Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@13:17:11 GMT

رفیعی: بیرانوند باید ۲ جلسه محروم می‌شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۱۷۰۷

غلامرضا رفیعی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص محرومیت یک جلسه ای علیرضا بیرانوند از سوی کمیته انضباطی گفت: ارکان قضایی موظف و مکلف هستند آرای خودشان را مستند به مواد قانونی، قوانین و مقررات داخلی فوتبال و در صورت سکوت یا تعارض با قوانین فیفا، رای خود را براساس قوانین فیفا صادر نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در رابطه با پرونده علیرضا بیرانوند ضمن اینکه همگان باید مروج و مشوق روحیه ورزشی ورزشکاران باشیم که اگر خطایی کردند یا عمل نادرستی را مرتکب شدند عذرخواهی کنند که در این رابطه بیرانوند به این کار عمل کرد اما آنچه که مهم است این هست که عذرخواهی از شدت مجازات توسط ارکان قضایی خودداری شود و مجازات وی تشدید نشود و تا جایی که قانون اجازه می دهد تخفیف لحاظ شود.

وکیل بین المللی ورزش گفت: بنابراین در پرونده بیرانوند، کمیته انضباطی نمی تواند مطابق ماده ۶۰ که تا حدود زیادی در انطباق با قانون فیفا است این بازیکن را به یک جلسه محرومیت محکوم کند زیرا خود ماده ۶۰ اعلام کرده حداقل محرومیت در این ماده ۲ جلسه است. کمیته انضباطی در شروع لیگ نشان داد که چقدر فشار طرفداران سرخابی می تواند بر اجرای قانون و عدالت توسط آنها تاثیر گذار باشد.

وی تاکید کرد: اگر کمیته انضباطی به همین روند ادامه دهد، در این دوره که همه با تکنولوژی می توانند به همه چیز دسترسی داشته باشند، به جایی نخواهد رسید و بدون شک اگر این روند ادامه پیدا کند حوادثی تلخ تر از ورزشگاه فولاد را شاهد خواهیم بود. این اتفاق ممکن است که باشگاه های غیر از سرخابی ها از اجرای عدالت، بی طرفی و استقلال کمیته انضباطی ناامید شوند.

رفیعی در رابطه با درخواست باشگاه استقلال برای بخشش محرومیت فرشید اسماعیلی اظهار داشت: اسماعیلی درست یا نادرست در یک مسابقه رسمی دو کارت زرد گرفته و از بازی اخراج شده است. نتیجه این اتفاق بر اساس قانون محرومیت از بازی بعدی است و کسی نمی تواند فعلا تردیدی در خصوص محروم بودن این بازیکن از بازی بعدی داشته باشد مگر اینکه قبل از نخستین بازی براساس ساز و کاری که در آیین نامه انضباطی پیش بینی شده است رکن قضایی صالح در رسیدگی به شکایت باشگاه استقلال و فرشید اسماعیلی به نتیجه دیگری رسیده و تصمیم دیگری را اتخاذ کند. به همین خاطر از نظر من این بازیکن محروم است.

وکیل بین المللی فوتبال با اشاره به برق گرفتگی کودک هشت ساله در پایان دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان گفت: اینگونه حوادث حتی در منازل هم غیر قابل باور است چه برسد به یک مکان عمومی ورزشی که باید به همه استاندارد ها مجهز باشد.

وی افزود: البته خرابکاری های عمدی مثل انشعاب و گرفتن برق غیر مجاز برای شارژ موبایل یا آتش بازی از دامنه این مساله خارج است اما اتفاقی که شب گذشته رخ داده همانطور که خبرگزاری شما هم درست به آن پرداخته بی اعتمادی و فقدان اطمینان را به هواداران ورزش تزریق می کند.

رفیعی ادامه داد: یکی از چیزهایی که در دنیا برای اماکن و تجهیزات ورزشی به صورت جدی پیگیری می شود بیمه تمام خطر امکان و تاسیسات ورزشی است که هم غرامت را در بر می گیرد و هم هزینه های درمانی و خسارت های مالی و جانی را پرداخت می کند. در سنوات گذشته مواردی بوده که یک طرفدار از بین رفت و هم به دلیل نداشتن بیمه دست به دامن عموم مردم شده اند که بیایند و کمک کنند. طرفداری که مصدوم یا مجروح شده و بخشی از سلامت خود را از دست داده تازه باید از روز بعد با مشکلات هزینه های پزشکی روبه رو شود. حال که قرار است زنان نیز به صورت مدیریت شده به تدریج در ورزشگاه ها حضور پیدا کنند لازم است یک فکر جدی برای پیشگیری از این دسته حوادث و حتی ترتیبات انتقال هواداران از شهر به محیط ورزشگاه اتخاذ شود که در خارج از ورزشگاه نیز خدایی نخواسته حوادثی آنها را تهدید نکند. به خصوص اینکه بسیاری از ورزشگاه های فوتبال ما در خارج از مناطق شهری قرار دارند و در احاطه بیابان و صحرا هستند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اولین بار: اعلام سازوکار محرومیت تیمها از تماشاگران

به گزارش "ورزش سه"، رئیس کمیته انضباطی برای اولین بار شرایط بازی بدون تماشاگر را توضیح داد و گفت: ما اول جریمه مالی اعمال می‌کنیم و سپس برای بار دوم تنبیه نقدی کمی شدیدتر می‌شود و دفعه سوم محرومیت تعلیقی از حضور تماشاگر می‌دهیم و برای بار چهارم یک جلسه محرومیت داریم.

وی افزود: این فصل هم خلاقیتی داشتیم که یک جایگاه خاص را محروم کردیم و نه همه تماشاگران را. برای دربی چهار جایگاه را محروم کردیم تا مثلا چرا باید تماشاگران پیکان از حضور در بازی با استقلال محروم باشند یا چرا بانوان محروم شوند؟

این در حالی است که در فصل جاری پرسپولیس و استقلال با محرومیت تماشاگران خود در چند جایگاه خاص مواجه شدند که این موضوع برای فصل آینده اعمال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • امیررضا رفیعی با سه کلین شیت در سه بازی خودنمایی کرد؛ حسینی همچنان در صدر
  • بازی‌های لیگ برتر ایران در چه صورتی بدون تماشاگر می‌شوند؟
  • برای اولین بار: اعلام سازوکار محرومیت تیمها از تماشاگران
  • تیم ها بعد از بردشان نیز بیانیه نویسی می کنند
  • نکونام باز هم محروم می شود؟ | مصاحبه دردسرساز و احضار به کمیته انضباطی
  • رقیب بیرانوند در یک‌قدمی ثبت رکوردی تاریخی
  • احتمال محرومیت دو استقلالی از بازی مهم هفته بعد
  • احضار نکونام به کمیته انضباطی / سرمربی استقلال تا چه زمانی محروم خواهد بود؟
  • احتمال محرومیت ۲ استقلالی از بازی مهم هفته بعد
  • بیرانوند برگشت هم رفیعی باید بازی کند | به درویش بابت این انتخاب تبریک می گویم