Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@21:17:05 GMT

احتمال حذف 800 هزار نفری در مهرماه

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۳۹۹۲۷

احتمال حذف 800 هزار نفری در مهرماه

خبرگزاری آریا - با تاکید دولت مبنی بر شروع حذف یارانه‌بگیران از مهرماه، یارانه‌ای که امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود می‌تواند آخرین یارانه بخشی از افرادی باشد که سال‌هاست هر ماه رقم 45هزار و 500تومانی را دریافت می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سرانجام بعد از سال‌ها پرداخت یارانه همگانی و عدم اجرای تکلیف قانون بودجه برای حذف پردرآمدها، امسال دولت قرار است به الزام قانون مبنی بر حذف سه دهک بالای درآمدی اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالی است که در ماه‌های اخیر و با تصویب آیین‌نامه مربوطه، مسئولان بارها اعلام کردند که از مهرماه غربالگری یارانه‌بگیران شروع می‌شود.
ربیعی -سخنگوی دولت- به تازگی اعلام کرد که حذف یارانه‌بگیران پردرآمد به طور حتم انجام خواهد شد و در مرحله‌ اول در مهرماه چند صدک از دهک‌های بالا حذف می‌شوند که ممکن است 700تا 800هزار نفر را در بر بگیرد.
اگر دولت به حرف خود عمل کرده و غربالگری را از ماه آینده در دستور کار قرار دهد، یارانه شهریورماه پایان پرداخت به جمعی خواهد بود که باید از سال‌ها قبل از لیست دریافت‌کنندگان یارانه حذف می‌شدند.
از سال 1389تاکنون که قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا شده با وجود انتقادات زیادی که نسبت به پرداخت همگانی یارانه وجود داشت، در حال حاضر 78میلیون نفر یعنی بالای 90درصد جمعیت ایران مبلغ 45هزار و500تومانی را ماهانه دریافت می‌کنند که هزینه سنگینی را در حدود 3600میلیارد تومان در هر ماه به دنبال دارد و این پرداخت مانع از رسیدن سهم سایر بخش‌های تعیین شده در قانون هدفمندی یارانه‌ها شده است.
به گزارش ایسنا، گرچه قرار بر حذف یارانه‌بگیران در روزهای آینده است، اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست که بر چه مبنایی و چگونه حذف انجام می‌شود و تنها دولت اعلام کرده که معیار خود را میزان مصرف از حدی بالاتر قرار داده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۳۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تایید مشکل کمبود شیرخشک در داروخانه‌های خوزستان گفت: یکی از دلایل کمبود شیر خشک در استان، پرداخت نکردن مطالبات داروخانه‌ها بابت یارانه سهم ارز شیر خشک است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، چندی است که شیر خشک در داروخانه‌های خوزستان کمیاب شده و خانواده‌ها به‌سختی می‌توانند شیر خشک لازم برای نوزادان خود را تهیه کنند. این مساله باعث اعتراض و گلایه‌مندی برخی از مردم استان بویژه در اهواز شده است. 

مسعود مهدوی نیا؛ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این خصوص گفت: یکی از دلایل کمبود شیر خشک در خوزستان، پرداخت نکردن مطالبات داروخانه‌ها بابت یارانه سهم ارز شیر خشک است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار، نیاز خوزستان 600 هزار قوطی شیرخشک در ماه برآورد شده است، افزود: اما به دلیل افزایش نرخ شیر خشک و پرداخت نشدن سهم یارانه ارزی که باید توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به حساب داروخانه‌ها واریز شود، این میزان شیر خشک برای استان فراهم نشده است.

مهدوی‌نیا ادامه داد: عملا داروخانه‌ها به دلیل عقب افتادن سهم دارویی طرح دارویار و بدعهدی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در پرداخت به مدت چهار ماه، نقدینگی داروخانه‌ها به حداقل رسیده و توان مالی لازم برای تامین شیر خشک را ندارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: توزیع دوباره شیر خشک در داروخانه‌های خوزستان از امروز چهارشنبه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جیب بارانه بگیران پر پول شد
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • خدمت رفاهی جدید برای مستمری بگیران کمیته امداد + جزئیات
  • کمبود برخی اقلام شیر خشک در داروخانه‌های خوزستان
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • وزن یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳
  • ۷۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه به طور مستقیم به مردم پرداخت می‌شود
  • پرداخت ۲۰۰همت به یارانه آردو نان طی امسال در بودجه ۱۴۰۳
  • وصول ۸۰ همت مالیات از حقوق بگیران در سال ۱۴۰۲
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری