Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری پیش از ظهر امروز سه شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی و توسعه شهری دزفول در سالن جلسات فرمانداری، اظهار کرد: موضوع تعیین رویکرد باید در دستور کار ستاد بازآفرینی شهرستان قرار بگیرد به این معنا که نقاط ضعف و قوت فعالیت های این ستاد باید بررسی و تحلیل شوند.

وی افزود: باید بررسی شود که موضوعات ستاد بازآفرینی باید معطوف به مسائل فرهنگی، اجتماعی و مذهبی بافت ناکارآمد شهری و مورد هدف ستاد باشد یا اینکه موارد سخت افزاری و ساخت و سازها باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی اگر پروژه ها و اقدامات ستاد بازآفرینی دزفول تلفیقی از این دو مورد است نیز باید مشخص شود.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول عنوان کرد: باید مشخص شود که بافت های ناکارآمد شهری دزفول از چه نظر ناکارآمد هستند، اکنون در چه وضعیتی به سر می برند و آیا احداث برخی پروژه ها به کاهش معضلات و ناهنجاری های موجود در این مناطق کمک کرده یا خیر، ضمن اینکه میزان جرم خیزی این مناطق نیز باید مشخص شود.

انقلاب در حوزه بودجه

حیدری با بیان اینکه ستاد بازآفرینی شهرستان می تواند یک انقلاب در زمینه بودجه برای دزفول باشد، گفت: نحوه و طریقه جذب بودجه از این ستاد به میزان اقدامات و معرفی پروژه ها بستگی دارد که دزفول می تواند همچون سال های گذشته در این مسیر پیشرو باشد و با اعتباراتی که از این طریق جذب می شود بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و امنیتی شهرستان برطرف شود.

وی با تاکید بر لزوم تلاش دستگاه ها در راستای جذب هرچه بیشتر اعتبارات از طریق ستاد بازآفرینی، افزود: با تلاش و تدوین برنامه مدون و اصولی بافت ناکارآمد شهر باید به بافت کارآمد تبدیل شود ضمن اینکه در زمینه احداث پروژه ها در مناطق هدف ستاد بازآفرینی یعنی بافت قدیم، کوی مدرس و کوی پیام نور رفاه و رفع مشکلات ساکنان باید هدف اصلی ما باشد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول همچنین گفت: لازم است دستگاه های اجرایی در زمینه اقدامات مشترک همکاری بیشتری با شهرداری داشته باشند و در کمیته برنامه ریزی شهرستان نیز سهم خود را در اجرای پروژه های ستاد بازآفرینی مشخص کنند.

حیدری با بیان اینکه دستگاه های متولی و اعضای ستاد بازآفرینی شهرستان باید با مشارکت، همفکری و شناخت عمیق از مسائل و مشکلات سه منطقه پیام نور، کوی مدرس و بافت قدیم پروژه های دارای اولویت را انتخاب کنند، گفت:در حال حاضر شهرداری دزفول ۱۱ میلیارد تومان پروژه در این مناطق تعریف کرده که لازم است سایر دستگاه ها نیز همکاری لازم را داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به پیشینه تمدنی و تاریخی دزفول، افزود: شهرستان دزفول در ابعاد مختلف دارای پیشینه تمدنی، هویتی، دینی و تاریخی است که لازم است اداره میراث فرهنگی به خوبی از این ارکان صیانت کرده و به حفظ و احیای آنها اهتمام ویژه ای داشته باشد و در مسیر اجرای پروژه ها با مخالفت، مانع سازی نکند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه میراث فرهنگی باید در حوزه ستاد بازآفرینی برنامه هایی در سطح استانی و ملی داشته باشد، گفت: رویکرد مشارکت جویانه و تعامل گرایانه میراث فرهنگی دزفول باید کاملا تثبیت شود و این اداره باید در پرتو تعامل با سایر دستگاه ها اهداف صیانتی خود را جلو ببرد.

لزوم استفاده از إلمان های تاریخی و مذهبی

حیدری با تاکید بر لزوم استفاده از إلمان های تاریخی و مذهبی در سطح شهر، بیان کرد: دزفول یک شهرستان گردشگر پذیر است که باید نسبت به ایجاد زیرساخت های گردشگری در آن اهتمام ویژه ای داشت. دزفول به عنوان پایتخت مقاومت و پایداری واجد إلمان های فرهنگی مختلف است که باید از سوی دستگاه های متولی مورد توجه قرار بگیرند.

وی گفت: حفظ ارزش های دفاع مقدس باید در دستور کار متولیان باشد چرا که جای إلمان ها و آثار دفاع مقدس در شهر دزفول خالی است در حالی که لازم است به عنوان مثال مناطق مورد اصابت موشک و بمباران مشخص و تعداد شهدای هر منطقه نیز با نصب تابلو و إلمان هایی مشخص شود.

حیدری در ادامه با اشاره به مشکلات دو مسجد تاریخی و ثبت ملی ملاحاجی و کجبافان در بافت قدیم، اظهار کرد: این مساجد در منطقه هدف ستاد بازآفرینی قرار دارند بنابراین احیا و مرمت این دو مسجد که در وضعیت مناسبی قرار ندارند و همچنین مرمت منزل شیخ انصاری واقع در منطقه سیاهپوشان نیز از این پس به عنوان پروژه های مصوب ستاد بازآفرینی باید در دستور کار فوری قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: آنچه به مسجد ملاحاجی اهمیت ویژه می‌ بخشد علمای مدفون در آن می باشد؛ علمای وارسته و بزرگی همچون آیت‌الله‌ العظمی سید حسین بزرگ، آیت‌الله سیدمحمدی بزرگ، آیت‌الله سید محمود شریعتی، مرحوم سید مهدی طبیب، مرحوم آقا سید ابوالقاسم احمدی، سید ابراهیم ‌بن سیدعبدالمحمد بن سیدعبدالکریم و ملا محمد رشید ضیائی دزفولی در این مسجد به خاک سپرده شده‌اند.مساحت مسجد ملاحاجی ۴۶۷ مترمربع بوده ضمن اینکه قدمت این بنا حدود ۷۰۰ سال و مربوط به قبل از دوره صفویه است.

حیدری با بیان اینکه مسجد ثبت ملی کجبافان نیز مربوط به دوره قاجاریه است، گفت: لازم است اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان نیز در راستای مرمت این مساجد با ستاد بازآفرینی دزفول همکاری لازم را داشته باشد و بخشی از اعتبارات مرمت این مساجد را تامین کند.

کد خبر 4721027

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد حیدری فرمانداری دزفول شهرستان دزفول ماه محرم قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد عاشورا ایلام شیراز مراسم عزاداری خطبه های نماز جمعه گرگان تاسوعا و عاشورا سانحه تصادف ماه محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های عمران شهری «دیلم » تسریع می‌شود

ایوب ترک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی شهری و رفع مشکلات و نیازهای شهروندان طرح‌ها و پروژه‌های متعددی در نقاط مختلف شهر در دست اجرا است.

وی تسریع در تکمیل پروژه‌ها را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: در همین راستا با استفاده و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، برای تسریع در تکمیل پروژه‌های عمران شهری از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: مدیریت شهری در سال جاری به طور جد امورات خدمات شهری، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و از همه مهم‌تر زیبا سازی و توسعه مبلمان شهری را به عنوان اولویت‌های اول خود قرار داده است.

ترک‌زاده بیان کرد: نظارت کافی بر اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی صورت می‌گیرد تا هم شاهد کیفیت بالای اجرای پروژه‌ها باشیم و هم سرعت بالاتری را در اجرای آن داشته باشیم.

کد خبر 6081887

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات از پروژه شاخه غربی بزرگراه یادگار امام
  • تکمیل پروژه‌های عمران شهری «دیلم » تسریع می‌شود
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • بازآفرینی ۵۰۰۰ مترمربع از میدان ساعت تبریز
  • 4 گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران | حمله مستقیم به ایران چه پیامدی برای تل‌آویو و واشنگتن دارد؟
  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • سرنوشت بلدیه تهران | آیا این بنا امسال افتتاح می شود؟
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل