Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران گفت: مدتی است که شاهد فعالیت آزمایشگاه آنلاین در فضای مجازی هستیم که مشخص نیست اساس کارهایی که این نوع آزمایشگاه انجام می دهد، بر طبق کدام ضوابط و قوانین مختص آزمایشگاه های تشخیص پزشکی است.

به گزارش ایران آنلاین،  فرید کرمی، ظهر سه شنبه در نشست خبری که در محل انجمن آسیب شناسی ایران برگزار شد، با خطاب قرار دادن مردم و اینکه مراقب چنین خدماتی در فضای مجازی باشند، گفت: فعالیت استارتاپ ها اقدام خوبی است اما باید متوجه باشیم که این قبیل فعالیت ها در هر حوزه ای جوابگو نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کرمی با عنوان این مطلب که جا و مکان این آزمایشگاه مشخص نیست، ادامه داد: گویا با تماس مردم، یک نفر برای نمونه گیری به منزل فرد مراجعه می کند و نمونه آزمایش را انجام می دهد.

وی افزود: این آزمایشگاه حتی برای خواندن نسخه آزمایش مردم پول دریافت می کند و کسی هم که برای نمونه گیری می رود، هزینه می گیرد. ضمن اینکه پس از نمونه گیری، به دنبال آزمایشگاهی می گردند که نمونه را ارزان تر انجام دهد.

نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران، با انتقاد از چنین خدماتی که ارائه می شود، گفت: پس از اعتراض هایی که صورت گرفت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، طرح شکایت کرد اما به نتیجه ای نرسید. ضمن اینکه پیگیری وزارت بهداشت نیز بی نتیجه ماند و از همین رو، برای ما جای ابهام دارد که این آزمایشگاه از کجا حمایت می شود.

وی با اشاره به آزمایشگاه مرجع سلامت که متولی تدوین قوانین و ضوابط آزمایشگاهی پزشکی در کشور است، افزود: بعد از فعالیت آزمایشگاه آنلاین، به یکباره آزمایشگاه مرجع سلامت، تدوین ضوابط نمونه گیری بیرون از آزمایشگاه را در اولویت کارهای خود قرار داد.

کرمی گفت: آیا در حال حاضر اولویت آزمایشگاه های پزشکی که با انواع مشکلات و معضلات مواجه هستند، تدوین ضوابط نمونه گیری بیرون از آزمایشگاه است.

وی افزود: چنین کارهایی ما را متعجب می کند که آزمایشگاه آنلاین از کجا حمایت می شود.

کرمی، خواستار توجه دستگاه قضائی به موضوع مسئولیت مدنی شد و گفت: چنین خدماتی، سلامت مردم را تهدید می کند و ما انتظار داریم وزارت بهداشت در این ارتباط، اقدامات لازم را انجام دهد و پیگیر این موضوع باشد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها

علی چاله‌چاله رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در حال جمع‌بندی و ارائه خدماتی با هدف بهبود کمی و کیفی نان در سطح استان هستیم که در حوزه‌های مختلف باید کنترل می‌شد و ادارات مختلفی در این زمینه مرتبط بودند.

وی از تهیه سند نان در استان خبرداد و عنوان کرد: متناسب با نیاز استان نسبت به ذخیره‌سازی گندم مرغوب اقدام شده است.

چاله‌چاله گفت: کیفیت نان از نظر استاندار‌های اداره کل استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی مدنظر قرار گرفته و در حال بهبود است و با مجموعه اقدامات انجام شده نان با کیفیت نسبتاً خوبی در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این روند افزایش کیفیت نان استمرار خواهد داشت افزود: تأمین نان کامل و توزیع در استان با توجه به توصیه پزشکان و تأکید استاندار در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: مقرر شده در تعدادی از نانوایی‌ها به صورت نمونه نان کامل پخت و به مردم اطلاع‌رسانی شود و این می‌تواند گام مؤثری در تأمین نان مورد نیاز مردم استان باشد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • ◄ انتقاد رانندگان تاکسی از شرایط تبعیض آمیز با اسنپ و تپسی
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • انجمن های هنری بازوان مشورتی،تخصصی و اجرایی وزارت ارشاد هستند
  • انتقاد مردم از حذف تصویر امام خمینی از یک نشست خبری در سمنان + عکس ها
  • ارجاع هزار و ۸۰۰ فقره پرونده به آزمایشگاه اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی