت بیشتری در انتقال پیام به مخاطب دارد.

سینما دانش قوچان به‌عنوان تنها سینمای این شهر از دهه ۶۰ توسط آموزش‌وپرورش قوچان راه‌اندازی شد و فعالیت خود را تا اواسط دهه ۷۰ ادامه داد اما به دلایل مختلف این سینما تعطیل و این تعطیلی تا سال ۹۴ ادامه پیدا کرد.

بخش خصوصی در سال ۹۴ باهدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه اوقات فراغت بار دیگر این مجموعه فرهنگی را احیا کرد اما سال ۹۸ شیوع ویروس کرونا، سینما دانش قوچان را دوباره به تعطیلی کشاند و موجب شد درهای این سینما تا به امروز بسته بماند.

پخش خبری مبنی بر راه‌اندازی سینما دانش قوچان پس از سال‌ها تعطیلی آن‌هم در فضای مجازی بارقه امیدی در اذهان عمومی ایجاد کرد و لزوم فعالیت سینما به‌عنوان یکی از مراکز تفریحی فرهنگی، آن‌هم در شهری همچون قوچان که مراکز بسیار کمی در این زمینه دارد منجر به پیگیری اصل خبر از نهادهای ذی‌ربط آن شد.

ارشاد قوچان از راه‌اندازی سینما در این شهر حمایت می‌کند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که در سال‌های گذشته برای تنها سینمای این شهرستان انجام‌شده جلوگیری از ابطال مجوز سینمایی آن بوده است، گفت: رایزنی‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار انجام گرفت اما تاکنون به دلایل مختلف نتیجه‌ای حاصل نشده است.

ابراهیم مطاعی بابیان اینکه اخذ فعالیت به نام سینما نیازمند طرح موضوع در کمیسیون استان است، افزود: با توجه به نیاز شهرستان و سرعت بخشیدن به فعالیت مجدد این سینما، مجموعه اکران‌های مردمی عمار در قوچان پای‌کار آمده و به دنبال احیای این مجموعه فرهنگی است که اداره ارشاد نیز از این عمل استقبال و حمایت می‌کند.

وی تأکید کرد: بازسازی و راه‌اندازی مجدد تنها سینمای این شهرستان بر اساس استانداردهای سینمایی کشور و پیگیری جذب اعتبارات از دستگاه‌های مرتبط نیازمند حمایت مردم از شرایط فعلی آن و استقبال گسترده در اکران فیلم‌ها بوده تا این نیاز فرهنگی در قوچان بهتر دیده شود.

استقبال مردم از اکران‌های سینمایی منجر به حمایت‌های مالی می‌شود

نماینده ستاد اکران‌های مردمی عمار در قوچان نیز بابیان اینکه شروع نمایش فیلم‌های این ستاد با اکران فیلم سینمایی منصور در این شهرستان بود، گفت: طرح احیای مجدد تنها سینما این شهرستان توسط این ستاد مطرح شد که مورد استقبال آموزش‌وپرورش به‌عنوان مالک سینما و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

رضا سیدالموسوی یادآور شد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده با اداره آموزش‌وپرورش مقررشده است این سینما به‌صورت آزمایشی به مدت یک ماه در اختیار ستاد اکران‌های مردمی عمار قرار گیرد تا پس از این مدت در خصوص نحوه چگونگی فعالیت سینما تصمیم‌گیری شود.

وی تأکید کرد: حمایت ستاد اکران‌های مردمی عمار و استقرار سرور نمایش فیلم به همراه اختصاص اعتبار برای بازسازی این سینما بر اساس استانداردهای سینمایی کشور منوط به استقبال مردمی در همین یک ماه فعالیت آزمایشی سینما در این شهرستان خواهد بود.

تجهیز سینما به‌صورت استاندارد نیازمند حمایت مسؤولان است

سرپرست اداره آموزش‌وپرورش قوچان هم با اشاره به این موضوع که تنهای سینمای این شهرستان در دهه ۶۰ و با هزینه گروه پرورشی این اداره راه‌اندازی شد، گفت: طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاران متعددی برای بازسازی و راه‌اندازی مجدد این سینما پای‌کارآمدند اما به دلیل برخی موانع قانونی تاکنون اقدام مؤثری در این خصوص رخ نداده است.

جواد واعظ بابیان اینکه مساله راه‌اندازی مجدد این سینما سال گذشته توسط ستاد اکران‌های مردمی عمار مطرح شد، افزود: تفاهم‌نامه‌ای برای راه‌اندازی موقت آن منعقدشده است که طی این تعهد، این ستاد موظف است در کنار اکران‌های عمومی، اکران ویژه مدارس نیز داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه تعطیلی چندساله این سینما و بروز مشکلاتی همچون سلب امتیاز برق و … اقداماتی نظیر اخذ مجوز امتیاز برق و نصب کنتور، کابل‌کشی مجدد، رنگ‌آمیزی سالن‌ها، مرمت دیوار و… با همکاری ستاد اکران‌های مردمی انجام شد تا شرایط اولیه برای راه‌اندازی مجدد را داشته باشد.

سرپرست اداره آموزش‌وپرورش قوچان تأکید کرد: طی برآورد انجام‌شده در سال گذشته ۱۸۰ میلیون تومان برای تعویض ۳۰۰ صندلی این سینما نیاز بود که در حال حاضر این رقم به بالای ۲۵۰ میلیون تومان خواهد رسید و تجهیز کامل سینما اعم از صندلی، پرده نمایش، نور و … بر اساس استانداردهای سینمایی و در شأن مردم این شهرستان خارج توان آموزش‌وپرورش بوده و باید مسؤولین به دنبال جذب اعتبارات ویژه باشند.

۱۸۸ اکران سینمایی در ژانرهای مختلف دفاع مقدس، اجتماعی، طنز و کمدی، کودک و نوجوان و… توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان با همکاری انجمن سینمای جوان استان و مجموعه اکران‌های مردمی عمار در سال گذشته و استقبال بیش از ۲۵ هزار شهروند قوچانی از این اکران‌ها، آن‌هم در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با کمترین امکانات نشان‌دهنده نیازمندی قوچان به سینمایی استاندارد برای پر شدن اوقات فراغت مردم این شهر است و کمبود مکان‌های تفریحی و فرهنگی در قوچان لزوم ایجاد و راه‌اندازی این بستر را نشان می‌دهد.

وجود فضایی فیزیکی با عنوان «سینما دانش» تحت مالکیت اداره آموزش‌وپرورش هرچند که فرسوده و بدون تجهیزات است می‌تواند اولین قدم برای فراهم کردن سینمایی مجهز و استاندارد را به وجود آورد و این موضوع نیازمند پیگیری‌های مجدانه مسئولین در جذب اعتبارات لازم برای بازسازی، مرمت و تجهیز آن بر اساس استانداردهای سینمایی است.

آنچه از تفاهم انجام‌شده فی‌مابین اداره آموزش‌وپرورش قوچان به‌عنوان متولی یا مالک سینما و ستاد اکران‌های مردمی عمار برداشت می‌شود نگاه مثبت این دو مجموعه در راستای راه‌اندازی مجدد آن است، پس تبدیل بازگشایی موقت این سینما برای مردم به سینمایی دائمی در ابتدای امر نیازمند استقبال و مشارکت مردم از اکران‌هاست تا ثابت شود نبود سینما به‌عنوان یک خلأ بزرگ فرهنگی در این شهرستان طی سال‌های گذشته مشهود بوده است.

استقبال مناسب مردمی در مدت یک‌ماهه بازگشایی موقت سینما شاید مسؤولان را به این فکر وادارد که قوچان نیز همچون دیگر شهرهای هم‌سطح نیازمند سینمایی استاندارد و درخور شأن مردم است و آن‌ها را ملزم کند تا پیگیری بیشتری نسبت به اخذ اعتبارات برای تجهیز و ساخت سینما داشته باشند.

کد خبر 6085107

دیگر خبرها

  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • آزادی یک زندانی به همت دانش‌آموزان اردبیلی
  • نقش برابر مردم و مسوولان برای ماندگاری سینما در قوچان
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • شیخ اکبری، رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد
  • شیخ اکبری، مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • ارتباط ستاد بازسازی عتبات با فعالین اقتصادی مغفول مانده است