Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،  فاطمه السادات حسینی روز سه شنبه در کمیته پیشگیری آسیب های اجتماعی حوزه زنان و خانواده و گروه کاری بانوان و خانواده استان کرمان افزود: کمیته ساماندهی فعالیت ها در حوزه آسیب های اجتماعی زنان و خانواده استان تشکیل شده و  نشست های متعددی در این زمینه برگزار شده  که طرح ریحان یکی از  نتایج این اقدامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح ریحان یک ایده خوب است و مسائل مشکلات بانوان بی سرپناه و آسیب دیده را تجمیع و رفع می کند، ادامه داد: این افراد برای خانواده خود مشکل ایجاد کرده و در کنار آن به جامعه نیز آسیب وارد می کنند.

وی اظهارداشت: طرح ریحان به منظور توان افزایی اجتماعی و روحی و نیز توان افزایی اشتغال برای بانوان آسیب دیده مطرح و پیگیری شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه آسیب های حوزه زنان برای خانواده و جامعه بسیار زیاد است و اگر از این طرح حمایت نکنیم، آسیب ها افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: مرکز ماده ۱۶ مکانی برای ترک اعتیاد و نیز کارآفرینی و اشتغال بانوان و بازتوانی روحی و اجتماعی افراد بود که متاسفانه تعطیل شده  که مقرر شد بر اساس هماهنگی لازم بین بهزیستی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اداره کل زندان ها به زودی راه اندازی شود.

حسینی ضمن تاکید بر این مطلب که همه باید در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی همکاری داشته باشند، گفت: مقرر شد جلسه ای با نمایندگان مجلس، خیران، معین های اقتصادی، سازمان مردم نهاد در حوزه آسیب های اجتماعی و سازمان های اجرایی مسئول برگزار کنیم تا بدانیم در حوزه بانوان چه برنامه ای دارند و دراین نشست طرح ریحان نیز تبیین شود.

وی گفت: طرح سه ساله توانمندسازی زنان کرمانی برای ۸۰۰ زن از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و در چند ماه ابتدای اجرای این طرح به جایی رسیده که برخی از بانوان تولیدات خود را در نمایشگاه ها عرضه می کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: طرح آموزش و مشاوره خانواده در ادارات نیز تدوین شده تا خدمات مشاوره ای به صورت گروهی یا معرفی به مراکز با هزینه های مناسب، انجام شود.

حسینی افزود: طرح ارائه مشاوره به ۱۸ هزار دانش آموز دختر پایه دهم تدوین و اعتبار مورد نیاز نیز از سوی کارگروه امور بانوان دریافت شده و باید با مدیریت مناسب، اجرایی شود.

وی به تدوین دایره المعارف زنان فرهیخته کرمان نیز اشاره و بیان کرد: این طرح از سال ۹۳ آغاز شده است و براساس آمار موجود بالغ بر ۵ هزار زن شاخص در استان کرمان وجود دارد.

حسینی  اظهارداشت: در قالب تدوین دایره المعارف زنان فرهیخته استان کرمان در صدد هستیم که بانوان شاخص استان را در یک مجموعه و کتابچه به استان و به کشور معرفی کنیم.

۷۴۴۰/ ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی کرمان ایرنا امور بانوان استانداری کتابخانه طرح پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ تهران با اشاره به استمرار فعالیت طرح ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی در این منطقه گفت: با دستور شهردار تهران و با هماهنگی اداره آسیب‌های اجتماعی، یگان حفاظت، شهرداران نواحی، معبربانان و رابط قضائی، برنامه ریزی لازم جهت ساماندهی افراد جامعه هدف در سطح منطقه به طور مداوم پیگیری می‌شود

وی با اشاره به تداوم طرح افزود: در این طرح، محل‌های تجمع افراد آسیب دیده اجتماعی شناسایی و ضمن جمع آوری و انتقال این افراد به مراکز ذیصلاح، نقاط مذکور مسدود و از کلونی معتادان متجاهر پاکسازی می‌شود.

کد خبر 6081823

دیگر خبرها

  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • نقش مردم در همراهی با پلیس در طرح عفاف و حجاب برجسته است
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • آسیب‌شناسی حوزه جمعیت در استان مرکزی آغاز شده است
  • دکتر مرندی: خانواده‌ام هیچ وقت به زندگی در خارج فکر نمی‌کنند
  • استقرار ۴۳ تیم‌ عملیاتی برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • استقرار ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب
  • مردم تشنه نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند
  • اجرای طرح آموزشی توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار