Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بنیامین نتانیاهو چیزی فراتر از توانمندی‌های یک جادوگر را برای کسب ۶۱ کرسی در کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) نیاز دارد». ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم،‌این خلاصه تحلیلی است که روزنامه عبری زبان هاآرتص در شماره امروز خود همزمان با آغاز انتخابات کنست به قلم یوسی ویرتر منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد این نویسنده در صورت پیروزی نتانیاهو در انتخابات می‌توان به این نتیجه رسید که پای دموکراسی(ادعایی) در اسرائیل بیش از پیش شکسته و شکسته تر می‌شود.

گزارش رسانه‌های عبری زبان تاکید دارند برنامه انتخاباتی نتانیاهو به شکل وقیحانه‌ای سوء استفاده از دولت است . هاآرتص در ادامه تحلیل خود تاکید می‌کند ، نتانیاهو در کنار رسیدن به کرسی نخست وزیری و تشکیل کابینه باید خود را از سیاهچاله‌ای که باعث می شود سال‌های آتی زندگی اش را پشت میله‌های زندان سپری کند نجات دهد.

اسرائیل| دیدگاه مهمترین احزاب صهیونیستی درباره فلسطینرژیم اسرائیل| رقابت داغ لیکودی‌ها و ژنرال‌ها؛ نگاهی به فهرست‌های شرکت کننده در انتخابات «کنست»

مشکل نتانیاهو در حال حاضر صرفا کاهش محبوبیت لیکود نیست، بلکه همراه با لیکود بقیه احزاب راستگرایی که به شکل سنتی با لیکود تشکیل ائتلاف داده بودند نیز دچار ریزش در آرا شده‌اند، امری که حتی در صورت موفقیت نتانیاهو برای رسیدن به مرحله انتخاب برای تشکیل کابینه نیز وی برای رسیدن ائتلافش به حد نصاب 61 کرسی با دشواری‌های بیش از اتنخابات روبرو خواهد شد.

وقتی روزنامه یسرائیل هیوم رقابت و مبارزه اصلی را منحصرا بین نتانیاهو و گانتس اعلام کند، باید شرایط نتانیاهو را در انتخابات بسیار دشوار دانست.

به نوشته یسرائیل هیوم، عقبگرد ترامپ در راستای تقابل با ایران یکی از ضربات مهلکی بود که به جایگاه نتانیاهو وارد شد و با اخراج جاون بولتون مهمترین شخصیت ضد ایرانی در ساختار ضربه جبران ناپذیری را به برنامه‌های انتخاباتی نتانیاهو وارد کرد.

این در حالی است که به اعتقاد این روزنامه طرفدار نتانیاهو ، اسرائیل در حالی به سوی انتخابات پیش می‌رود که دموکراسی! در آن با مشکل روبرو شده است با این حال باید بین نتانیاهو که برنامه‌ای برای اجرا دارد و بنی گانتس که اولین برنامه‌اش کنار زدن نتانیاهو است یکی را برگزید.

روزنامه یسرائیل هیوم، بنی گانتس را فاقد هر نوع برنامه واضحی در ابعاد سیاسی ، امنیتی و اقتصادی دانست.

این در حالی است که جاناتن اوکادیب در هاآرتص تاکید می‌کند امروز انتخابات به جنگی واقعی تبدیل شده است که هر یکی از احزاب بزرگ به نحوی در حال جنگ با بقیه رقبا است و تلاش می‌کند از این طریق خود را به پایان خط برساند ، لیکود با دیگر راستگرایان همچون لیبرمن می‌جنگند ، حزب کار به جنگ بلوک دموکراتیک رفته و هر دو آنها با آبی سفید درگیر شده‌اند..

انتهای پیام/

R36361/P36355/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل بنیامین نتانیاهو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل بنیامین نتانیاهو اسرائیل بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن درباره جنگ علیه ایران با نتانیاهو اتمام حجت کرده است

به گزارش همشهری آنلاین، ان بی سی نوشت: برخی از مقامات ارشد آمریکایی از واکنش عجولانه اسرائیل به پاسخ موشکی ایران اظهار نگرانی می‌کنند و از این مساله می‌ترسند که با تشدید تنش‌ها، پای آمریکا نیز به این جنگ کشیده شود.

به گفته سه نفر از مشاوران ارشد کاخ سفید، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هرچند پیامی آهنین در حمایت از اسرائیل صادر کرده است ولی در جلسات خصوصی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به گسترش تنش‌ها ابراز نگرانی کرده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در گفت‌وگو با ان بی سی از تماس بایدن با نتانیاهو خبر داد و گفت که بایدن از نتانیاهو خواسته واکنشی به پاسخ موشکی ایران نشان ندهد چون آمریکا در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

به گفته کارشناسان سیاسی و نظامی حملات موشکی ایران هرچند خسارات نسبتاً محدودی داشت، ولی قدرت بازدارندگی شدیدی در تاریخ منطقه به وجود آورد.

چند ساعت بعد از این حملات سرلشگر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، بیانیه ای صادر کرد و گفت: عملیات به پایان رسیده است و ما تمایلی به ادامه آن نداریم.

یک مقام اسرائیلی در دفتر نتانیاهو گفته است که اسرائیل قصد دارد با همه شرکای خود مشورت کند، ولی تصمیم نهایی را خودش می‌گیرد.

مقام ارشد کاخ سفید در ادامه صحبت‌هایش گفت که فکر نمی‌کند اسرائیلی‌ها استراتژی خاصی برای پاسخ به ایران داشته باشند. اسرائیلی‌ها همیشه بهترین تصمیم‌های استراتژیک را نمی‌گیرند.

کد خبر 844431 منبع: ایرنا برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو ایران و اسرائیل خبر ویژه آمریکا و اسرائیل جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • درخواست دوباره لاپید برای سرنگونی نتانیاهو
  • رسانه عبری: سقوط بورس اسرائیل و شیکل بعد از عملیات سپاه
  • صحنه‌سازی ناشیانه اسرائیلی ها در پایگاه نواتیم | تصاویر
  • لاپید: بازدارندگی نداریم/ گاتلیب: سیلی محکمی از ایران خوردیم
  • از صبر راهبردی به بازدارندگی فعال؛ آمریکا نتانیاهو را از حمله مجدد به ایران منصرف کرد؟
  • ترس آمریکا از همکاری با اسرائیل در واکنش به ایران
  • بایدن درباره جنگ علیه ایران با نتانیاهو اتمام حجت کرده است
  • انزجار عمومی صهیونیست‌ها از بنیامین نتانیاهو/ بی بی ما را وارد جنگ کرد
  • خشم صهیونیست‌ها از بنیامین نتانیاهو/ بی بی ما را وارد جنگ کرد
  • امکانات رایگان رسانه ملی در اختیار نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس