Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@13:36:20 GMT

تجهیز کتابخانه های عمومی فارس به لوازم ضروری در سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۰۷۵۷

تجهیز کتابخانه های عمومی فارس به لوازم ضروری در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله منوچهری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به نیاز کتابخانه های عمومی فارس به تجهیزات ضروری، از ابتدای سال جاری، بخشی از لوازم مورد نیاز کتابخانه های عمومی استان در بخش های تجهیزات چوبی، رایانه ای، سرمایشی و گرمایشی، تجهیزات حفاظتی و ایمنی و... به مبلغ بیش از ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  اضافه کرد: لوازم چوبی همچون قفسه های کتاب و نشریات، میز و صندلی مطالعه کودک و بزرگسال، چرخ حمل کتاب؛ لوازم کامپیوتری از قبیل تجهیزات اینترنت بی‌سیم رایگان، رایانه، اسکنر و چاپگر و ...؛ دوربین های مدار بسته و دزدگیر؛ اسپلیت و دیگر لوازم سرمایشی و گرمایشی و... از جمله وسایل و تجهیزاتی است که از ابتدای سال جاری تاکنون  برای کتابخانه های عمومی استان تهیه شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با تأکید بر اینکه توزیع تجهیزات براساس نیاز کتابخانه ها صورت گرفته است، گفت: این تجهیزات به تمامی شهرستان ها ارسال شده تا در اختیار کتابخانه ها قرار گیرد؛ آخرین مرحله نیز خرید تجهیزات چوبی برای کتابخانه های عمومی شهر شیراز بود که در هفته جاری به یازده کتابخانه شهر شیراز ارسال شد.

مصمم در تجهیز، به‌سازی و شاداب سازی کتابخانه‌های عمومی استان هستیم

منوچهری در ادامه با تصریح اینکه کتابخانه های عمومی به صورت مسمتر و مداوم توسط کارشناسان اداره کل بازدید و نیازسنجی می شوند، عنوان کرد: در این بازدیدها وضعیت کتابخانه ها، کمبودها و کاستی‌های موجود در زمینه تجهیزات و منابع، نیازهای عمرانی و نقاط قوت و ضعف کتابخانه های عمومی بررسی می شود.

وی با تأکید بر اینکه تجهیز، به‌سازی و شاداب سازی کتابخانه های عمومی از اولویت های اداره کل است، گفت: کتابخانه عمومی، مجموعه ای زنده و پویاست و نیازهای آن ها به صورت روزانه تغییر کرده و بروز می شود. تلاش بر این است که تا حد امکان مشکلات کتابخانه های عمومی و کتابداران را برطرف کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی اضافه کرد: استان فارس بیشترین تعداد کتابخانه عمومی نهادی در کشور را دارد انجام تعمیرات و تأمین تجهیزات در استان فارس با ۱۹۳ باب کتابخانه عمومی نهادی کار بزرگی که اعتبارات بسیاری می خواهد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر ۲۴۰ کتابخانه عمومی شامل ۱۹۳ کتابخانه نهادی و ۴۷ کتابخانه مشارکتی در استان به اعضا خدمات ارائه می دهند.

کد خبر 4720976

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس ماه محرم قزوین بوشهر اربعین حسینی شهرکرد عاشورا ایلام شیراز مراسم عزاداری خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۰۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری

احمد فرهادی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پویش اهدای کتاب یکی از برنامه‌های مهم این نهاد در فصل بهار است.

وی افزود: پارسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کتاب برای کتابخان‌های استان خریداری و توزیع شد.

بیشتر بخوانید

برپایی ۱۰ غرفه فرهنگی به همت کتابخانه‌های عمومی در چهارمحال‌وبختیاری

فرهادی اضافه کرد: تلاشمان این است که منابع کتابخانه‌ای مدام به روز رسانی شود تا دستیابی دوستداران کتاب به منابع بهتر و به‌روز تسهیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افزایش شاخص‌های کتابخانه‌ای در ۲ سال گذشته
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • اهدای ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری زندگی به نیازمندان خراسان‌ جنوبی
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات انواع کالا‌ها در سال جاری
  • کتابخانه عمومی بزمان تجهیز می‌شود