Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز اسودی روز دوشنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: به منظور هموارسازی مسیر تولید ملی و حمایت از بنگاه های اقتصادی با هدف تحقق شعار رونق تولید و تامین مالی تولیدکنندگان داخلی بسته تسهیلات رونق تولید مانند سال گذشته ابلاغ و قابل اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برای حمایت از تولید و رفع مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی، این تسهیلات به تمام واحدهای تولیدی متقاضی در صورت دارابودن شرایط لازم پرداخت می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: تامین سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی، تامین تسهیلات مورد نیاز طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد، تامین مالی طرح های بازسازی و نوسازی در اولویت این بسته رونق تولید قرار دارد.

وی تاکید کرد: این اهداف با تخصیص اعتبارات و با ابلاغ از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت امسال محقق می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: متقاضیان درخواست را در سامانه بهین یاب ثبت کنند و پس از بررسی توسط کمیته بررسی تسهیلات و تامین مالی بنگاه های تولیدی، واحد به بانک معرفی می شود.

سال گذشته ۸۷۹ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی سمنان بیش از ۹ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید از بانک های عامل دریافت کردند که حدود ۸۷ درصد از سهم تسهیلات استان بود.

در این جلسه مشکلات بانکی، بیمه تأمین اجتماعی و زیربنایی هفت واحد تولیدی استان سمنان بررسی شد. پنج هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ به واحدهای صنعتی استان پرداخت شد.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

۹۸۹۱/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی صنعت و معدن رونق تولید استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری جهاددانشگاهی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حوزه‌های مختلف صنعتی

در جلسه مشترک رییس جهاددانشگاهی و برخی معاونان و مدیران ارشد این نهاد با مدیرعامل و عضو هیأت مدیره هلدینگ توسعه صنعت و معدن واسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بر تقویت و توسعه همکاری‌های دو مجموعه در حوزه‌های مختلف صنعتی تأکید شد.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و حمیدرضا شیران مدیرعامل و عضو هیأت مدیره هلدینگ توسعه صنعت و معدن تدبیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با حضور برخی معاونان و مدیران ارشد این نهاد برگزار شد.

مسلمی نائینی در ابتدای این جلسه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاددانشگاهی گفت: به فرموده ایشان این نهاد جزء مولودهای انقلاب است و از ابتدای تشکیل و حتی در دوران دفاع مقدس توانسته کارهای بزرگی در حوزه‌های مختلف در کشور انجام دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: جهاددانشگاهی با بهره گیری از توان و ظرفیت متخصصان و فناوران خود در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، فنی مهندسی، پزشکی، علوم انسانی و... توانسته اقدامات مهمی انجام دهد و دستاوردهای بزرگی به ثمر برساند. از جمله در حوزه پزشکی و سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی یکی از بهترین پژوهشگاه‌های کشور در سطح دنیا است که توانسته نام ایران را در دنیا سربلند کند.

رییس جهاددانشگاهی افزود: این نهاد در حوزه‌های فنی مهندسی هم توانسته در دوران دفاع مقدس اقدامات بسیار مهمی در حوزه صنایع نظامی و دفاعی انجام دهد.

در ادامه این نشست مشترک حمیدرضا شیران مدیرعامل و عضو هیأت مدیره هلدینگ توسعه صنعت و معدن تدبیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بیان کرد: جهاددانشگاهی و هلدینگ توسعه صنعت و معدن تدبیر در گذشته نیز ارتباطات و تفاهم‌های خوبی با یکدیگر داشته‌اند.

وی در ادامه گفت: موارد بسیاری وارد کشور می‌شود که شاید بخشی از آن را نتوانیم در کشور تولید کنیم، اما بخش زیادی از آن قابلیت تولید در داخل کشور را دارند. مدیرعامل و عضو هیأت مدیره هلدینگ توسعه صنعت و معدن تدبیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: رویکردمان در هر جایگاهی که قرار داشته‌ایم همواره بر این بوده که بتوانیم با حوزه صنعت و مجموعه‌های دانشگاهی ارتباطات خوبی داشته باشیم و از آنها حمایت کنیم که انصافا بهره‌های خوبی هم از این طریق به دست آوردیم.

شیران با ابراز امیدواری از تقویت روابط با مجموعه جهاددانشگاهی گفت: امیدواریم اکنون که در مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) حضور داریم نیز بتوانیم همکاری‌های خوبی با مجموعه‌ جهاددانشگاهی داشته باشیم، چراکه در حوزه‌های مختلف صنعتی، نفت، آموزشی و... توانمندی بسیار خوبی دارد و تلاش می کنیم تا با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بتوانیم ارتباط و همکاریهایمان با این نهاد انقلابی را توسعه دهیم.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در این نشست مشترک که برخی از معاونان و روسای واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی در حوزه صنعتی حضور داشتند، هر یک به ارائه گزارشی از دستاوردها و تولیدات واحدهای سازمانی خود در حوزه‌های صنعتی، نفت، صنایع نظامی، مخابراتی، آموزشی و فنی و مهندسی پرداختند و توسعه همکاری مجموعه خود با مجموعه هلدینگ توسعه صنعت و معدن تدبیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اعلام کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت ۱۳ واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید
  • بازگشت ۱۷ واحد تولیدی دزفول به چرخه تولید
  • رونق بیشتر صنعت پرورش بلدرچین شهرستان میبد 
  • افزایش شمار واحد‌های تولیدی فعال در جزیره قشم
  • اقدامات قابل قبول بانک صنعت و معدن در پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش تولید
  • توسعه همکاری جهاددانشگاهی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حوزه‌های مختلف صنعتی
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات خراسان جنوبی/احیای ۴۶ معدن و واحد صنعتی
  • افتتاح ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی سدید کرمان
  • پرداخت ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌های تولیدی سمنان
  • تخصیص تسهیلات برای ساخت مسکن کمک به رونق و رشد تولید است