Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@10:42:58 GMT

استفاده از کد دستوری برای مشترکان رایگان شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۰۸۵۵

به گزارش فارس، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۹۲ خود مقررات حاکم بر ارائه خدمات کد دستوری (ستاره مربع) را بررسی و تصویب کرد.براساس الزامات این مصوبه، ارائه خدمات مبتنی بر کد دستوری (USSD) به خدمات دهندگان باید صرفا برای استعلام، اطلاع رسانی و تراکنش های مالی که منع قانونی نداشته باشد، مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو ارائه خدمات اختصاصی دارندگان پروانه خدمات ارتباطی به مشترکان خود از طریق کد دستوری بلامانع است و ارائه خدمات عمومی و دولت الکترونیک نیز از طریق کدهای دستوری با تایید رگولاتوری، مجاز خواهد بود.

در همین حال برای ارائه خدماتی که براساس قوانین و مقررات نیازمند مجوز هستند، اپراتور باید قبل از ارائه خدمات از طریق کد دستوری، از وجود مجوز اطمینان حاصل کند.

طبق این مصوبه، اپراتورهای خدمات ارتباطی باید نسبت به ثبت و انتشار فهرست کدهای دستوری، نوع و هزینه ارائه خدمات و مشخصات دقیق خدمات دهندگان مربوط، در وبسایت خود اطلاع رسانی انجام دهند.

استفاده از کد دستوری برای مشترکان رایگان و بدون هزینه است و در صورتی که ارائه سرویس مبتنی بر کد دستوری به مشترک هزینه داشته باشد، سرویس دهنده موظف است قبل از ارائه خدمات نسبت به اعلام هزینه به مشترک و اخذ تاییدیه وی اقدام کند.

از سوی دیگر، تامین امنیت ارتباط کد دستوری بر عهده دارنده مجوز ارائه خدمات است و دارنده پروانه موظف است نسبت به ارائه خدمات کد دستوری در شرایط بحران و اضطرار برای مراجع ذی‌ربط مطابق دستورالعمل خدمات پیام انبوه اضطراری، اقدام کند.

در این مصوبه تخصیص کد دستوری برابر کد خدماتی سه رقمی اختصاص یافته بر اساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تنها به بهره برداران کدهای مذکور مجاز است و اپراتورها موظف هستند تا نمونه قرارداد ارائه خدمات مبتنی بر کد دستوری به خدمات دهنده این سرویس را حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه به رگولاتوری ارائه و تاییدیه دریافت کنند.

در این مصوبه میزان اعمال جریمه برای دارندگان پروانه در صورت عدم اجرای این دستورالعمل تعیین شده است. به این ترتیب تخلف برای بار نخست مشمول تذکر و جریمه تا سقف ۵ میلیارد تومان، تکرار تخلف برای بار دوم مشمول اخطار و جریمه از ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان و تکرار سومین تخلف مشمول اخطار و جریمه از ۱۰ تا ۳۰ میلیارد تومان و یا تعلیق و کاهش مدت اعتبار و یا لغو پروانه فعالیت اپراتور خواهد بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۲ پروانه فعالیت دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با تاکید بر لزوم دسترسی آسان مردم به خدمات دولت، از واگذاری ۱۲ مجوز بهره‌برداری و فعالیت دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ICT روستایی خبر داد.

مجتبی صارمی امروز (۲۵ فروردین ماه) گفت: دسترسی آسان مردم به خدمات دستگاه‌های اجرایی از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت، موجب کاهش ترددهای غیرضروری، کاهش هزینه ایاب و ذهاب، کمک به کاهش آلودگی هوا و محیط زیست، کاهش ترافیک شهری و بین شهری، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و کاهش فساد اداری می‌شود.

رئیس کارگروه استانی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی لرستان ادامه داد: صدور پروانه فعالیت دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی علاوه بر اهداف و مزایای یادشده، در ایجاد اشتغال و الکترونیکی شدن فرآیندها و خدمات موثر است.

وی اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی باید همکاری لازم را برای واگذاری و برون‌سپاری خدمات خود به این دفاتر داشته باشند.

او بیان کرد: با هدف رسیدگی به درخواست‌های واصله به دبیرخانه استانی دفاتر پیشخوان در سال گذشته شش جلسه کارگروه استانی تشکیل و در مجموع ۱۰۱ مصوبه توسط اعضا صورت‌جلسه شد. از آن جمله می‌توان به صدور ۱۲ پروانه فعالیت جدید دفاتر در حوزه شهری و روستایی، ۲۸ مورد تجدید پروانه، ۱۹ مورد اصلاح نشانی و هفت مورد انتقال امتیاز اشاره کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان به بیماران هموفیلی در مشهد
  • ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۳۴۰۰ مورد حیوان گزیدگی در کردستان
  • هدف گذاری وزیر اقتصاد برای اجرای کامل مقررات زدایی | شناسه یکتا چه کاربردی برای صاحبان مجوز دارد؟
  • وزیر اقتصاد: دوره جدیدی از مقررات گذاری در نظارت بر اصناف خواهیم داشت
  • هزینه ویزیت روانشناسان مشخص شد
  • ثبت‌نام اولیه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو، رایگان شد
  • بسته کنسلی رایگان فلای‌تودی برای بلیط‌های هواپیما
  • ساخت یک ایستگاه آتش نشانی جدید در تهران | آتش نشانی ۳۰ خدمت رایگان به شهروندان ارائه می دهد
  • گزارش دهی رئیس سازمان بهزیستی به شورا فردا
  • صدور ۱۲ پروانه فعالیت دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی در لرستان