Web Analytics Made Easy - Statcounter

«لوتوس» به کارگردانی محمدرضا وطن دوست در جشنواره سینما و طبیعت اسپانیا حضور دارد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم «لوتوس» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا وطن‌دوست در هفدهمین حضور جهانی خود، به بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی سینما و طبیعت «ForadCamp» اسپانیا راه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مستند داستانی «لوتوس» نماینده سینمای ایران در هشتمین جشنواره بین‌المللی سینما و طبیعت «ForadCamp» است که طی روز‌های ۱۹ تا ۲۰ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۷ تا ۲۸ مهر ۹۸) در دهکده فیگارو- مونتمانی اسپانیا برگزار خواهد شد.

در این جشنواره موضوعی سعی شده است تا محیط طبیعی با سینمای مستقل خلاقانه، پیوند برقرار کند.

جشنواره بین‌المللی سینما و طبیعت «ForadCamp» با برنامه‌ریزی انجمن مستقل فیلمسازان مستند (INDOC) برگزار می‌شود و امسال ۱۷ فیلم از کشور‌های آرژانتین، بلژیک، چک، آلمان، فرانسه، ایران، هلند، رومانی، کره‌جنوبی، اسپانیا و سوئد به رقابت خواهند پرداخت.

«لوتوس» پیش از این در جشنواره‌های بسیاری حضور داشته و برنده جایزه نگاه هنری از جشنواره فیلم بیگ‌اسکای آمریکا، تندیس بهترین کارگردانی از جشنواره بین‌المللی فیلم بیروت، تندیس فیروزه‌ای ویژه هیات داوران در بخش بین‌الملل جشنواره سینماحقیقت، تندیس کتاب زرین بهترین فیلم بخش بین‌الملل جشنواره فیلم رشد، نشان شیرسنگی بهترین فیلم جشن مستقل سینمای مستند خانه سینما و جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم وارش را دریافت کرده است.

این فیلم نامزد نهایی بهترین فیلم در جشنواره مستند «شفیلد» انگلستان، جشنواره فیلم «لوس‌آنجلس» آمریکا، جشنواره فیلم مستند «ییلهوا» جمهوری چــــک، جشنواره فیلم «منچستر» انگلستان و همچنین کاندیدای بهترین کارگردانی در بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران و دهمین جشن مستقل سینمای مستند نیز بوده است.

در مستند داستانی «لوتوس» زندگی پیرزنی را می‌بینیم که ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره نشسته است تا به دیدار تنها ساکن آن برود.

مجری طرح این فیلم «موسسه فیلم وطن‌دوست» است که با حمایت شهرداری ساری و مشارکت حوزه هنری مازندران، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره اسپانیا فیلم لوتوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظمی پور: شاهد حضور بهترین‌های والیبال نشسته بانوان در تیم ملی هستیم

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مریم کاظمی پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزرات ورزش و جوانان و نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک، نصیری نایب رئیس بانوان و برداران مدیر بین الملل فدراسیون، روشن اخگر نایب رئیس بانوان انجمن والیبال نشسته، امروز چهارشنبه هشتم فروردین با حضور در اردوی تیم ملی والیبال نشسته از تمرینات ملی پوشان بازدید کردند.
 
در این بازدید لیلا بریانیان سرمربی تیم ملی درباره آخرین وضعیت ملی پوشان گزارشی را ارائه کرد.
 
نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک گفت: خوشبختانه فرصتی فراهم شد تا شاهد حضور بانوان والیبال نشسته کشورمان در مسابقات بین المللی دیگری باشیم. امیدوارم که این رویداد را با افتخار پشت سر بگذارید و با عزت و سربلندی به کشور برگردید. آنچه مسلم است اینکه بهترین‌های والیبال نشسته بانوان کشورمان امروز دور هم در تیم ملی جمع شدند تا بتوانند یک اتفاق بزرگ را رقم بزنند. می‌دانم که حریفان سرسختی دارید، اما به طور حتم با آنالیزی که از حریفان داشتید و شناسایی نقاط ضعف و قوت آنها به طور حتم از سد این تیم‌ها عبور خواهید کرد.
 
کاظمی پور افزود: حضور یک رشته تیمی بانوان کشور در مسابقاتی با تراز بین المللی در این سطح که انشاءالله با دستاورد کسب سهمیه پارالمپیک همراه خواهد بود یکی از نقاط عطفی است که ما در ورزش بانوان به دنبال آن هستیم. امیدوار هستیم در تمامی رشته‌ها شاهد حضور دخترانمان در قامت تیم‌های ملی باشیم و بانوان ما با شایستگی تمام در میادین بین المللی حضور پیدا کنند و بدرخشند.
 
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: قابلیت‌ها و توانمندی‌های شما ثابت شده است و پیش از این بار‌ها نشان دادید که در مسابقات بین المللی برای اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با جان و دل تلاش می‌کنید. برای شما سفری همراه با سلامتی و موفقیت آرزومندم. از مسئولین فدراسیون هم که برای حضور شما در این مسابقات تلاش کردند تشکر و قدردانی می‌کنم. انشاءالله با نتایج درخشان و عملکرد خوبتان دل ملت شریف ایران عزیز را خوشحال خواهید کرد.

دیگر خبرها

  • گلر ایرانی بهترین بازیکن هفته لالیگا شد
  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • کاظمی پور: شاهد حضور بهترین‌های والیبال نشسته بانوان در تیم ملی هستیم
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • کاظمی‌پور: بهترین‌های والیبال نشسته بانوان در تیم ملی جمع شدند
  • خانۀ سپنتا را به موزۀ سینمای اصفهان تبدیل کنید
  • بیانیه باشگاه اسپانیایی درباره جدایی لژیونر فوتسال ایران
  • سه جایزه به غرفه «پوران درخشنده» در موزه سینما اضافه شد
  • نظرسنجی بهترین مستند جبهه فرهنگی انقلاب در سال ۱۴۰۲
  • اضافه شدن سه جایزه به غرفه«پوران درخشنده» در موزه سینما