Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@11:40:27 GMT

درمان‌های کوتاه مدت معتادان اثر بخش نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۱۱۰۹

درمان‌های کوتاه مدت معتادان اثر بخش نیست

معاون پیشگیری و توسعه سازمان بهزیستی با بیان اینکه دوره‌های درمانی کوتاه مدت چندان اثربخش نیست، گفت: سم زدایی بخش کوچکی از درمان است و همه درمان نیست، بلکه شروع کار است و در مدل تی سی به همه این موارد توجه شده است و تدوام درمان سرپایی و حمایت خانواده برای بهبودی فرد بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجیدرضازاده پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در آئین افتتاحیه نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر تدوام درمان در کشور اظهار کرد: امروز با یک مسئله و آسیب اجتماعی مهم به نام اعتیاد روبه‌رو هستیم که مقام معظم رهبری هم تذکرات بسیاری درباره کنترل آن داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اعتیاد تنها جنبه جسمی ندارد، افزود: در درمان اعتیاد اگر تنها به جنبه جسمی آن توجه کنیم شاهد اثربخشی نخواهیم بود و اگر به ریشه‌های این موضوع توجه نشود مانند برنامه‌های گذشته موفق نخواهیم بود، همچنین توجه به جنبه‌های روحی، روانی، اخلاقی و معنوی در درمان اعتیاد همگی به هم وابسته هستند و با خدشه دار شدن هرکدام دیگری دچار مشکل می‌شود و همه اینها را باید در یک بسته جامع دید که در روش تی سی این امر وجود دارد.

معاون پیشگیری و توسعه سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در بهبود آسیب اعتیاد توجه به عوامل ریشه ای موفقیت را بیشتر می کند، تصریح کرد: باید الگوهای موفق دنیا را در بستر فرهنگی و خانواده‌ای همین جامعه اجرایی کنیم، همچنین تیم درمان هم باید دارای تخصص‌های کامل و لازم باشد و در این روش تنها یک تخصص وجود ندارد، بلکه تیمی متخصص درمان را به عهده خواهد داشت.

وی با تأکید برلزوم توانمندسازی بهبودیافته‌گان پس از درمان اظهار کرد: باید به توانمندسازی افراد توجه کنیم و تحقیر افراد معتاد خود ضربه‌ای به توانمندسازی خواهد بود، امروز بیش از ۲۰ سال درمورد مداخلات اثربخش یا غیراثربخش تجربه داریم، باید مداخله‌ای را طراحی می‌کردیم که باعث درمان اثربخش باشد، در این مدل بیمار پس از سم زدایی برخلاف گذشته رها نمی‌شود و طول درمان برای هرفرد طراحی و تکمیل می شود.

معاون پیشگیری و توسعه سازمان بهزیستی با بیان اینکه دوره‌های درمانی کوتاه مدت چندان اثربخش نیست، اظهار کرد: سم زدایی بخش کوچکی از درمان است و همه درمان نیست، بلکه شروع کار است و در مدل تی سی به همه این موارد توجه شده است و تدوام درمان سرپایی و حمایت خانواده برای بهبودی فرد بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه امروز تی سی یک مدل اقامتی است که حرفه آموزی و اشتغال افراد را هم در نظر دارد، گفت: این روش به اجتماعی شدن معتادان کمک می‌کند، همچنین پیش بینی اقامت افرادی که جا و مکانی برای اقامت ندارند هم شده همچنین پس از حرفه آموزی این افراد به اشتغال معرفی می شوند، درحالیکه در مدل‌های قبلی توجه چندانی به موضوع اشتغال نشده بود و توجه به این امر باعث موفقیت آمیز بودن ۵۰ درصدی روش تی سی در درمان معتادان شده است. 

کد خبر 389833

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اعتیاد بهزیستی اصفهان کمپ ترک اعتیاد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، در راستای طرح بازگشت به زندگی سالم، امروز پنجم اردیبهشت ماه با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مدیران بهزیستی و شهرداری مشهد کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد افتتاح شد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۹ مشهد در این مراسم گفت: می‌توان تهدیدی که یک معتاد برای جامعه دارد را به فرصت تبدیل کرد و آن با استفاده از به کارگیری معتادان به عنوان نیروی کار امکان پذیر است. 

گفتنی است در این طرح، از اقامت صرف معتادان پرهیز شده و در آن آموزش و مراقبت‌های بعد از خروج و اشتغال مددجویان مدنظر است. در این مرکز، مددجو از نظر مهارتی و شخصیتی توانمند می‌شود، همزمان تحت درمان قرار می‌گیرد و با جلسات آموزشی، کسب مهارت و برنامه‌های ورزشی و تفریحی روند بهبود را طی می‌کند و همزمان در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار می‌شود و کسب درآمد می‌کند.

دیگر خبرها

  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود