Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@07:16:16 GMT

مصرف قارچ خطر سرطان پروستات را کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۱۰۸۷

مصرف قارچ خطر سرطان پروستات را کاهش می‌دهد

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  محققان دانشکده پزشکی دانشگاه توهوکو ژاپن در مطالعه اخیر خود دریافتند مصرف قارچ برای مردان میانسال و مسن سودمند است چراکه خطر سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

محققان در این مطالعه در مجموع ۳۶,۴۹۹ مرد در رده سنی ۴۰ تا ۷۹ سال را مورد بررسی قرار دادند.

در طول مدت مطالعه این شرکت کنندگان، ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد افراد مبتلا به سرطان پروستات شدند. محققان مشاهده کردند در مقایسه با مصرف قارچ به میزان کمتر از یکبار در هفته، مصرف یکبار یا دو بار قارچ در هفته با کاهش ۸ درصدی خطر سرطان پروستات و مصرف سه بار یا بیشتر در هفته با کاهش ۱۷ درصدی ریسک ابتلا به این بیماری مرتبط بود.

«شو ژانگ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «از آنجائیکه اطلاعات مربوط به نوع قارچ مصرفی جمع آوری نشده بود از اینرو دشوار است که بگوییم کدام نوع قارچ در جواب یافته‌های ما نقش دارد.»

همچنین محققان عنوان می‌کنند که هنوز مکانیسم تاثیر قارچ بر سرطان پروستات مشخص نیست و نیاز به انجام مطالعات بیشتری در این زمینه است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری لثه یک عامل پنهان در بیماری فیبریلاسیون دهلیزی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، افرادی که به دلیل ریتم نامنظم قلب موسوم به فیبریلاسیون دهلیزی تحت درمان قرار می‌گیرند، اگر اقدامات لازم را برای مدیریت بیماری لثه خود انجام دهند، احتمالاً ضربان قلب شأن سالم حفظ می‌شود.

این مطالعه شامل بیماران فیبریلاسیون دهلیزی بود که ابلیشن کاتتر دریافت کردند، روشی که در آن از گرما برای تخریب ناحیه کوچکی از بافت قلب که باعث ضربان نامنظم قلب می‌شود، استفاده می‌شود.

بیماران مبتلا به التهاب شدید لثه که بیماری لثه خود را پس از ابلیشن کاتتر تحت درمان قرار دادند، در مقایسه با افرادی که مراقبت‌های اضافی دندانی نداشتند، ۶۱ درصد کمتر احتمال داشت که فیبریلاسیون دهلیزی شأن مجدداً بازگردد.

دکتر «شونسوکی میائوچی»، استادیار مرکز خدمات سلامت در دانشگاه هیروشیما در ژاپن و محقق ارشد این مطالعه، گفت: «به نظر می‌رسد مدیریت صحیح بیماری لثه فیبریلاسیون دهلیزی را بهبود می بخشد و بسیاری از مردم در سراسر جهان می‌توانند از آن بهره ببرند.»

محققان گفتند فیبریلاسیون دهلیزی خطر سکته مغزی را تا پنج برابر افزایش می‌دهد، زیرا ضربان قلب نامنظم باعث تجمع خون و لخته شدن در داخل قلب می‌شود.

برای این مطالعه، محققان ۹۷ بیمار را که هم تحت درمان با کاتتر و هم درمان لثه قرار گرفتند، با ۱۹۱ بیمار فرسایشی که هیچ مراقبتی برای بیماری لثه دریافت نکردند، مقایسه کردند.

به گفته محققان، فیبریلاسیون دهلیزی در ۲۴ درصد از تمام شرکت کنندگان در طول دوره پیگیری که بین ۸ ماه تا ۲ سال طول کشید، عود کرد.

اما محققان دریافتند بیمارانی که لثه‌های خود را تحت درمان قرار داده بودند، به طور قابل توجهی کمتر احتمال دارد که فیبریلاسیون دهلیزی آنها برگردد.

علاوه بر این، بیمارانی که فیبریلاسیون دهلیزی آنها عود کرده بود، بیماری لثه شدیدتری نسبت به افرادی که ریتم قلب آنها پس از فرسایش طبیعی بود، داشتند.

انجمن قلب آمریکا، سلامت دهان و دندان را به عنوان یک عامل خطر برای بیماری قلبی نمی‌شناسد، اما اذعان دارد که سلامت دهان و دندان می‌تواند شاخصی از سلامت کلی باشد.

به گفته این انجمن، باکتری‌های لثه ملتهب می‌توانند از طریق جریان خون به قلب و مغز بروند و التهاب مزمن لثه ممکن است با مشکلات سلامتی مزمن مانند گرفتگی عروق، سکته مغزی و دیابت نوع ۲ همراه باشد.

کد خبر 6077128

دیگر خبرها

  • قند و شکر خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • این ۴ دارو می‌توانند طول عمرتان را افزایش دهند
  • کاهش کلسترول با جایگزینی گوشت با پروتئین قارچ
  • بیماری لثه یک عامل پنهان در بیماری فیبریلاسیون دهلیزی
  • عدم تاثیر مصرف استامینوفن در بارداری بر خطر ابتلای کودک به اوتیسم
  • جایگزینی مناسب برای گوشت
  • راهی برای دوری از سرطان و بیماری‌های قلبی
  • قارچ به جای گوشت!