Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@21:14:15 GMT

آزادی ۳۷ مددجو با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۱۶۰۶

آزادی ۳۷ مددجو با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران

با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران در جلسه هئیت امنای ستاد دیه استان تهران ۳۷ مددجو آزاد شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد دیه استان تهران، محمد جواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران  با حضور در شصتمین جلسه هئیت امناء این ستاد گفت: ستاد دیه الگوئی موثراست و نتایج فعالیت اعضای این ستاد برای جامعه ملموس می باشد، چرا که بار زیادی را از دوش جامعه و خانواده‌های مددجویان برمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: تبعات و آسیبهای اجتماعی به زندانیان و خانواده آنان، متوجه جامعه و قوه قضائیه است و ستاد دیه در کاهش این آسیب ها اجتماعی می تواند بسیار تاثیرگذارباشد، هر چند که ظرفیتهای ستاد دیه استان تهران محدود است ولی ستاد دیه میتواند با نگاهی خیر خواهانه وبا ارتباط موثر با خیرین و نیکوکاران و همچنین چهره های موجه اجتماعی، شرکت های با بنیه قوی، دستگاه های اجرائی  و شهرداری ها  در راستای سیاستهای کاهش جمعیت کیفری زندانها تاثیر گزار باشد.

وی تصریح کرد: انتظار بنده از ستاد دیه تهران این است که ارتباط ستاد با محاکم قضائی و دادگستری های استان مانند همیشه باشور و نشاط باشد تا در امور آزاد سازی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد  کوشا تر از همیشه باشیم.

رحمانی مدیر نمایندگی استان تهران در ادامه جلسه ضمن بیان آمار مبسوطی در حوزه عملکرد آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا تاریخ ۲۴ /۰۶/ ۹۸ تعداد ۲۷۵ زندانی شامل ۱۱ زندانی زن و تعداد  ۲۶۴ زندانی مرد از زندانهای استان تهران آزاد شدند.

در پایان جلسه پرونده ۳۷ نفر از مددجویان متقاضی کمک مورد بررسی اعضاء و رئیس کل دادگستری استان قرار گرفت و زمینه آزادی آنان فراهم شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد ديه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون اول قوه قضاییه منصوب شد

به گزارش خبرآنلاین، رئیس قوه قضاییه با صدور حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضاییه منصوب کرد.

ایرنا در خبری نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی را به عنوان معاون اول قوه قضاییه منصوب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی متولد سال ۱۳۴۲ دارای مدرک فوق لیسانس جزا و جرم شناسی از دانشگاه تهران است.

سوابق قضایی:

شروع به کار حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در دستگاه قضایی از آذرماه سال ۱۳۷۴ به عنوان قاضی تحقیق در استان تهران بود و مسئولیت دادیار تهران و دادرس تهران نیز برعهده داشت.

رئیس کل دادگستری کرج (۱۳۸۲/۹/۱۶)

رئیس کل دادگستری استان گلستان (۱۳۸۴/۵/۱۹)

رئیس کل دادگستری استان قم (۱۳۸۵/۵/۱۵)

رئیس دادگستری استان گیلان (۱۳۹۸/۵/۲۶)

رئیس دادگستری خراسان استان رضوی (۱۴۰۲/۴/۳۱)

براساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در زمان ریاست مرحوم آیت الله یزدی نیز در قوه قضاییه به مدت ۱۰ سال در دفتر نظارت و پیگیری قوه قضاییه فعالیت و عملکرد موثری را بر عهده داشت.

وی همچنین کتب مختلفی را تألیف کرده است.

پیش از این حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق این مسئولیت را بر عهده داشت که ۲۳ اسفندماه پارسال با استعفای او موافقت شد؛ مصدق از تیرماه ۱۴۰۰ معاون اول قوه قضاییه بود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896611

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • حجت‌الاسلام خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • معاون اول قوه قضاییه منصوب شد
  • خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
  • چه کسی معاون اول قوه قضاییه شد؟
  • چه کسی معاون اول قوه قضائیه شد؟
  • خلیلی، معاون اول قوه قضاییه شد
  • تاکید یک مقام تبلیغی برتکریم مقام دختران استان تهران طی دهه کرامت
  • ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضاییه تشکیل شد