Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا محسنی در کارگروه رفع موانع تولید شفت که با حضور مدیران کل بانک های عامل استان و تنی چند از مدیران کل ذیربط برگزار شد؛ پایداری مشاغل و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال را یکی از مهمترین راهبردهای دولت های یازدهم و دوازدهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود : همواره از واحدهای تولیدی شهرستان که اهتمام به کار و تولید داشته اند، حمایت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ایجاد اشتغال در سطح روستاها را یکی از راهکار رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار در شفت خواند و گفت : نگاه وزارت کشور توسعه متوازن همه استان ها و شهرستان هاست و در این راستا شهرستان شفت بر اساس شاخص های موجود و به صورت پایلوت به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان کمترتوسعه یافته کشور انتخاب شد تا با اجماع ظرفیت های کشوری استانی و همچنین شهرستانی در توسعه این منطقه یک رشد و جهش محسوس ایجاد شود.
محسنی با بیان اینکه صنعت در کنار کشاورزی و گردشگری یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی شفت محسوب می شود، افزود : ۱۱۷ واحد صنعتی در این شهرستان وجود دارد که ۶۶ واحد در داخل مجموعه شهرک صنعتی و ۵۱ واحد نیز در خارج از این مجموعه قرار دارد.
وی با بیان اینکه ۲۶ واحد صنعتی فعال ، ۲۰ واحد نیمه فعال و ۲۸ واحد تعطیل در شهرک صنعتی شفت استقرار دارد گفت : در خارج از شهرک صنعتی نیز ۵۱ واحد دارای پروانه و مجوز فعالیت هستند که ۳۰واحد فعال ، پنج واحد نیمه فعال و ۱۵ واحد نیز تعطیل هستند.
مقام عالی دولت در شفت با بیان اینکه بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در ناحیه صنعتی خرطوم فراهم و این مجموعه مهیای واگذاری به بخش خصوصی است، افزود : دولت برای تداوم چرخه تولید و رفع مشکلات تولید کنندگان اهتمام دارد.
وی با بیان اینکه یک هزار ۴۴ نفر در داخل شهرک صنعتی شفت و ۲۳۲ نفر نیز در واحدهای صنعتی خارج از این مجموعه اشتغال دارند افزود : پایداری مشاغل و ایجاد فرصت های جدید اشتغال مستلزم رفع موانع تولید است.
شهرستان شفت با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب، در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

۷۲۹۴/۲۰۰۷ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید شفت گیلان کارگروه اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۰۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد صبح امروز در دومین جلسه‌ی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال‌جاری گفت: در سال ۱۴۰۲ با برگزاری ۹۶ جلسه‌ی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و به همت دولت مردمی و انقلابی ایران قوی یک‌هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی در بخش‌های مختلف از مصوبات این ستاد برخوردار شدند و بیش از ۹۰ درصد مصوبات نیز تاکنون به مرحله اجرا رسیده است.

وی ادامه داد: در دومین جلسه‌ی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سه پرونده مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

قاسمی‌فرزاد افزود: دو پرونده درخواست امهال در پرداخت بدهی تسهیلات بانکی را داشتند که مقرر شد در فرصت مناسب بدهی بانکی را تسویه کنند.

وی گفت: یک پرونده مربوط به بازبینی فنی و تعمیرات اساسی واحد تولیدی اسید بود که برای این اقدام نیاز به سوخت جایگزین داشت و مصوب گردید سوخت جایگزین تحویل این واحد تولیدی گردد.

استاندار همدان بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ۹۶ جلسه شامل ۴۵ جلسه‌ی اصلی و ۵۱ جلسه فرعی برگزار شد.

کد خبر 6086310

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم