Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:23:22 GMT

۱۷ تن گوشت فاسد در شهرستان ری معدوم شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۹۷۶۸

۱۷ تن گوشت فاسد در شهرستان ری معدوم شد

وحید رستگاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این میزان فرآورده دامی فاسد در پی گزارش یکی از سردخانه‌داران کشف و پس از انجام آزمایش‌های مختلف، فاسد بودن آن تایید و معدوم‌سازی شد.

وی با اشاره به اینکه غیر بهداشتی بودن گوشت‌های کشف شده با نمونه‌گیری و آزمایش‌های دقیق علمی توسط اداره دامپزشکی شهرستان ری تشخیص داده شد، عنوان کرد: معدوم سازی با حکم دستگاه قضائی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستگاری در ادامه افزود: بازرسان اداره دامپزشکی ری در راستای تأمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی به صورت مستمر عملکرد مراکز عرضه و توزیع گوشت قرمز و سفید شهرستان را پایش و نظارت‌های لازم را در خصوص تاریخ مصرف و سالم بودن گوشت انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بخش مهمی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه با تأمین فرآورده‌های دامی و لبنی سالم تحقق می‌یابد، اضافه کرد: کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در همه مراحل تولید و استحصال، حمل و نقل و عرضه در دستور کار دامپزشکی شهرستان ری قرار دارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

۳۲۱۸/۶۰۰۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز

مدیرکل دامپزشکی استان البرز از صادرات ۲۹ قلم فرآورده های دامی به خارج از کشور خبر داد - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج علیرضا رفیعی‌پور صبح امروز در نشست خبری که در سالن جلسات دامپزشکی البرز برگزار شد، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از این 29 قلم فرآورده‌های صادراتی استان شامل آبزیان، مرع و گوشت، تخم مرغ و خوارک دام است که در سال گذشته به کشورهای دیگر صادر شده است.

وی ادامه داد: آبزیان زینتی 308 قطعه، پا و پنجه مرغ 343 هزار کیلوگرم، پودر گوشت 300 هزار کیلوگرم، تخم مرغ خوراکی 11 میلیون 600 کیلوگرم، خاویار 726 کیلوگرم، خوراک دام 57 هزار کیلوگرم و‌ برخی محصولات دیگر بوده است که برای کشور ارز آوری داشته اند.

مدیر کل دامپزشکی استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز در حوزه صادارات از شاخص‌های ملی بسیا ی  برخوردار است، گفت: برای این منظور توجه بسیاری به تولیدات دامی برای صادرات صورت گرفته است.

رفیعی‌پور در ادامه به روند بازرسی‌ها از اماکن تولید و توزیع محصولات دامی پرداخت و بیان کرد: استان البرز در این حوزه توانسته از شاخص‌های بالای کشور و ملی برخوردار شود به طوری که در طرح تشدید نظارتی 30 روزه  ایام نوروز، از 3400 واحد بازدید انجام شده است.

وی افزود: در این بازدیدها بیش از 8 هزار کیلوگرم فراورده خام دامی ضبط و تعیین تکلیف شد که از این میزان حدود 6 هزار کیلوگرم غیرقابل مصرف بوده و معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز در ادامه به تامین نیاز دامی استان پرداخت و خاطرنشان کرد: در سال 1402 برای تامین پروتین استان بیش از 161 هزار راس دام از نوع دام سبک و سنگین ذبح شده است که از این میزان حدود 27 هزار کیلوگرم در کشتارگاه ها به دلیل غیر بهداشتی بودن ضبط گردیده و مابقی پس از تاییدیه دامپزشکی به چرخه توزیع ارسال شده است.

رفیعی پور با اشاره به تامین نیاز طیور استان در سال گذشته اشاره کرده و ادامه داد: در حوزه طیور 19 میلیون 400 قطعه ذبح شده است که 73 هزار کیلوگرم به دلیل غیر بهداشتی از چرخه خارج شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان البرز در بخش دیگری از این مصاحبه به صدور پروانه های کسب در حوزه دامی استان اشاره کرده و عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 1854 پروانه فعایت برای کسانی که قصد فعالیت در حوزه دامپزشکی را داشته اند صادر شده است.

وی افزود: همچنین میزان ایجاد واحدها در این حوزه رشد خوبی داشته است به گونه ای که در سال 1402 مجموع مراکز‌ و کارخانجاتی که به انجام کارهای  هایتک در حوزه بهداشت، دارو، خوراک و طیور و غیره می پردازند به 48 واحد رسیده است.

رفیعی‌پوری عنوان کرد: پیش از انقلاب تنها یک مجموعه هایتک در این منطقه وجود داشته که اکنون به جایگاه مناسبی در این زمینه رسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: تعداد پروانه های ساخت تیز 404 فقره بوده است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در اهواز
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان
  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا