Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:48:35 GMT

حوادث شبکه انتقال آب شهرستان ری ۴۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۰۶۶۲

حوادث شبکه انتقال آب شهرستان ری ۴۰ درصد کاهش یافت

حسین نامداری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: ۲۳۴ مورد از حوادث شبکه توزیع نیز در مدت مشابه سال گذشته ثبت شد که بیشتر آن مربوط به شکستگی لوله بود.

وی در ادامه از کاهش ۱۱ درصدی حوادث انشعابات در این منطقه نیز خبر داد و گفت: ۶ هزار و ۵۵۶ مورد از ابتدای امسال تاکنون ثبت شده که به نسب مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی مناسبی را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامداری بیان کرد: عدم نصب صحیح اتصالات و لوله‌ها، بسترسازی نامناسب، استفاده از اتصالات یا لوله‌های نامرغوب و فاقد کیفیت مناسب، نشست زمین و حفاری‌های غیر اصولی از جمله علل خرابی شبکه‌های آب به شمار می‌روند.

مصرف آب در شهرستان ری ۸ درصد افزایش یافت

معاون نظارت آبفای منطقه ۶ تهران در ادامه گفت: شهروندان جنوب پایتخت از ابتدای امسال تاکنون ۷۲ میلیون و ۹۱۰ هزار متر مکعب آب مصرف کرده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۶۷ میلیون و ۷۶۸ متر مکعب بوده است.

وی افزایش دما را دلیل اصلی افزایش مصرف آب در این منطقه جنوبی پایتخت عنوان کرد و گفت: کنترل تجهیزات داخلی ساختمان‌ها، نشتی کولر آبی و سیفون‌های منازل از دیگر موارد مصرف آب در این منطقه به شمار می‌روند.

وی درباره برخورد با مشترکان پرمصرف یادآور شد: آیین نامه‌های عملیاتی برای برخورد با مشترکان پرمصرف در مواقع بحران آب، وجود دارد، اما به دلیل مسائل سیاسی و اجتماعی تاکنون اجرا نشده است.

طرح کنترل بر خطوط انتقال(اسکادا) ری در حال اجراست

معاون نظارت آبفای منطقه ۶ تهران درادامه گفت: طرح اسکادا (سامانه کنترل و جمع‌آوری داده) با هدف مانیتورینگ و کنترل برخط عملکرد و وضعیت خطوط انتقال و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب جنوب پایتخت با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حال اجراست.

وی تصریح کرد: سامانه اسکادای فاضلاب، قابلیت مانیتورینگ، اندازه‌گیری و کنترل پارامترهای کمی و کیفی در خطوط انتقال و تصفیه‌خانه‌ها را از طریق داده‌های مخابراتی ارسال‌شده به مرکز کنترل دارد.

نامداری با اشاره به اینکه سامانه اسکادا همه اطلاعات خطوط انتقال را به صورت یکپارچه نمایش می‌دهد، گفت: این سامانه، دبی فاضلاب ورودی و پساب خروجی از نظر پارامترهای BOD (اکسیژن آب)، COD (آلودگی فاضلاب ناشی از مواد خارجی)، TSS (مواد جامد معلق) و PH را در ایستگاه‌های مستقر در تصفیه‌خانه‌ها کنترل می‌کند.

وی ادامه داد: با اجرای پروژه اسکادا رویت‌پذیری شبکه فاضلاب به منظور کنترل و پایش همه محدوده بهره‌برداری، جلوگیری از ایجاد سرریز شبکه و مشکلات زیست‌محیطی، بهبود عملکرد بهره‌ برداری، تعمیرات و نگهداری شبکه، آنالیز پارامترهای تعیین‌کننده کیفیت فاضلاب و در کل، مدیریت جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در خطوط انتقال و تصفیه‌خانه‌ها بیش از پیش محقق می‌شود.

نامداری بیان کرد: هم اکنون چهار ناحیه شهری در این منطقه تا پایان سال به این سیستم تجهیز و شهرهای حسن‌آباد، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و خاورشهر تا پایان سال ۱۳۹۹ به این سیستم تجهیز می‌شوند.

راه‌اندازیی نخستین کارگاه تعمیر تاسیسات برق در شهرری

معاون نظارت آبفای منطقه ۶ تهران در ادامه افزود: این سوله و کارگاه تاسیسات برق در زمینی به مساحت ۱.۵ هکتار و زیربنایی به مساحت ۱۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال در کیانشهر شهرری احداث و به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: این کارگاه به منظور نگهداری و تعمیرات تابلوهای برق چاه‌ها و منابع تامین آب، تابلوهای ایستگاه پمپاژ، مخازن، فشارشکن‌ها و فالومترها یادبی سنج‌ها احداث شده است.

نامداری گفت: سه اکیپ چهار نفره شامل الکترومکانیک کار نگهداری و تعمیرات کنتورهای مبادی و اکیپ برق کار نگهداری تجهیزات و اکیپ فشارشکن کار نگهداری از فشارشکن‌ها را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: این کارگاه به عنوان اولین کارگاه مناطق و شرکت‌های اقماری به بهره‌برداری رسید.

نامداری از اجرای طرح استانداردسازی تابلوهای برق در این منطقه خبر داد و گفت: تامین قطعات برای تنظیم پمپ‌ها، یکسان‌سازی خازن‌ها، درون سپاری و نگهداری پیشگیرانه در این رابطه انجام شده است و شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ با حساسیت خاصی این نگهداری‌ها را انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: تابلوهای برق انرژی پمپ‌های شناور و سانتریفوژها را تأمین می‌کند و هر نوع اختلال در آن موجب سوختگی پمپ و اختلال در تامین آب منطقه می‌شود.

نامداری اضافه کرد: مدیریت واحد و تعمیرات نیز از عمده فعالیت‌هایی بود که در حوزه آب این منطقه انجام شده و تمامی تجهیزات سنگین ساماندهی شده و در حال حاضر در پی خرید تعدادی از این تجهیزات هستیم.

وی گفت: ۱۷ وسیله نقلیه سنگین شامل بیل مکانیکی، تانکر، جرثقیل و خاور و خودروی برق در این منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد که بیشتر آنها فرسوده شده و راه‌اندازی واحد نقلیه سنگین در این منطقه بسیاری از این مشکلات را حل کرده است.

نامداری ادامه داد: بر اساس رایزنی با شرکت آب و فاضلاب استان مقرر شد که هشت یک خودروی سنگین خریداری و در اختیار آب و فاضلاب منطقه قرار گیرد.

وی افزود: ارتقای تصفیه خانه خاورشهر، راه‌اندازی وسیله نقلیه، راه‌اندازه سیستم اسکادا، راه اندازی کارگاه برق و تاسیسات از جمله طرح‌هایی است که هم اکنون در این منطقه در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ شهر تهران به مرکزیت شهرستان ری منطقه ای به وسعت حدود ۱۳۸ کیلومتر مربع شامل ۸۰ کیلومتر مربع از شهر تهران و پنج شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، خاورشهر و قیامدشت با جمعیت حدود یک میلیون نفر را زیر پوشش خدمات رسانی دارد.

تعداد مشترکان آبفای منطقه ۲۵۰ هزار مشترک است و تعداد مشترکان فاضلاب ۱۸۰ هزار مشترک است. همچنین یکهزارو  ۷۰۰ کیلومتر طول خطوط شبکه توزیع آب ۱۹۲ کیلومتر طول خطوط انتقال و ۱۰ هزارو ۵۰ کیلومتر طول خطوط فاضلاب دارد.

۷۲۴۷/۶۰۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در دیدار با معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، اظهار کرد: سازمان‌های امدادرسان نظیر؛ سازمان مدیریت بحران و هلال احمر همواره در مواقع بحران در کمک‌رسانی به مردم نقش‌آفرین بودند.

وی افزود: استان ایلام ۶۳ درصد کوهپایه و کوهستانی و ۳۷ درصد دشت است که در مقایسه با سایر استان‌های کشور شرایط خاص خود را دارد.

استاندار ایلام گفت: امسال از نظر میزان نزولات جوی با سال ۹۸ برابر و حتی میزان بارش بیشتر بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد، اما امسال با نگاه فنی و کارشناسی و با تدابیر پیشگیرانه، پاک‌سازی و لایروبی و گابیون‌بندی امسال با وجود افزایش نزولات جوی، تلفات و خسارت نداشتیم.

بهرام نیا با اشاره به فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و مسیل‌ها در استان ایلام، عنوان کرد: در نشستی مشترک با حضور دکتر مخبر معاون اول رییس‌جمهور و وزیر نیرو مصوب شد که ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل‌ها و شبکه آب و فاضلاب استان ایلام اختصاص یابد که این اعتبار به صورت مشترک و برابر بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تامین می‌شود.

وی با اشاره به صدای توأم با لرزش زمین در شهرستان چرداول، گفت: این صدا‌ها ناشی از حرکت و فعل و انفعالات صفحات و لایه‌های زیرین زمین است که تحقیقات این موضوع توسط ۲ تیم زمین‌شناسی و لرزه نگاری درحال بررسی است که امیدواریم اعتبارات این موضوع بطور کامل تامین شود.

استاندار ایلام از رییس سازمان مدیریت بحران کشور خواست تا تجهیزات و امکانات خاص و ماشین‌آلات مورد نیاز استان، در اختیار هلال احمر و نهاد‌های خدمات‌رسان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم که خسارت‌های ناشی از سیل و دیگر بحران‌ها در موعد مقرر پرداخت شود، ابراز کرد: ضرورت دارد خسارات ناشی از سیل سال ۹۸، به خسارت‌دیدگان پرداخت شود.

استاندار ایلام با اشاره به نزولات جوی و خسارت به محصولات کشاورزی در شهرستان دهلران، یادآور شد: بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی بخش مرکزی، موسیان و دشت‌عباس در شهرستان دهلران در بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شد که انتظار می‌رود در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و به شیوه‌های دیگری به این کشاورزان کمک شود.

وی مطرح کرد: برای ایجاد ۱۰۰ سازه سنگی و ملاتی آبخیزداری، بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که درخواست تامین این مبلغ اعتبار داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال