Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: دستور رییس قوه‌قضائیه اختصاص به یک پرونده ندارد و اعلام یک سیاست کیفری است و هر یک از پرونده‌ها را که اقتضا داشته باشد، در برمی‌گیرد. ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین اسماعیلی در ادامه دهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره ماجرای خودسوزی دختر جوانی به نام سحر خدایاری و اینکه در قوه‌قضائیه در برخورد با مجرمانی مانند سحر خدایاری، نگاه ویژه‌ای وجود دارد یا خیر و اینکه آیا وضعیت خاص این افراد مانند مشکلات عصبی مورد بررسی قرار می‌گیرد یا خیر افزود: سیاست کیفری قوه قضائیه در ارتباط با این قبیل از پرونده‌ها توسط رییس قوه‌قضائیه اعلام شد و طبیعی است که علاوه بر رکن مادی و رکن قانونی جرم، شخصیت فردی که مرتکب اعمال مجرمانه می‌شود و سوابق او را بررسی کنیم که می‌تواند در زمره عوامل مخففه یا مشدده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: یکی از دستورالعمل‌های اخیر که رییس قوه‌قضائیه صادر کرده، دستورالعمل تشکیل پرونده شخصیت برای جمعی از عناوین مجرمانه و برخی مرتکبان است. یکسری از عناوین مجرمانه هست که تشکیل پرونده شخصیت را الزام می‌کند و برخی اشخاص نیز مانند اطفال و نوجوانان تشکیل پرونده شخصیت را ضروری می‌کند.

سخنگوی قوه‌قضائیه درباره این پرونده گفت: بار دیگر ضمن تسلیت به خانواده داغدیده این فرد، از اصحاب رسانه تقاضا داریم وضعیت این خانواده را هم در نظر بگیرند. چقدر می‌خواهیم روح این خانواده را متالم و متاثر کنیم. خانواده فرد مطالبش را بیان کرده اما به گونه‌ای به این موضوع پراخته نشود که برای خانواده مرحوم موجب آزردگی خاطر شود. در کنار ادعاهای دروغین کسانی که دروغ ساختند و پرداختند و فضای جامعه را مشوش کردند، حرف و سخن به حق والدین داغدار او را هم بشنویم و به گونه‌ای رفتار کنیم که خانواده بیش از از این مورد اذیت و آزار قرار نگیرد.

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات ابتکار مبنی بر اینکه با رییس قوه‌قضائیه برای تکرار نشدن این رویه‌ها در پرونده خودسوزی دختر جوان مکاتبه شده است گفت: ما در ارتباط با این موضوع چه مکاتباتی که انجام و چه مطالبی که انجام شد، در مقام عمل و اقدام آنچه را اقتضا داشت انجام دادیم. معتقدیم چه در این موضوع و سایر موضوعات باید وظیفه قانونی خود را انجام دهیم و هیچ منتی را برای انجام وظیفه به کسی نداریم. در این حوزه اطلاع رسانی صورت گرفت و ملاقات‌هایی با خانواده داغدار انجام شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دستور رئیس قوه‌قضائیه درباره احکام یکی از شعب دادگاه انقلاب، مربوط به همه پرونده‌های این شعبه است یا فقط پرونده هفت تپه گفت: دستور رییس قوه‌قضائیه اختصاص به این پرونده ندارد و اعلام یک سیاست کیفری است و هر یک از پرونده‌ها را که اقتضا داشته باشد، در برمی‌گیرد.

جاسوسی و تصویربرداری از مناطق نظامی، علت دستگیری 3 استرالیاییرئیسی لیست اموال خود و خانواده‌اش را به رهبر انقلاب اعلام کرداسماعیلی: توقیف 3 هزار میلیارد تومان اموال یکی از بزرگترین بدهکاران بانکیاسماعیلی: شناسایی و وصول 4 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در 5 ماهسخنگوی قوه‌قضاییه: لایحه تأمین امنیت زنان به دولت ارسال شد+ جزئیات لایحه

انتهای پیام/

R1332/P/S2,20/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سیدابراهیم رئیسی قوه قضائیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی قوه قضائیه سیدابراهیم رئیسی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۴۰ همت مطالبات دولت از پتروشیمی‌های استان بوشهر

رئیس‌ کل دادگستری استان بوشهر از پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان مطالبات شرکت ملی گاز ایران از سوی شرکت‌های پتروشیمی استان بوشهر خبر داد و گفت: شرکت‌های پتروشیمی‌های استان بوشهر ۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر بدهکار هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مهدی مهرانگیز ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر سرکشی از زندانیان و خانواده‌های آنان را از برنامه‌های مهم مسئولان دادگستری‌ها و دادستان‌ها و قضات دانست و اظهار داشت: در سرکشی به زندانیان و خانواده‌های آنان مشکلات مختلف زندانی بررسی و راهکارهای لازم برای تحقق مطالبات آن ارائه می‌شود.

وی کمک به خانواده زندانیان نیازمند را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در سرکشی از این خانواده‌ها مشکلات گوناگون درمانی، معیشتی، اجتماعی، رفاهی تجهیزاتی و فرهنگی بررسی و کمک‌های لازم به آنها عرضه می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان اینکه در سال گذشته 34 بار از زندان‌های استان بوشهر بازدید شد، گفت: به مناسبت عید نوروز، ماه مبارک رمضان و عید فطر 650 زندانی مشمول مرخصی شدند.

مهرانگیز، حبس‌زدایی را از تأکیدات رئیس قوه قضایی دانست و بیان کرد: به قضات و مسئولان دادگستری‌های استان بوشهر تأکید شده از مجازات جایگزین حبس استفاده شود و باید در آخرین مرحله از مجازات حبس استفاده شود.

وی پیگیری حقوق عامه را در اولویت دستگاه قضایی استان بوشهر دانست و افزود: یکی از مطالبات مهم دولت در استان بوشهر پرداخت نشدن هزینه گاز مصرفی پتروشیمی‌های استان بوشهر بود که با پیگیری انجام شده بخشی از آن وصول شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بدهی پتروشیمی‌های استان به شرکت ملی گاز ایران را 90 هزار میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: با پیگیری انجام شده 40 هزار میلیارد تومان آن وصول شد که سبب حل مشکلات اعتباری برخی دستگاه‌های اجرایی شد. پتروشیمی‌های استان بوشهر 50 هزار میلیارد تومان دیگر به دولت بدهکار هستند که ان‌شاءالله با پیگیری انجام شده وصول شود.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد
  • رفع انسداد بیش از ۱۳۰۰ کارت ملی در قزوین
  • وصول ۴۰ همت مطالبات دولت از پتروشیمی‌های استان بوشهر