Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از اجرای ۵۰۰ برنامه اصلی، هزار و ۲۰۰ برنامه در سطح استان‌ها و بیش از ۱۰ هزار برنامه در شهرها و روستاهای کشور در هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش ایمنا، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در نشست خبری گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس با اشاره به اهمیت احیای فرهنگ دفاع مقدس در سراسر کشور اظهار کرد: ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سی و نهمین سالگرد دفاع مقدس برنامه‌های خود را در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح این برنامه‌ها گفت: این مجموعه اجرای ۵۰۰ برنامه کشوری، هزار و ۲۰۰ برنامه استانی و بیش از ۱۰ هزار برنامه در شهرها و روستاهای کشور را در هفته دفاع مقدس در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه همه پیشرفت‌ها و پیروزی‌هایی که انقلاب اسلامی امروز به دست آورده است وابسته به مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و آزادگان در دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در این هفته تمرکز بر روی جوانان و نوجوانان با بهره‌گیری از فضای مجازی است؛ تلاش می‌کنیم تا همچون دوران دفاع مقدس با مردمی کردن برخی برنامه‌ها سطح مشارکت و پیشرفت روند کارها را ارتقا دهیم.

سردار کارگر با اشاره به اینکه شعار محوری سی و نهمین سال گرامیداشت هفته دفاع مقدس «ما پیروزیم» است، گفت: یک‌شنبه سی و یکم شهریور با عنوان «قدرت، توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح» نامگذاری شده، که در این روز با برگزاری رژه نیروهای مسلح صلابت و توانمندی نیروهای مسلح و قدرت صنعتی و دفاعی کشور در سراسر کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال دو رژه بزرگ برگزار خواهیم کرد؛ یکی در تهران که مسئولیت آن با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و دیگری نیز رژه بزرگ در بندرعباس است که با مسئولیت ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس افزود: روز دوشنبه یکم مهر با عنوان «دانش‌پژوهی، معرفت، جوانان و سربازان» نامگذاری شده، که در این روز بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز عملی و پژوهشی و تقدیر از سربازان و مرزداران غیور کشور را خواهیم داشت.

وی گفت: سه شنبه دوم مهر تحت عنوان «رونق تولید، حمایت مردمی و خود باوری» نامگذاری شده، که در این روز با توجه به اینکه نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در دوران دفاع مقدس شکل گرفته است به موضوعاتی چون رونق تولید ملی و اقتصادی با رویکرد مدیریت انقلابی و جهادی تاکید می‌شود و همچنین خودباروی به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های تقویت صنعت کشور و موثر در محدود کردن اهداف دشمن در حوزه تحریم‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: چهارشنبه سوم مهر نیز با عنوان «بصیرت، دشمن شناسی، ولایتمداری و دفاع همه‌جانبه» نامگذاری شده، که نقش ولایت فقیه در بصیرت افزایی عمومی به منظور مقابله با ترفندها و همچنین مقابله با فریب و سلطه دشمن به عنوان الگویی موثر برای نهضت مقاومت مورد توجه قرار می‌گیرد. نقش ولایت فقیه در دشمن شناسی و هدایت جنگ و پس از جنگ نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سردار کارگر ادامه داد: پنج شنبه چهارم مهر با عنوان «شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان» نامگذاری شده، که این روز به عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و تکریم از جانبازان و آزادگان اختصاص می‌یابد.

وی گفت: جمعه پنجم مهر نیز با عنوان «معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی» نامگذاری شده، که در این روز به همبستگی ملی، حضور باشکوه در نماز جمعه و تقویت سبک زندگی دینی و حفظ و کرامت ارزش‌های اسلامی خانواده و همچنین ورزش همگانی و عمومی توجه خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: شنبه ششم مهر با عنوان «رزمندگان، حماسه‌ آفرینان و جهادگران» نامگذاری شده، که در این روز برنامه‌هایی در جهت یادبود حماسه غرورآفرینان عملیات بزرگ ثامن الائمه و  بزرگداشت شکست حصر آبادان برگزار می‌شود. همچنین از رزمندگان، جهادگران و حماسه آفرینان دوران دفاع مقدس نیز تجلیل خواهد شد.

وی گفت: یکشنبه هفتم مهر با عنوان «فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان نامگذاری شده که در این روز نیز با توجه به سالروز شهادت فرماندهان شهید فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا و بزرگداشت فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس و تقدیر از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت انجام می‌شود. 

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس از  اجرای ۵۰۰ برنامه محوری و ۱۲۰۰ برنامه در سطح استان‌ها و بیش از ۱۰ هزار برنامه در شهرها و روستاها، برگزاری رژه نیروهای مسلح در ۳۱ استان کشور که در تهران و بندرعباس به صورت ویژه انجام می‌شود، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری، شامل عکس، پوستر، کتاب، ... و بیش از ۶۰۰ نمایشگاه، عطرافشانی ۱۹ هزار گلزار شهید، برگزاری بیش از ۷۰ مسابقه فرهنگی، هنری و ورزشی، برگزاری بیش از ۶۰۰ برنامه یادواره شهدا، رونمایی از ۳۱۶ عنوان کتاب، مراسم تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا در ۱۲۰ برنامه، برگزاری بیش از ۵۰ برنامه شب شعر و خاطره و برگزاری ۴۸ نشست تخصصی با موضوعات مختلف در حوزه دفاع مقدس خبر داد.

سردار کارگر افزود: بازخوانی و بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس و تجلیل از سربازان نمونه در ۳۱ استان کشور، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، حماسه‌های دوران دفاع مقدس توسط پیشکسوتان دفاع مقدس در مساجد و نماز جمعه، سخنرانی و بیان خاطرات فرماندهان در مدارس و دانشگاه‌ها و یادواره‌ها، حضور فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در میزگردهای تحلیلی و سیاسی در صدا و سیما، تولید و پخش ویژه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با موضوع دفاع مقدس، برگزاری مسابقه نقاشی کودکان با موضوع دفاع مقدس، برگزاری همایش نقش زنان در دفاع مقدس، بازدید رایگان از موزه‌های دفاع مقدس، نکوداشت فرماندهان شهید و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دفاع مقدس است.

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

کد خبر 389810

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس دفاع مقدس شهدا گرامیداشت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۰ هزار نفر زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید کردند

سرهنگ امیرحسین فولادی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام اظهار کرد: از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا دیروز بیش از ۵۰ هزار نفر از یادمان‌های راهیان نور و یادمان شهدای گمنام در سطح استان بازدید داشته‌اند.

وی افزود: سهم زیارت شهدای گمنام شهرستان‌ها افزون بر ۱۵ هزار نفر زائر و گردشگر بوده است.

وی یادآور شد: بیش از ۳۰۰ نفر نیز از باغ‌موزه دفاع مقدس استان نیز بازدید داشته‌اند.

وی بیان کرد: بازدید از یادمان‌ها و باغ‌موزه توسط گردشگران و مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور بوده است.

به گفته وی در همه یادمان‌های دفاع‌مقدس و باغ‌موزه راهنمای گردشگری و راوی برای مسافران و کاروان‌ها حضور دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به طرح‌های ملی جوانان در استان اردبیل
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • بیش از ۵۰ هزار نفر زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید کردند
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس
  • بزرگ‌ترین محفل قرآنی در ورزشگاه آزادی در حال برگزاری است + عکس
  • رونمایی سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان
  • برگزاری مرحله‌ دوم کنگره‌ شهدای استان مرکزی
  • هویت محوری و عدالت گستری، مولفه‌ای مهم در تهیه خبر