Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@14:36:34 GMT

پرویز خائفی شاعر شیرازی در گذشت

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۹۴۹۸

پرویز خائفی شاعر شیرازی در گذشت

خانم شایگان، همسر پرویز خائفی ضمن تائید خبر درگذشت این شاعر پیشکسوت، گفت: شب گذشته آقای خائفی به علت مشکل تنفسی به بیمارستان نمازی شیراز اعزام شد ولی متاسفانه ساعت ۱۲ نیمه‌شب به علت ایست قلبی درگذشت.

به گفته وی، قرار است مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری این شاعر قدیمی شیرازی، صبح روز پنجشنبه در زادگاهش برگزار شود؛ در عین حال خانواده وی پیگیر خاکسپاری پیکر او در حافظیه هستند که البته این مسئله تاکنون قطعی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرویز خائفی، شاعر پیشکسوت در ماه‌های اخیر نیز به دلیل کهولت سن دچار کسالت بود.

پرویز خائفی ۶ آذرماه ۱۳۱۵ در محله دروازه کازرون شیراز به دنیا آمد و کارشناسی ارشد خود در رشته علوم اجتماعی را از دانشگاه تهران اخذ کرد. وی فرزند خائف شیرازی از شعرای زمان خود بود و مدتی ریاست کتابخانه ملی فارس را برعهده داشت.

«حصار» نخستین دفتر شعر خائفی بود که در سال ۱۳۴۲ منتشر شد. این دفتر شعر در زمان انتشار مورد توجه بسیاری از صاحب‌نظران شعر مانند مشیری، نادرپور، زهری و دیگران حتی رؤیایی و م. آزاد قرار گرفت.

«باز آسمان آبی است»، «از لحظه تا یقین»، «این خاک تابناک»، «کی شعر تر انگیزد»، «پنج کتاب در یک کتاب»، «پیرار و پار»، «یاد و باد»، «آخرین آغاز» و «کنار لحظه‌های عمر» دیگر کتاب‌های منتشرشده این شاعر شیرازی است.

خائفی در کنار شاعری، یک منقد ادبی نیز بود و پژوهش‌هایی در زمینه شعر کلاسیک و حافظ‌شناسی از او منتشر شده است. او معتقد بود «حافظ از برداشت شاعران پیش از خود به مرتبه اوج رسیده است. »

کد خبر 455270 برچسب‌ها شعر و شاعر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شعر و شاعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره سال هنر انقلاب‌اسلامی خراسان شمالی معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره هنر انقلاب در خراسان شمالی صبح یک‌شنبه در مجتمع ایثار بجنورد برگزار شد.

در این آئین مرضیه براتی (شاعر) به عنوان چهره سال هنر انقلاب خراسان شمالی معرفی شد.

کسب جایزه ملی در جشنواره شعر دفاع مقدس و کنشگری به هنگام در رویدادها و بزنگاه‌های مختلف از دلایل انتخاب این شاعر انقلابی به عنوان چهره هنر سال عنوان شد.

کد خبر 6084024

دیگر خبرها

  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»
  • هوش مصنوعی دوربین‌ها را شاعر کرد!
  • رونمایی از سومین اثر شاعر غزلسرای هرمزگان
  • آیت الله مکارم شیرازی: دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • (عکس) ملاقات هادی چوپان با فرد محبوب شیرازی‌ها
  • معرفی چهره سال هنر انقلاب‌اسلامی خراسان شمالی
  • چهره سال هنر انقلاب‌اسلامی خراسان شمالی معرفی شد
  • ماجرای چند نوجوان شیرازی که حساب و کتاب سیاسی‌شان درست بود
  • «دیوان میرزا صالح تبریزی» در سوره‌مهر منتشر شد
  • آیین تکریم شیخ اجل سعدی شیرازی