Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@14:29:48 GMT

مخالفت امارات با ربط دادن حملات به آرامکو به جنگ یمن

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۰۸۶۲

مخالفت امارات با ربط دادن حملات به آرامکو به جنگ یمن

وزیر مشاور امارات در امور خارجه با تاکید بر اینکه حملات به عربستان به منزله تنشی خطرناک است، جامعه جهانی را به حمایت از عربستان دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه امروز (سه‌شنبه) با انتشار توییتی در حساب کاربری خود ضمن تاکید بر اینکه حملات به عربستان به منزله تنشی خطرناک است، جامعه جهانی را به حمایت از عربستان دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرقاش توییت کرد: توجیه حمله تروریستی و بی‌سابقه به تاسیسات آرامکو از منظر تحولات جنگ یمن کاملا مردود است و حمله به عربستان خود به منزله تنشی خطرناک است و موضعگیری درست برای هر کشور عربی و هر کشور مسؤولی در جامعه جهانی اینست که حامی عربستان و ثبات و امنیت منطقه باشد.

وی ربط دادن حملات به آرامکو به تحولات یمن را به رغم اینکه انصارالله مسؤولیت آن را برعهده گرفته است،‌ رد کرد.

ریاض از حمله پهپادی به دو تاسیسات نفتی شرکت بزرگ آرامکو و وقوع آتش‌سوزی در کارگاه‌های این شرکت در استان‌های بقیق و هجره خریص واقع در شرق این کشور خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انور قرقاش امارات حمله پهپادی به آرامکو آرامکوی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله جنگنده‌های آ‌مریکایی و انگلیسی به شمال غرب یمن

شبکه «المسیره» به نقل از خبرنگار خود در صعده گزارش داد آمریکا و انگلیس منطقه «القطینات» در شهرستان «باقم» (شمال غرب یمن) را مورد حمله قرار داده‌اند.

با این حال، این رسانه یمنی به جزئیات بیشتری درباره این حمله و میزان خسارات وارده اشاره‌ای نکرد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز تا لحظه انتشار این گزارش واکنشی به این خبر نشان نداده است.

حملات آمریکا و انگلیس پس از آن به یمن آغاز شد که یمن به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آنها فلسطین اشغالی بود، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداد.

یمن بعد از تشدید حملات اسرائیل به نوار غزه حمایت کامل خود را از مردم این منطقه و نیرو‌های مقاومت فلسطین اعلام کرده است.

آمریکا به دنبال تشدید عملیات‌های یمن، به همراه انگلیس و چند کشور دیگر ائتلافی دریایی تشکیل داده تا جلوی عملیات‌های یمن را بگیرد.

جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی تاکنون بار‌ها خاک یمن را مورد حمله قرار داده‌اند.

یگان پهپادی و نیروی دریایی یمن در پاسخ به این حملات، کشتی‌های نظامی آمریکا را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف حمله قرار می‌دهند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • مقام صهیونیست خواستار حمله به کرانه باختری مانند غزه شد
  • حمله جنگنده‌های آ‌مریکایی و انگلیسی به شمال غرب یمن
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • حمله اسرائیل به سوریه / نیروی سپاه شهید شد
  • شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد
  • خشم انگلیس از حملات سایبری چین
  • پوتین: اوکراین در حملات تروریستی اخیر در روسیه هم‌دستی داشته است