Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@10:11:25 GMT

شکستن نماز در این موارد جایز است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۰۲۸۵

شکستن نماز در این موارد جایز است

۱. حفظ جان (در صورتی که بدون شکستن نماز ممکن نباشد).
۲. جلوگیری از ضرر مالی.
۳. در وسعت وقت مشغول نماز باشد و طلبکار طلب خود را مطالبه نماید و ادای بدهی بدون شکستن نماز ممکن نباشد.
۴. در بین نماز متوجه شود مسجد نجس شده، چنانچه وقت نماز وسعت دارد باید نماز را بشکند و مسجد را تطهیر کند.
نکته: شکستن نماز‌های مستحبی از روی اختیار نیز جایز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پی نوشت:
توضیح المسائل مراجع، ج. ۱، ص. ۶۵۴.     منبع:انوارطاها

منبع: پارسینه

کلیدواژه: احکام شرعی احکام نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارهای فرهنگی منحصر به چند منطقه شهر نباشد

امام جمعه یزد با اینکه کارهای فرهنگی نباید منحصر به چند منطقه باشد، گفت: باید در تمام نقاط شهر کار فرهنگی و تبلیغی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار اعضای شورای شهر یزد با تبریک سال جدید و تقدیر از تلاش‌های شهرداری و اعضای شورای شهر یزد اظهار کرد: اینکه مردم می‌بینند مسئولان در حال انجام کار هستند، امیدوار می‌شوند و این جای خرسندی است و تفاوت است بین مسئولی که کاری انجام نمی‌دهد و برای مردم دلسوزی ندارد با مسئولی که دغدغه خدمت دارد اما برخی موانع باعث می‌شود نتواند کار خود را به درستی به سرانجام برساند.

وی عنوان کرد: اغلب مسئولان ما دغدغه کار و خدمت دارند، بنابراین باید به آنها کمک کرد، زیرا قصد و نیت آنها کار برای اسلام و نظام اسلامی است.

آیت‌الله ناصری با تاکید بر اینکه هدف باید خدایی باشد، افزود: عده‌ای درگیر هوای نفس می‌شوند و کارشکنی می‌کنند اما باید بدانند که این کارشکنی به ضرر اسلام و نظام و انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: همه باید نیت خدمت به مردم داشته باشیم و بدانیم که هر کاری انجام دهیم، خدا شاهد آن است و خدا از نیات همه ما آگاه است.

وی خطاب به اعضای شورای شهر یزد بیان کرد: برای رضای خدا کار کنید و گره از کار مردم باز کنید و برای خدمت‌رسانی از رحمانیت خدا الگو بگیرید و کار را برای همه انجام دهید و دستگیر همه باشید.

آیت‌الله ناصری با تاکید بر اینکه کار برای رضای خدا سرلوحه کار همه باشد، افزود: هر کاری که برای خدا باشد، حتی اگر کوچک باشد، انسان را نجات خواهد داد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی انجام شده توسط مجموعه شهرداری اظهار کرد: کار و هزینه کردن در راه دین و فرهنگ از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

وی عنوان کرد: برای تقویت دین هر چه بیشتر برنامه‌ریزی و کار انجام شود، مشکلات جامعه کمتر خواهد شد، زیرا شهروند متعهد، حرکت در مسیر پیشرفت را تسهیل می‌کند.

آیت‌الله ناصری همچنین بر لزوم ساخت پارک بانوان، ساماندهی ترافیک شهری، توسعه حمل‌ونقل عمومی، فرهنگ‌سازی برای استفاده نکردن از وسایل نقلیه شخصی و تک سرنشین و برنامه‌ریزی برای حل مشکل ترافیک شهر تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه کارهای فرهنگی نباید منحصر به چند منطقه نباشد، افزود: باید در تمام نقاط شهر کار فرهنگی و تبلیغی انجام شود.

به گزارش ایمنا، در این دیدار شهردار و هر یک از اعضای شورای شهر یزد نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در شهرداری و شورا پرداختند.

کد خبر 739907

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره مسجدی که ۱۰۷۲ ساله شد + عکس
  • کارهای فرهنگی منحصر به چند منطقه شهر نباشد
  • مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد
  • ستاره فوتبال آسیا امام جماعت شد! (+فیلم)
  • مدیریت سازگار عید و عزا در جامعه ایرانی/ جوادی یگانه، جامعه شناس: «دستکاری» جامعه نه به این سادگی ممکن است و نه مطلوب/ حوزه اجتماع به خانواده و مسجد و هیات و نهادهای مدنی سپرده شود
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • علت شکستن خود به خودی شیشه خودرو و ترمیم آن
  • سفره کرم به وسعت ایران زمین / اصفهانی‌ها «روزه اولی» و تهرانی‌ها «سلام فرمانده» را خواندند
  • کره شمالی تداوم مذاکرات با ژاپن را جایز ندانست
  • موسوی لاری: ممکن است دولت و مجلس در مقابل همدیگر قرار گیرند/ تفرقه‌افکنان تغییر مشی دهند تا فضای وحدت ملی فراهم باشد/ شورای نگهبان بپذیرد که یکی از ‎عوامل شکستن وحدت ملی نوع رفتار این شورا است