Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قاسم جان بابایی در مراسم بزرگداشت روز جهانی ایمنی بیمار در بیمارستان طالقانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: قسمت اعظم این سنجه‌ها فرآیندی است نه هزینه‌ای و با اصلاح فرآیندها در مراکزی که ایمنی بیمار پایین باشد، قابل دستیابی است.

وی ادامه داد: به زودی با تمهیداتی، دریافتی حقوق پرسنل درمان و کادر بیمارستان‌ها متاثر از اعتباربخشی‌ها خواهد شد و اقدام در این راستا در دستورکار معاونت درمان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: کاهش ایمنی ناشی از خطاهای پزشکی در سه زمینه تجویز دارویی، عفونت‌های بیمارستانی و فرآورده‌های خونی است.

وی با اشاره به این موضوع که فعل و انفعالات روی داده در بدن بیمار سیال و مداخلات درمانی مکانیکال هستند، گفت: بنابراین خطاهای پزشکی اجتناب ناپذیر است ولی مهم این است که این خطاها شناخته و گزارش شوند تا بتوان از رخ دادن آنها برای آینده پیشگیری کرد. 

معاون درمان بیان کرد: به نظر می‌رسد مهم‌ترین بخش کار برای ارتقای ایمنی بیمار، گزارش درست همین خطاها است تا بتوان بر اساس آنها به قضاوت درستی رسید و برای کاهش خطاها برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: مراکزی که این خطاها را گزارش نکنند در اعتبارسنجی‌ها لحاظ می شوند و مدیرانی که ۴۸ ساعت بعد از گزارش خطا، اقدامی در جهت مداخله انجام ندهند، بازخواست می شوند.

جان بابایی خاطرنشان کرد: همه دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها باید هوشیار باشند که علت‌یابی خطاها مهم است. ایمنی، حق طبیعی بیمار است و از سال گذشته، شتاب برنامه‌ها و اقداماتی که از دهه قبل در جهت ارتقای ایمنی بیمار انجام شده، افزایش یافته است. 

وی ادامه داد: خوشبختانه در طرح تحول سلامت، ارتقای امکانات رفاهی بیمارستان‌ها روند افزایشی پیدا کرد و جزو حقوق بیمار محسوب شد.

این مقام عالی وزارت بهداشت اظهار کرد: زیرساخت‌ها و تغییراتی که در این راستا باید انجام شود مهم هستند و توجه به وضعیت اتاق عمل‌ها، پسماندها، استریل لوازم، کاهش بستری‌های غیرضروری و طولانی، تداخلات دارویی، کاهش تجویز آنتی بیوتیک‌ها و کورتون‌ها باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

معاون درمان تاکید کرد: آموزش کادر بیمارستانی در راستای درک مفاهیم ایمنی بیمار و به کار بستن شاخصه‌های آن‌ بسیار مهم است. انجام پژوهش در زمینه ایمنی بیمار در دانشگاه‌ها و به کار بستن داده‌های این پژوهش‌ها در بیمارستان‌ها به ارتقای ایمنی کمک شایانی می کند.

جان بابایی گفت: قسمت زیادی از عفونت‌های بیمارستانی مربوط به بخش‌های ویژه در بیمارستان‌هاست که با رعایت دستورالعمل‌ها و کدهای کاهش میزان بستری، می توان عفونت‌ها را کنترل کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمنی بیماری بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۰۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان

عین علی کیا با بیان اینکه مراکز درمان اقامتی ترک اعتیاد خصوصی هستند افزود: دو مرکز درمان وبازتوانی اعتیاد جهت معتادان متجاهر در استان فعال بوده که یکی از آنها واقع در توسکستان گرگان مربوط به مردان و دیگری نیز مربوط به زنان در گنبدکاووس بوده که خدمات درمانی واقامتی آن رایگان است.

کیا در مورد خدمات بهزیستی به این مراکز گفت:تعرفه برای هر فرد مددجو در کمپ هی ترک اعتبیاد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که برای افراد بی بضاعت ۵۰ درصد یارانه درمان در قالب یاری برگ تعلق می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه دوره درمان مدد جویان در مراکز اقامتی ترک اعتیاد از یک تا ۳ ماه است افزود: در گام اول به مدت یک هفته بیماران دوره سم زدایی را زیر نظر پزشک مرکر طی می کنند سپس تیم روانشناسی و مددیاری مراحل بازتوانی روانی اجتماعی را برای مددجو در مرکز انجام می دهند.

کیا ادامه داد: مددجویان پس از درمان نیز حمایت می‌شوند به طوری که با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای به حرفه آموزی می‌پردازند و پس از آن نیز از تسهیلات اشتغال با بهره ۴ درصد و باز پرداخت ۵ ساله بهره مند می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کاشت الکترود عمقی مغز برای درمان «سندروم لی» یک زن ۲۳ ساله
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار
  • امدادرسانی به ۱۰۳ حادثه توسط آتش‌نشانان اصفهان در هفته گذشته
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
  • بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تامین اجتماعی زنجان ثبت شد
  • ثبت بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تأمین اجتماعی در زنجان
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد