Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرگرد داوود عبدلی رئیس پلیس راه شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم با توجه به تقارن دو ترافیک حاصل از عزاداران حسینی در مسیر‌های اصلی و روستایی (ترافیک بومی) و سفر‌های روز‌های پایانی تعطیلات تابستانی در مسیر‌های اصلی (ترافیک غیر بومی) شاهد حوادث ناگواری بودیم به گونه‌ای که تعداد قابل توجهی از هموطنان  در راه‌های مواصلاتی این شهرستان جان خود را از دست داده یا مجروح شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او علت عمده این حوادث را خطا‌های انسانی شامل رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی توام با سرعت غیرمجاز و توجه نکردن کافی به رانندگی دانست.

سرگرد عبدلی با بیان اینکه این حوادث ناگوار که تلفات آن طیف سنی مختلفی از جمله جنین ۷ماهه، پیرزن ۸۵ساله، جوان ۳۰ساله و... را شامل می‌شود و قلب هر انسان بیداری را به درد می‌آورد، افزود: حوادثی که با یک بی احتیاطی و یا بی توجهی کوچک بوجود آمد و خانواده و یا خاندانی را عزادار و شیرینی یک سفر را به تلخی یک عمر تبدیل کرد.

رئیس پلیس راه شهربابک در راستای حفظ جان هموطنان و ارتقای امنیت ترافیکی محور‌های مواصلاتی شهرستان توصیه کرد: افراد با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح خود، سفر خود را به روز‌های پایانی و ساعات خستگی و اوج ترافیک منتقل نکنند.

او با تأکید بر اینکه افراد با خستگی و خواب آلودگی حتی کوچکترین مسیر را رانندگی ننمایید، بیان داشت: رانندگان با سرعت مجاز و مطمئنه حرکت کنند و همچنین هیچ گونه تخلف رانندگی که جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازد مرتکب نشوند.

سرگرد عبدلی به رانندگی تدافعی (رانندگی توام با احتیاط و ترس از طرف مقابل) تأکید کرد و اظهار داشت: از بستن کمربند ایمنی خود و مسافرین خود قبل از حرکت اطمینان حاصل نمائید.

او تصریح کرد: در مسیر‌های روستایی با توجه به آغاز فصل برداشت پسته و ... با احتیاط رانندگی کنید به گونه‌ای که انتظار موتور سیکلت‌ها و ادوات کشاورزی را از فرعی‌ها داشته باشید.

سرگرد عبدلی خطاب به خانواد‌ها گفت: هرگز موتورسیکلت را در اختیار جوانان و نوجوانانی که صلاحیت ندارند نگذارید.

او موتورسیکلت‌های غیرمجاز و سنگین را ارابه مرگ جوانان خواند و تأکید کرد: هرگز اجازه دسترسی جوانان را به این موتورسیکلت‌ها ندهید.

انتهای پیام/ی

توصیه پلیس راه ایمن برانید و سالم بمانید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمایی ورانندگی حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در محور کرج _ چالوس

 ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: ترافیک سنگین در محور چالوس در مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا هریجان و حدفاصل مکارود تا میانک و مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های میانک، مجلار، هراز چم، ولی آباد و تونل کندوان گزارش شده است.

به گفته وی ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال حدفاصل تونل شماره ۱۷ تا شهرستانک، محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده مشاء و حدفاصل لاسم تا آب اسک و مسیر (شمال به جنوب) محدوده کلرد را شاهد هستیم. 

او می گوید: تردد روان در محور فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت مسیر (رفت و برگشت) را شاهد هستیم.

وی افزود:  ترافیک نیمه سنگین در آزاد راه تهران_ کرج  گزارش شده است.

محرابی نیادرباره آخرین وضعیت جوی محورها هم گفت: بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های خراسان رضوی و خرسان شمالی گزارش شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • کدام استان‌ها بیشترین میزان فوتی در تصادفات رانندگی را در نوروز ۱۴۰۳ دارند؟
  • تمهیدات ترافیکی پلیس در روزهای پایانی نوروز
  • ترافیک سنگین در مسیر جنوب به شمال هراز
  • ترافیک در محورهای شمالی سنگین است
  • مسافران نوروزی بازگشت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند
  • ریزش سنگ در جاده هراز؛ ترافیک به سمت تهران پُر حجم شد
  • ترافیک سنگین در آزادراه کرج _ قزوین
  • جاده چالوس رفت و برگشت مسدود شد
  • ترافیک نیمه سنگین در لاین شمالی آزادراه قزوین - کرج
  • ترافیک سنگین در محور کرج _ چالوس