Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@12:30:06 GMT

۶۰ درصد مدارس خراسان رضوی هوشمندسازی شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۰۱۰۷

۶۰ درصد مدارس خراسان رضوی هوشمندسازی شدند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طرح هوشمندسازی در مدارس خراسان رضوی از سال گذشته آغاز شده و هم‌اکنون ۶۰ درصد مدارس استان مجهز به سیستم‌های هوشمند هستند و ۴۰ درصد مابقی در دست انجام است. ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، قاسمعلی خدابنده ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید یک میلیون و 300 هزار دانش‌آموز و 90 هزار معلم در 52 هزار کلاس درس 9 هزار مدرسه استان حاضر می‌شوند، اوج کار فرهنگیان در فصل تابستان بوده و از نیمه دوم خردادماه تا ابتدای مهرماه تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران، مسئولان، معاونان و معلمان را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحث تجهیزات مدارس بخشی از آن‌ها در 10 ساله اخیر توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی انجام شده و بخشی دیگر که کارهای جزئی‌تر بوده با همکاری مشترک مدیران مدارس و والدین انجام می‌شود تا دانش‌آموزان در شروع سال تحصیلی مشکلی نداشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اردوهای جهادی دانش‌آموزی استان، گفت: این اردوها با همکاری سازمان‌های بسیج‌‌های دانش‌آموزی و سازندگی در کلیه مناطق استان به‌ویژه مناطق محروم انجام شد و 6 هزار کلاس درس و میز و نیمکت‌های آن رنگ‌آمیزی شد.

خدابنده تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید 293 مدرسه در قالب 1204 کلاس درس با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح می‌شود؛ همچنین بالغ بر 17 هزار متر مربع فضای آموزشی و ورزشی که توسط خیران نیک‌اندیش ساخته شده است افتتاح می‌شود و خراسان رضوی بالاترین کشور را در این حوزه دارد.

وی تاکید کرد: در پایه اول 137 هزار ثبت‌نام داشتیم و کار سنجش دانش‌آموزان این پایه از لحظه نخست در مراکز سنجش آغاز شد که در تشخیص‌ها 450 مورد کم‌توان ذهنی و 4 هزار مورد دیرآموز داشتیم که برنامه‌ ویژه‌تری برای آنان داریم، همچنین در مقطع پیش‌دبستانی 7 هزار نوآموز جدید در سال تحصیلی 99-98 داریم که برنامه‌های تدوینی آنان از اول مهر ماه آغاز می‌شود.

"هوشمندسازی مدارس" کلید می‌خورد9 میلیارد تومان اعتبار برای هوشمندسازی مدارس مناطق حاشیه‌نشین کردستان هزینه می‌شودهوشمندسازی مدارس استان قم با رشد 40 درصدی روبه‌رو شده است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: 591 مورد شکایت تلفنی و 596 مورد شکایت حضوری داشتیم که مجموع آن شکایت بوده که معادل یک درصد کل دانش‌آموزان بوده که بیشتر در بحث شهریه بوده و معتقدیم که همین یک درصد هم نباید باشد‌.

خدابنده گفت: امسال 4200 بازنشسته داشتیم و با وجود افزایش مدارس و کلاس‌ها تعداد 16 هزار نفر کمبود نیروی انسانی داریم که بخشی از آنان با سربازمعلمان و حق‌التدریسان پرمی‌شود؛ همچنین 3250 نفر نیروی خرید قرارداد آموزشی داریم و 350 سرباز معلم و 7250 نیروی جدید از اول مهر ماه وارد کلاس‌های درس می‌شوند و حدود 9 هزار کسری دیگر هم داریم که با تمهیدات صورت گرفته تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات جنبی همچون سرویس و لباس فرم مدارس صورت پذیرفته است، افزود: در فصل تابستان 320 هزار متقاضی لباس فرم مدارس داشتیم که از این تعداد  130 هزار نفر در شهرستان‌ها و 190 هزار نفر در مشهد بودند؛ همچنین در بحث سرویس مدارس حدود 400 هزار متقاضی در سطح استان داشتیم که از این تعداد 80 هزار نفر در مشهد بودند و برای دانش‌آموزان مشهدی نیز طرح تخفیف من‌کارت را با همکاری شهرداری خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در رابطه با مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید، بیان کرد: مراسم امسال در ساعت 7 صبح روز دوشنبه اول مهر ماه 98 با شعار (امیدآفرینی، مشارکت‌پذیری، مهارت‌آموزی) و با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهری در یکی از مدارس ناحیه 7 مشهد برگزار می‌شود و در روز قبل از آن هم برگزاری جشن شکوفه‌ها را در روز یکشنبه 31 شهریور ماه خواهیم داشت.

خدابنده تصریح کرد: در بحث معوقات فرهنگیان شاغل و بازنشسته و نیروهای خدماتی بدهی 7 ماهه داریم که رقم آن بالغ بر 150 میلیارد تومان بوده که عدد آن در سطح کشور 1900 میلیارد تومان است و در خراسان رضوی 50 درصد بدهی‌ها پرداخت شده و مابقی به سرعت و با تدبیر مسئولان پرداخت خواهد شد و بالاترین رقم‌ها مربوط به ‌نیروهای حق‌التدریس و بازنشستگان است.

وی تاکید کرد: در بحث جذب نیروها نیز و ارتقاءها و رتبه‌بندی‌های معلمان اعتبار 19 هزار میلیارد تومانی نیاز است که بستر آن فراهم نیست و کل رقم مصوب مجلس 2200 میلیارد تومان است؛ در حکم هر نفر افزایش حقوق 400 تا 500 هزار تومانی اضافه می‌شود تا این وجه مصوب به حساب فرهنگیان واریز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: سازمان امور اداری و استخدامی کشور میزان استخدامی‌های هر سازمان و وزارتخانه را معین می‌کند که 42 هزار نفر در آموزش و پرورش جذب می‌شود که عدد آن با 70 هزار بازنشسته تناسب ندارد؛ در خراسان رضوی حدود 3 هزار جذب داشتیم که نسبت که 700 نفر سال قبل رشدی بیش از 4 برابر داشته، اما باز هم کافی نیست.

خدابنده ضمن اشاره به رویکرد آموزش و پرورش در بحث فناوری‌های نوین، گفت: طرح هوشمندسازی در مدارس خراسان رضوی از سال گذشته آغاز شده و هم‌اکنون 60 درصد مدارس استان مجهز به سیستم‌های هوشمند هستند و 40 درصد مابقی در دست انجام است؛ هرچند که در برخی مدارس مناطق محروم مرزی و روستایی به دلیل کمبود امکانات امکان هوشمندسازی وجود ندارد.

وی افزود: امسال 60 هزار دانش‌آموز به آمار دانش‌آموزان استان اضافه شده که بیشتر در نواحی 1، 7 و منطقه تبادکان مشهد بوده و بخش عمده‌ای از این تعداد هم در مناطق حاشیه شهر مشهد و شهر جدید گلبهار هستند؛ در برخی مدارس امکان افزایش کلاس بوده که اضافه شده  و در مابقی موارد افزایش تعداد دانش‌آموزان را داریم، میانگین هر کلاس درس 24 نفر است که این عدد در حاشیه شهر مشهد 48 نفر است و در مکان‌هایی که نیاز بوده از کانکس اضافه شده که تعداد آن در استان 200 مورد بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عدالت آموزشی در راس فعالیت‌های این اداره کل دانست و گفت: ده‌ها و صدها مدرسه در روستاها با دانش‌آموز کم داریم که فعال هستند و تعطیل نشده‌اند و باید سایر مجموعه‌ها حوزه کاری خود را تقویت کنند تا روستائیان به شهرها مهاجرت نکنند و 200 مدرسه استان به همین دلیل خالی شده است.

وی افزود: مشکلات موجود و جزئی در برخی مدارس استثنایی و شبانه‌روزی استان برطرف شده است و سرانه‌های ویژه این مدارس در سال تحصیلی گذشته در دو مرحله پرداخت شد، 14 درصد دانش‌آموزان استان در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند که معادل 55 هزار نفر هستند و به تعداد دانش‌آموزان ثبت شده در سیستم یارانه در 4 مرحله تخصیص می‌یابد که هر مرحله 1.5 میلیارد تومان و مجموع آن 6 میلیارد تومان است.

خدابنده تاکید کرد: همچنین نواقصی که در بحث سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی و آموزشی مدارس استثنایی بود به‌صورت کامل با مشارکت خیران نیک‌اندیش برطرف شده است و بحث جمع‌آوری کامل بخاری‌های نفتی بدر دستور کار قرار گرفته که بخشی از آن‌ها انجام شده و بخشی دیگر در دست انجام است.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۰۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهواره‌های متعددی در مرحله ساخت داریم

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: از جمله کارهای مشترک ما و دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۲، هوشمندسازی خدمات بود. همچنین سال گذشته پنجره واحد دانشگاه‌ها فعال شد که ۲۶۰ دانشگاه به آن متصل شدند و این کار در ارزیابی اتحادیه بین‌المللی مخابرات منتخب شد که مایه افتخار است.

وی افزود: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هم سال قبل از آن در این اتحادیه مورد تقدیر قرار گرفته بود. امسال مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهیم کرد، در حالی که سال گذشته ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره ارائه می‌شد و ۱۲ درصد از آن هوشمند بوده است، تلاش می‌کنیم امسال این میزان به ۳۰ درصد برسد.

وی تاکید کرد: ماهواره‌های متعددی در مرحله ساخت داریم و ماهواره‌هایی آماده پرتاب هستند. همچنین سعی می‌کنیم ماهواره‌های متعددی را به شکل سنجشی داشته باشیم؛ یعنی چند ماهواره تصویربرداری در فضای کشور داشته باشیم.

در حال تکمیل

کد خبر 6080295

دیگر خبرها

  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب
  • برگزاری مسابقه ادبی تاسیمرغ در کشور
  • هوشمندسازی بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی
  • تجمع دانش آموزان جنت آبادی برای حمایت از سپاه پاسداران + فیلم
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی در دست ساخت داریم
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • ماهواره‌های متعددی در مرحله ساخت داریم
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی مجوز اقامت می خواهند
  • جبران کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده