Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دهمین همایش ملی گردو، از فردا با حضور شرکت کنندگان داخلی این همایش در تویسرکان برگزار می شود.

در همایش ملی گردو، منبت و فرش دستبافت و نمایشگاه‌های جنبی آن، ۶۰ غرفه نیز آثار و هنر‌های مردم و هنر _ صنعت کاران این دیار را به نمایش خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غرفه‌های نمایشگاه جنبی این همایش ملی شامل سوغات تویسرکان مانند گردو، سیر، سماق، شیرینی‌های محلی، دستگاه‌های گردو پوست کن و صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی است.

تویسرکان، میزبان دهمین همایش ملی گردو

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه غرفه‌های علمی و آموزشی سرشاخه کاری، پیوند زنی و زنجیره تولید نهال گواهی شده گردو در این نمایشگاه‌ها فعال خواهند بود، گفت: "صلاح الدین ایلماز" از متخصصان بین المللی حوزه باغداری گردو از ترکیه هم در این همایش حضور خواهد داشت.

اکبری افزود: شهرستان تویسرکان از بزرگترین زنجیره تولید کامل نهال گواهی شده گردو در غرب آسیا و حتی خاورمیانه در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در روستای مراد آباد برخوردار است.

شهرستان تویسرکان با برخورداری از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار باغ‌های گردو و تولید این محصول چند منظوره با کیفیت و مرغوب در مقیاس جهانی، پایتخت گردوی ایران نام گرفته است.
تویسرکان همچنین بزرگترین منطقه ذخیره ژنتیکی گردو در جهان است، این شهرستان بهشت غرب کشور هم لقب گرفته است.

تنه درختان گردو در خلق آثار منبت هم نقشی بی دلیل ایفا می کند.

نتهای پیام/ب

تحقق بیش از ۴۹ در صد شغل در تویسرکان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مبل و منبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین یادواره ۱۱۴ شهدای ارتش تویسرکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛  جمعی از مسولان با نثار گل بر مزار شهدای ارتش با آرمان‌های ایشان تجدید میثاقی دوباره داشتند سپس به دیدار خانواده شهیدان ارتشی، احمد سلیمانی و یارحسین سلیمانی رفتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • برگزاری اولین یادواره ۱۱۴ شهدای ارتش تویسرکان
  • پیش بینی ذخیره ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
  • آغاز واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • آغاز مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه كتاب تهران آغاز شد
  • حمله ایران به اسرائیل عزت‌آفرین بود