Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@09:27:21 GMT

توجه طرح‌های اقتصادی به مسائل زیست‌محیطی الزامی است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۱۴۵۶

توجه طرح‌های اقتصادی به مسائل زیست‌محیطی الزامی است

به گزارش ایرنا، محمدعلی دهقان روز سه شنبه در نشست رفع موانع تولید جنوب استان با اشاره به اهمیت همراهی ادارات استان در توسعه مناطق کمتر برخوردار افزود: وقتی طرحی مصوبه مقامات عالی کشور و حتی هیأت وزیران را دارد؛ نیازی به مخالفت ادارات استانی درباره اعطای مجوزهای جزئی وجود ندارد و کارشناسان ادارات باید با سعه صدر توسعه مناطق کمتر برخوردار استان را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهمیت توجه به قوانین در طرح های اقتصادی تصریح کرد: وقتی قوانین انجام طرح های اقتصادی در مسیر رودخانه ها و یا مناطق تأمین آب مردم را غیرقابل قبول می داند دلیلی ندارد سرمایه گذار اصرار بر انجام طرح در مسیرها و مناطق مذکور داشته باشد چرا که در آینده هم برای خود طرح و هم برای مردم مشکل ایجاد می‌شود.
برپایه این گزارش، در این نشست مشکلات سردخانه شرکت حامی کشاورز عنبرآباد، شرکت فروآلیاژ رباط، شرکت فرومنگنز بهبود تجارت آسیا، واحد تولیدی آجرسفال آقای دهخدا، گلخانه جالیزی آقای مجاز، واحد دامپروری آقای محمدی سلیمانی و همچنین مشکلات مربوط به تخصیص آب، تأمین زمین و استعلامات محیط زیستی مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی جازموریان متعلق به سازمان عمران استان مورد بررسی قرار گرفت.

7440 / 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست کرمان توسعه اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شاخص‌های زیست محیطی در ارتفاعات شیراز

ابراهیم خداشناس گفت: امسال طرح‌های نورپردازی مسیر‌های دسترسی کوه نور و ورودی پارک کوهستانی دراک، ساخت سرویس‌های متعدد بهداشتی، ساخت مخازن آب پنج هزار متر مکعبی، هدایت آب‌های سطحی، تکمیل مسیر دسترسی بام سبز، ساخت آلاچیق و بنا‌های موردنیاز رفاه شهروندان، ساخت فضا‌های گردشگری، و انتقال برق فشار متوسط زمینی و انتقال شبکه آب از کمربندی اکبرآباد به سایت بام سبز عملیاتی می‌شود.

او با تأکید بر توسعه درختکاری ارتفاعات و افزایش سرانه فضای سبز کوهستانی افزود: امسال مهمترین رویکرد شهرداری شیراز و این مدیریت، کاشت گونه‌های درخت مقاوم با شرایط منطقه، توسعه گیاگان (فلور) و حفظ ذخیره زیستی ارتفاعات است.

خداشناس اعلام کرد: سیاست‌ها و برنامه‌های عمرانی در سال جدید، تثبیت مالکیت شهرداری بر عرصه‌های پیرامونی، بالابردن سرانه فضای سبز ارتفاعات، جذب سرمایه‌گذار و توسعه زیرساخت‌های گردشگری، تکمیل پروژه‌های عمرانی و تأسیسات رفاهی در پارک‌های کوهستانی دراک، بام سبز، کوه نور و انجیره و بهبود شاخص‌های زیست‌محیطی است.

"شاخص زیست‌محیطی یک مقدار عددی است که به ارائه بینشی در مورد وضعیت محیط زیست یا سلامت انسان کمک می‌کند. شاخص‌ها بر اساس اندازه‌گیری‌های کمی یا آمار شرایط محیطی که در طول زمان ردیابی می‌شوند، توسعه می‌یابند. شاخص‌های زیست‌محیطی را می‌توان در طیف گسترده‌ای از مقیاس‌های جغرافیایی، از سطح محلی گرفته تا منطقه‌ای و ملی، توسعه داد و مورد استفاده قرار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون ۱۳۰ همتی بودجه
  • افزایش شاخص‌های زیست محیطی در ارتفاعات شیراز
  • الزامی شدن رعایت حجاب در مراکز خرید و فروشگاه‌ها
  • توسعه مسائل علمی و اقتصادی در گرو توجه ویژه به مقوله ورزش است
  • موضوع امسال روز زمین چه خواهد بود؟
  • حل مشکلات واحد‌های تولیدی در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری شهرستان خوی
  • حمایت از تولید در کنار حفظ محیط زیست در استان یزد الزامی است
  • حمایت از تولید در کنار حفظ محیط زیست در استان الزامی است
  • توجه ویژه اسلام به حل مشکلات اقتصادی مردم
  • برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان