Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آمریکا بجای اجرای راهکار‌های مناسب برای فراهم آوردن مسکن‌های ارزان‌تر و بهبود وضعیت کرایه‌خانه‌ها، در اقداماتی غیرانسانی، در حال تغییر ساختارهای شهری برای راندن کامل بی‌خانمان‌ها از شهرهاست! ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ اجتماعی آسیب های اجتماعی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ کشور آمریکا بیشترین میزان بی‌خانمانان جهان را در خود جای داده‌ است؛ افراد بی‌خانمان در این کشور برای خواب و استراحت سرپناهی ندارند و مجبور به زندگی در حاشیه‌ خیابان‌ها و زیرپل‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر این افراد پناهگاه‌های خودساخته‌ای را برای خود در زیرپل ها، تونل‌ها و معابر اصلی شهر ترتیب داده‌اند؛ با این وجود دولت آمریکا به‌جای اسکان و ایجاد شرایط مناسب برای آنها، روش جدیدی برای آوارگی بیشتر افراد بی‌خانمان به کار گرفته است!

براساس گزارش "وزارت مسکن و توسعه ی شهری" آمریکا (HUD) در سال 2018 به نقل از "هافینگتون پست" هر شب تعداد 553 هزار شهروند بی‌خانمان در این کشور شب را به صبح می‌رسانند؛ بیش از یک سوم آنها در ماشین‌ها، زیر پلها و یا سایر پناهگاههای خودساخته می‌خوابند؛ 17 نفر از هر 10 هزار نفر در آمریکا، تاکنون حداقل برای یک شب در سال 2018 بی‌خانمانی را تجربه کرده‌اند.

تعداد 83 هزار و 170 نفر یا به عبارت دیگر 15 درصد از کل جمعیت افراد بیخانمان آمریکا، گرفتار بیخانمانی دائمی هستند؛ بی‌خانمانی دائمی به نوعی از بیخانمانی اطلاق می‌شود که در آن فرد به دلیل ناتوانیهای مختلف به مدت یک سال یا بیشتر بیخانمان بوده است؛ این افراد هیچ سرپناهی برای خواب بهنگام شب ندارند و مجبور به خیابان‌نشینی شده‌اند. 

نیمی از کل افراد بی‌خانمان در یکی از این 5 ایالت هستند: کالیفرنیا (129هزار و 927 نفر)، نیویورک (91 هزار و 897 نفر)، فلوریدا (31 هزار و 030 نفر)، تگزاس (25 هزار و 310 نفر) و واشنگتون (22 هزار و 304 نفر)؛ این موضوع عمدتاً مسئله‌ای شهری است و بیش از نیمی از جمعیت بی‌خانمان، در سرتاسر 50 شهر بزرگ این کشور پراکنده شده‌اند؛  تقریبا یک چهارم از آنها در شهرهای نیویورک و لس آنجلس زندگی می‌کنند.

 به گزارش " ائتلاف ملی مسکن‌ برای افراد کم‌درآمد" در آمریکا (NLCHP)  نخستین دلیل رشد بی‌خانمانی را نرخ بالای کرایه خانه در آمریکا می‌داند؛ در دهه‌های اخیر با کاهش 50 درصدی بودجه وزارت مسکن و توسعهی شهری، هر ساله حدود 10 هزار واحد مسکونی که برای افراد کم درآمد در نظر گرفته شده بود از حوزه اختیار آنها خارج می‌شود. 

برای مثال در بخش آرلینگتون، هر آمریکایی باید حداقل 185 ساعت در هفته کار کند تا با حداقل حقوق مصوب دولت بتواند از پس پرداخت اجاره یک خانه دو خوابه معمولی بربیاید.

با این وجود دولت آمریکا به‌جای راهکار‌های مناسب جهت فراهم آوردن مسکن‌های ارزان‌تر و بهبود وضعیت کرایه‌خانه‌ها، در اقدامی غیرانسانی ساختار شهری را بر علیه بی‌خانمان‌ها تغییر می‌دهد؛ برای مثال اخیراً نیمکت‌های پارک‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که امکان خوابیدن بی‌خانمان‌ها بر روی آنها وجود نداشته باشد!

همچنین در اقداماتی دیگر، میخ‌هایی در کنار خیابان‌ها و معابر اصلی شهر نصب می‌کنند تا بی‌خانمانان نتوانند به راحتی در حاشیه‌ی معابر شب را به صبحبرسانند!

در ادامه، تصاویری از اقدامات مسئولان آمریکا برای راندن بی‌خانمان‌ها از حاشیه‌ی معابر شهر آورده شده‌ است:

2.5میلیون کودک بی‌خانمان آمریکایی در مسیر تبدیل به بزهکاران حرفه‌ایجمعیت بی‌خانمان‌های آمریکا از نیم میلیون نفر فراتر رفت

انتهای‌پیام/ 

 

R1545/P/S2,20,41,1417/CT7 واژه های کاربردی مرتبط کمیسیون حقوق بشر اسلامی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون حقوق بشر اسلامی کمیسیون حقوق بشر اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ قائم مقام اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان در مراسم تکریم ابوالقاسم صادقی رئیس قبلی و معارفه محمد جواد شفیعی رئیس جدید کمیته امداد اردستان گفت: برای ۸۳۷ مددجوی استان مسکن تهیه شده است که با توجه به تعداد بالای مددجویان بدون مسکن سهم استان کم بوده است.
نبی اله دادی با بیان اینکه ۲۴۰۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۴۸۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد اردستان هستند، افزود: محدودیتی برای حمایت از افراد نیازمند وجود ندارد و هر خانواده‌ای که تا دهک ۳ باشد می‌توانند تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرد.
وی ادامه داد:با تفاهمی که با بسیج سازندگی سپاه صورته گرفته برای مددجویان مستأجر مسکن احداث می‌شود.
قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه در شهرستان اردستان ۲۰۰ مددجو مستاجر هستند گفت: کمیته امداد آمادگی دارد تا زمین در اختیار متقاضیان قرار بگیرد و این افراد صاحب مسکن شوند.
اله دادی اضافه کرد: سال گذشته ۱۷۰ نفر در شهرستان اردستان آموزش دیدند که ۱۰۸ درصد تعهد صورت گرفته محقق شده است.
وی به اختصاص ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به شهرستان اردستان هم اشاره کرد و افزود: توانستیم ۹۰ درصد این تسهیلات را جذب کنیم.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی چگونه می‌تواند به کمک تحقق شعار سال بیاید؟
  • مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی مسکن روستایی در استان بوشهر
  • سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان
  • انجام همه اقدامات اداری برای تامین مسکن خبرنگاران استان اصفهان
  • رئیسی: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها است
  • گم شدن پول‌هایی که قرار بود خرج بی‌خانمان‌های کالیفرنیا شود
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • ساخت بیش از۱۳۸۰ واحد مسکونی برای افراد کم برخوردار
  • حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز
  • دولت با حمایت از ساخت مردمی مسکن به دنبال تحقق شعار سال