Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته با تاکید بر این‌که تا سال ۲۰۲۳ بازار پهپادهای جهانی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد دلار می‌شود، گفت: لازم است که ما سهم یک درصدی از این بازار داشته باشیم که در این مسیر نیازمند حمایت صندوق نوآوری برای اخذ استانداردها و برندسازیه ستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر منوچهر منطقی امروز در گردهمایی صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه محصولات و خدمات پهپادی با اشاره به رتبه پنج تا هفت ایران در حوزه توسعه فناوری‌های پهپادی، گفت: پیش‌بینی می‌شود بازار پهپاد بالغ بر ۱۲۷ میلیارد تومان شود که این میزان تا سال ۲۰۲۳ به دو برابر افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که تا سال ۲۰۲۳ حجم بازار جهانی پهپادها به ۲۵۰ میلیارد دلار بالغ می‌شود، ادامه داد: بر این اساس ایران باید به سهم یک درصدی در این بازار برسد که رسیدن به این سهم مستلزم اقدامات خاصی است.

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته توسعه کاربردهای پهپادها را از جمله این اقدامات نام برد و گفت: در این راستا در سال‌های اخیر از سوی وزارت جهاد کشاورزی و آتش‌نشانی اقداماتی به منظور توسعه پهپادها در حوزه‌های مختلف آغاز شده است.

منطقی با تاکید بر ضرورت توسعه این فناوری در حوزه‌های بازرسی و زیرساختی، خاطر نشان کرد: بر این اساس ما باید سه حوزه جدید حمل و نقل، زیرساختی و بازرسی را برای توسعه کاربردهای پهپادها تعریف کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت اخذ استانداردها برای پهپاد، اظهار کرد: ما وقتی وارد توسعه فناوری‌های خاصی می‌شویم، نیازمند یکسری استانداردها هستیم که در این ستاد تلاش ویژه‌ای برای اخذ استانداردها صورت می‌گیرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته در عین حال با تاکید بر این‌که ما برای ادامه‌ این مسیر نیازمند حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی هستیم، بیان کرد: با توجه به این‌که پهپادها یکی از ۱۰ فناوری کلیدی در جهان هستند، صندوق نوآوری می‌تواند فایل جداگانه‌ای برای اخذ استانداردها و برندسازی باز کند تا از این طریق به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه کمک شود.

منطقی، همچنین از آمادگی این صندوق برای برگزاری نشست‌های تخصصی در این حوزه خبر داد و اضافه کرد: در این نشست‌ها می‌توانیم شرکت‌ها را به حوزه‌های نیازمندی‌های کشور در این زمینه هدایت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی پهپاد شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای رسیدن خدمات هوشمند دولت به ۳۰ درصد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره‌های متعددی در حال ساخت و ماهواره‌هایی آماده پرتاب داریم و سعی می‌کنیم ماهواره‌های متعددی را به شکل سنجشی داشته باشیم؛ یعنی چند ماهواره تصویربرداری در فضای کشور وجود داشته باشد.

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: از جمله کار‌های مشترک ما و دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته، هوشمندسازی خدمات بود؛ پارسال پنجره واحد دانشگاه‌ها فعال شد که ۲۶۰ دانشگاه به آن متصل شدند و این کار در ارزیابی اتحادیه بین‌المللی مخابرات منتخب شد که مایه افتخار است.

وی ادامه داد: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هم سال قبل از آن در این اتحادیه مورد تقدیر قرار گرفته بود. امسال مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهیم کرد و سال گذشته ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره داده می‌شد و ۱۲ درصد از آن هوشمند بوده و تلاش می‌کنیم امسال این میزان به ۳۰ درصد برسد.

عیسی زارع پور گفت: تولید گوشی با وزارت صمت است و برای تولید گوشی ایرانی برنامه ای را با دوستان در وزارت صمت دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: مورد بحث یک بحث حقوقی است؛ آن ها ادعا می کنند و مستنداتی دارند که از نوکیا اجازه گرفتند و خلاف این هم ادعاهایی وجود دارد که در حال بررسی است ولی در حوزه کاری ما نیست و وزارت صمت باید اظهارنظر بکند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: موضوع یک بحث اختلافی است و شکایتی هم صورت گرفته و در دادگاه در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • ۱۳۰ میلیون دلار سهم ایران از بازار جهانی محصولات آرایشی و بهداشتی
  • شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان
  • توسعه اشتغالزایی در اقتصاد گیاهان زینتی با هدایت استارت‌آپ‌ها
  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • رئیس جمهور: ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود / توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • تلاش برای رسیدن خدمات هوشمند دولت به ۳۰ درصد