Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@13:02:28 GMT

تعامل مطلوب دستگاه ها عاملی مهم در تسریع توسعه روستاها

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۰۶۸۸

تعامل مطلوب دستگاه ها عاملی مهم در تسریع توسعه روستاها

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، محمدرضا شاملو در جلسه مشترک بررسی وضعیت روستاهای شهرستان‌های ایجرود و ماه‌نشان به اقدامات مثبت و ارزشمند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در سطح روستاها اشاره کرد و افزود: با توجه به تعامل و هماهنگی‌های لازم بین بنیاد مسکن استان، استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اقدامات مطلوبی در این منطقه به‌ویژه در زمینه منظومه‌های روستایی و جذب اعتبارات قیر یارانه‌ای انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به مطالعات منظومه‌های روستایی در استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: منظومه‌های روستایی به‌عنوان طرحی که ماهیت یکپارچه و فرابخشی دارد، هم‌اکنون در استان زنجان به صورت پایلوت در حال انجام است و طی ماه‌های آینده به پایان خواهد رسید.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش مضاعف این نهاد انقلابی در خصوص آبادانی روستاها و زدودن محرومیت از چهره روستاها به‌ویژه در شهرستان ایجرود، اظهار کرد: توسعه روستاها امری ضروری است؛ چرا که خالی شدن روستاها از جمعیت از عوامل اصلی مشکلات کشور به‌شمار می‌آید.

وی به بازنگری طرح هادی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: یکی از راه‌حل‌ها اولویت‌بندی روستاها است و می‌توان گفت بازنگری‌ها گاهی نیاز به تغییرات عمده ندارد و مشکلات مردم در این زمینه قابل حل است.

شاملو به ایمن‌سازی در روستاها و خسارت‌های ناشی از بارندگی‌های اخیر در سطح استان اشاره و اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با رایزنی‌های صورت گرفته به خوبی توانسته اعتبارات و تسهیلات خوبی در این زمینه جذب کند.

کد خبر 4720885

منبع: مهر

کلیدواژه: مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ماه محرم قزوین بوشهر اربعین حسینی شهرکرد عاشورا ایلام شیراز مراسم عزاداری خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۰۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان، مصطفی بیک مداح افزود: ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در ساعات اولیه وقوع سیل و امدادرسانی به مناطق خسارت دیده از بارندگی در شهرهای جنوب استان حضوری فعال داشتند.

وی ادامه داد: تاکنون بر اساس برآورد اولیه هزار و ۵۰۰ واحد روستایی نیازمند تعمیر ناشی از سیلاب در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در جریان بارندگی‌های رگباری اخیر استان و طغیان رودخانه‌های محلی ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی و ۱۵۰ واحد مسکونی در شهرهای جنوب استان کاملاً تخریب شدند که نیازمند بازسازی مجدد هستند.

وی تاکید کرد: به محض تأمین اعتبارات مورد نیاز تعمیر و بازسازی منازل شهروندان سیستان و بلوچستان از سوی این نهاد آغاز خواهد شد.

کد خبر 6085071

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • تکمیل طرح‌های مسکن در تنگستان تسریع شود
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • افتتاح بیش از ۵۰ طرح روستایی در صومعه سرا
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد