Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حسینی، بر ضرورت برخورد با معضلات اجتماعی تأکید کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت ها باید فرهنگ حجاب و عفاف بین نسل جوان نهادینه شود و جلوی ناهنجاری ها گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام«سیدعلی حسینی»، امروز(26 شهریور) در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بروجرد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید در همه سال به آن پرداخته شود چراکه امری مهم برای ارتقای ارزش ها و مقابله با ضدارزش ها در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه بروجرد به معضل امروز جامعه پرداخت و گفت: امروزه شاهد بی حجابی و بدحجابی هستیم و باید با فرهنگ سازی، تذکر لسانی، اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی با این معضل برخورد شود.

 

وی پخت غذا در مراسم ترحیم را منکری دیگر عنوان کرد و اظهار داشت: باید با فرهنگ سازی پخت غذا در مراسم ترحیم حذف و هزینه آن صرف کمک به فقراف رفع مشکلات و کمک به ازدواج جوانان شود.

 

حجت الاسلام حسینی بر ضرورت فعالیت آمران به معروف و ناهیان از منکر خاطرنشان کرد: فعالیت این افراد باید از سر دلسوزی و مؤدبانه باشد.

 

وی اظهار داشت: با نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف و تقویت و تحکیم پایه های دینی و اعتقادی نسل جوان باید گام های مؤثری در تقویت فرهنگ دینی جامعه برداشته شود.

 

امام جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: رعایت شئون الامی در واحدهای صنفی و تجاری ضروری است و در دانشگاه ها و مدارس نیز باید از ظرفیت مبلغان بهره مند شد و با تبیین و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و مقابله با بدحجابی و بی حجابی جلوی رواج آسیب های اجتماعی گرفته شود.

 

وی در پایان تأکید کرد: با ایجاد فروشگاه‌های عرضه پوشاک اسلامی نیز می توان اقداماتی مؤثر در جلوگیری از بی حجابی ها انجام شود.

 

پایان پیام/666

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد عاشورا عاشورای حسینی اربعین حسینی ماه محرم نماز ظهر عاشورا عزاداری محرم استان همدان شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد بی حجابی عفاف حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، سرهنگ سهیل گرشاسبی، صبح دوشنبه در خصوص نکات مطروحه جلسه شورای اداری شمیرانات که با حضور مجتبی ذاکریان فرماندار شمیرانات، معاونان، رؤسای ادارات، و دیگر اعضای شورای اداری در سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد، بر ضرورت توجه جدی مسؤولان و مدیران به حوزه اجرای صیانت از عفاف و حجاب که از دستاوردهای انقلاب است تاکید کرد.

وی با بیان اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری حجاب یک موضوع سیاسی و جدی محسوب می‌شود گفت: ضروری است که جلساتی در قالب شورای اداری تشکیل و در مورد حجاب مسائلی را با حضور همه دستگاه‌ها اعم از بیمارستان‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداران و مدیران و معاونت‌های زنان و بخش‌های امر به معروف و نهی از منکر تبیین کنیم.

گرشاسبی با اشاره به اینکه برخی اقدامات سلبی و برخی ایجابی هستند افزود: نظام اسلامی تعظیم شعائر را از اهداف خود می‌داند و باید در حکمرانی اسلامی به هویت اسلامی توجه کنیم.

دبیر ستاد عفاف و حجاب شمیرانات موضوع فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه حجاب را بسیار مهم، اساسی و ضروری دانست و عنوان کرد: باید دست‌های پشت پرده بی حجابی‌ها را تبیین کنیم و این اقدام باید در ابتدا در بدنه کارمندان ادارات و مراجعین اجرایی شود.

وی بر ضرورت توجه بیشتر دستگاه‌های فرهنگی شمیرانات به امر فرهنگ سازی در حوزه عفاف و حجاب تاکید کرد و افزود: در حال حاضر «طرح نور» در شهرستان به شایسته‌ترین شکل ممکن در حال اجرایی است.

گرشاسبی ارائه خدمات به مراجعین بی حجاب، رصد رستوران‌ها و کافی شاپ ها را مهم دانست و گفت: باید قوه قضائیه از ضابطین حمایت کند و دستگاه‌های نظارتی مثل اماکن و شهرداری و ارشاد و نیز به کمک کمیته صیانت بیایند.

کد خبر 6085225

دیگر خبرها

  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • حجاب؛ سنگر اول جنگ نرم