Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@11:18:40 GMT

آفت آفلاتوکسین صادرات پسته را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۹۵۷۰

آفت آفلاتوکسین صادرات پسته را تهدید می کند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی صادق زاده فرماندار شهرستان زرند گفت: نظارت بر واحد‌های فرآوری پسته باید بصورت جدی توسط دستگاه‌های ذیربط بخصوص مرکز بهداشت دنبال و پیگیری شود.

صادق زاده با بیان اینکه پسته زرند با توجه به شرایط آب و هوایی خاص، از نظر کیفیت، طعم و روغن، رتبه اول را در سطح استان کرمان به خود اختصاص داده، بیان کرد: کشاورزان علاوه بر رعایت ضوابط بهداشتی باید در زنجیره ماشین آلات فرآوری محصول خود نهایت دقت و نظارت را بکار برند تا شاهد کاهش ضایعات و افزایش کیفیت نهایی و فروش پسته زرند در بازار گرم خرید و فروش این محصول استراتژیک باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: شرایط آب و هوایی و خشکسالی از علل کاهش محصول در سال گذشته بوده است که امسال باید همکاری و تعامل همه جانبه دستگاه‌های دولتی با کشاورزان در زمان برداشت محصول صورت گیرد تا محصولی مناسب بازار ارائه شود.

فرماندار زرند تصریح کرد: کشاورزان سخت کوش زرندی در زمان برداشت فقط باید به فکر فرآوری با کیفیت حداکثری محصول خود باشند و از نظر قطعی برق و آب ترمینال‌های ضبط پسته و یا عدم تامین بموقع سوخت گازوییل خود نگرانی خاصی نداشته باشند.

فرماندار زرند گفت: در زمان برداشت محصول پسته، آفت آفلاتوکسین به شدت محصول را تهدید می کند که این افت صادرات محصول پسته را تحت تاثیر قرار می دهد.

صادقی افزود: میتوان با برداشت مناسب محصول، حمل و نقل سریع پسته چیده شده از باغ، زمان مرحله فرآوری با رعایت نکات بهداشتی و در نهایت بسته بندی و انبار مناسب محصول، خطر آفت آفلاتوکسین را تا حد زیادی کاهش و یا حتی به صفر رساند.

بیش از ۱۱۰ عدد ترمینال ضبط پسته تمام مکانیزه، ۴۵۰ عدد نیمه مکانیزه و بیش از ۵ هزار ترمینال خانگی در سطح شهرستان زرند کار برداشت و فرآوری پسته را برعهده دارند.

برداشت پسته در شهرستان زرند، از اوایل مهرماه آغاز می‌شود.
انتهای پیام/ی

برداشت۲۰ هزار تن پسته در زرند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی فرمانداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به سطح زیر کشت کلزا در شهرستان مشهدگفت: سطح ابلاغی زیر کشت کلزا در مشهد برای سال زراعی جاری ۹۲۰هکتار است که کل سطح زیر کشت ابلاغی کلزا در این شهرستان محقق شده است.

علی اکبر قارزی بابیان اینکه  پیش‌بینی می‌شود از این سطح کشت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا برداشت شود گفت: شهرستان مشهد رتبه نخست را در سطح زیر کشت و تولید در زمینه محصول کلزا در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تعداد کمباین‌های برداشت در استان برای این نوع محصول ۴۵ دستگاه است.

 

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال