Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@05:01:23 GMT

خرید حمایتی بیش از ۷۳ هزار تن گوجه فرنگی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۹۷۹۹

خرید حمایتی بیش از ۷۳ هزار تن گوجه فرنگی

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درباره روند اجرای طرح خرید حمایتی گوجه فرنگی گفت: تاکنون بیش از ۷۳ هزار تن گوجه فرنگی به ارزشی بالغ بر ۷۳۱ میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده  که سهم استان فارس بیش از ۵۴ هزار تن، استان خراسان رضوی بیش از ۱۳هزار تن و استان‌های اصفهان و اردبیل بیش از ۵ هزارو ۳۰۰ تن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه ۱۴ کارخانه فرآوری گوجه فرنگی جهت تولید رب گوجه با این سازمان همکاری می‌کند، افزود: تلاش برای اجرای موفق طرح خرید حمایتی گوجه فرنگی همچنان ادامه خواهد داشت.

شیرزاد افزود: برنامه خرید گوجه حمایتی در سال ۹۸ که از چهار استان فارس، اصفهان، خراسان رضوی و اردبیل آغاز شده است و همچنان در سایر نقاط کشور ادامه دارد. 

بیشتر بخوانید: صادرات محصولات کشاورزی، جایگزین مناسب درآمد نفت/هلند ۲ برابر درآمد نفتی ایران محصولات کشاورزی صادر می‌کند

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: از ابتدای سال زراعی تا کنون بالغ بر ۸۹ هزار تن گوجه فرنگی با قیمت توافقی توسط شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاون روستایی زیر مجموعه این سازمان در استان‌های جنوب کرمان، هرمزگان، فارس، اصفهان، مرکزی، خراسان جنوبی و همدان از کشاورزان خریداری و به منظور صادرات در کارخانجات فرآوری تبدیل به رب گوجه به صورت اسپتیک بسته بندی شده است.

به گفته وی، مجموع گوجه فرنگی مازاد بر نیاز بازار تازه خوری و صنعتی که بصورت حمایتی و توافقی از کشاورزان خریداری شده، بالغ بر ۱۶۲ هزار تن است.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان  تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، پایداری تولید، حفظ قیمت محصول در بازار و جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان است.

انتهای پیام/

ثبات قیمت گوجه فرنگی از جمله اهداف خرید حمایتی محصول

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان خرید پژو پارس بخوانند | سازمان تعزیرات تکلیف تولید پژو پارس را روشن کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حدود یک سال است که متقاضیان خرید خودروی پژو پارس در کشاکش ایران خودرو و سازمان استاندارد بلاتکلیف مانده اند حال سخنگوی تعزیرات اعلام کرده که بعد از رفع ایرادها، تولید این خودرو ادامه می یابد.

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی امروز به یک سال بلاتکلیفی تولید پژو پارس خاتمه داد؛ اسفنانی در نشست خبری گفته است «قرار بر این بود که پژو پارس به دلیل اینکه استانداردها را رعایت نکرده بود تولید آن متوقف شود که با رفع مشکلاتی که اعلام کردند و با دستور رئیس جمهور به تولید ادامه می‌دهد.»

حواشی پژو پارس از کجا شروع شد؟

خودروی پژو پارس به دلیل تفاوت قیمت زیاد با بازار برای عموم خریداران جذابیت بسیاری دارد و می‌توان گفت یکی از خودروهای محبوب در بازار ایران محسوب می‌شود. بر همین اساس هم در زمان ثبت‌نام در سامانه یکپارچه حدود ۱۰۰ هزار نفر برای خرید این خودرو متقاضی شدند.

با ورود به فصل زمستان ۱۴۰۲ که نوبت تحویل خودروهای پژو پارس به متقاضیان بود به دلیل عدم ارسال پیامک و فراخوان مبنی بر زمان تحویل، کم‌کم سروصداها در مورد تأخیر در تحویل این خودرو بلند شد؛ تا جایی که طی تقریباً دو ماه گذشته شاهد تجمعات زیادی مقابل نهادهای دولتی از جمله وزارت صمت بودیم.

در این بحبوحه بود که مشخص شد به دلیل عدم انطباق این خودرو با استانداردهای ۸۵ گانه در تداوم تولید پژو پارس شک و شبهه ایجاد شده و باید خط تولید این خودرو متوقف شود. مهدی اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: «از سال ۱۴۰۱ ما در قالب اعلام‌های رسمی به ایران‌خودرو اعلام کردیم که این خودرو نمی‌تواند استانداردهای ۸۵ گانه را لحاظ کند و باید برای این موضوع تدبیری بیندیشد، اما متأسفانه به جای بررسی این موضوع فروش این خودرو در سامانه یکپارچه در دستور کار وزارت صنعت و خودروساز قرار گرفت و آنها خودرویی که می‌دانستند، نمی‌توانند استانداردهای آن را رعایت کنند فروختند.»

تولید پژو پارس متوقف شد؟ | توضیحات مهم سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی | ببینید

با توجه به عدم انطباق خودروی پژو پارس با استانداردهای ۸۵ گانه مقرر شد که تولید این خودرو صرفاً تا نیمه اسفندماه امسال صورت گیرد، اما در ادامه به دلیل درخواست‌های متعدد و البته اعتراضات متقاضیان خرید پژو پارس، سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد که تولید این خودرو تا پایان سال ۱۴۰۲ تداوم خواهد داشت.

مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد که به صورت مشروط تولید این خودرو در فروردین سال ۱۴۰۳ صورت خواهد پذیرفت.

اسلام پناه گفته بود که «تولید خودروی پژوپارس تا مشخص شدن نتایج مرکز آزمون بین‌المللی استاندارد، ادامه خواهد داشت که به احتمال زیاد نتایج آزمون استاندارد فروردین‌ماه ۱۴۰۳ مشخص می‌شود.»

با این حال ۱۲ اسفندماه ایران‌خودرو در نامه‌ای به سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که مجوز شفاف درباره امکان تداوم تولید پارس با استانداردهای فعلی باید صادر شود، چراکه پارس استانداردهای ۸۵ گانه را اخذ نمی‌کند. همچنین ایران‌خودرو اقدام به ارسال فراخوانی به متقاضیان پژو پارس مربوط به زمستان امسال کرد که بر اساس آن این افراد می‌توانند با تبدیل خودرو، خودروهای سورن Xu۷p، ۲۰۷ دستی شیشه و تارا دستی V۱ کرد.

گرانی در بازار خودرو ادامه دارد؛ پژو پارس به ۹۰۵ میلیون تومان رسید | جدول قیمت روز خودروهای داخلی و مونتاژی را ببینید

در واکنش به این نامه ایران‌خودرو، سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که «به هر علتی که امکان تحویل خودروهای پیش‌فروش شده به مصرف کننده میسر نشود، تمامی مسؤولیت‌ها در مقابل مشتریان به عهده آن شرکت است.»

در ادامه این کشمکش‌های عباس علی آبادی، وزیر صمت در مورد تحویل پژو پارس به متقاضیان، به صورت قاطع اعلام کرد که «بعضی از خودروها ممکن است که در تطبیق با استانداردها نمره قبولی را کسب نکرده باشند، تلاش می‌کنیم که افرادی که ثبت نام کرده‌اند با اولویت، خودرو به آنها تحویل شود.

حال با این اظهارنظر سخنگوی سازمان تعزیرات مشخص شد که بعد از رفع مشکلات پژو پارس، تولید این خودرو ادامه خواهد داشت.

کد خبر 844597 برچسب‌ها خبر مهم سازمان تعزیرات بازار خودرو ايران خودرو خودرو

دیگر خبرها

  • چهار خاصیت شگفت انگیز آب گوجه فرنگی
  • توزیع روزانه پیاز در میدان مرکزی به ۳۵۰ تن رسید
  • راهنمای خرید سرور های اچ پی مناسب برای سازمان و ارگانها
  • متقاضیان خرید پژو پارس بخوانند | سازمان تعزیرات تکلیف تولید پژو پارس را روشن کرد
  • چهار خاصیت شگفت‌انگیز آب گوجه‌فرنگی
  • خرید بیش از دوهزار تن گندم از کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان
  • انتقاد کلمبیا از موضع حمایتی سازمان کشورهای آمریکایی از رژیم صهیونیستی
  • خرید ۴۰ خانه اطراف حرم شاهچراغ (ع) جهت فعالیت فرهنگی
  • اگر کم خونی را دارید حتما این غذا را امتحان کنید !
  • اشتغال بیش از ۹ هزار تن در گلخانه‌های هرمزگان