Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-20@03:48:03 GMT

۹۰ درصد جمعیت جهان تابستانی داغ را تجربه کردند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۱۷۳۰

۹۰ درصد جمعیت جهان تابستانی داغ را تجربه کردند

به گزارش ایسنا، ساکنان کشورهای نیمکره شمالی که ۹۰ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند امسال با رکورد بسیار نزدیکی به سال ۲۰۱۶، گرم‌ترین فصل تابستان را که تاکنون به ثبت رسیده تجربه کرده‌اند.

محققان اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا اظهار داشتند: تاکنون ۲۰۱۹ سومین سال گرمی بوده که پس از سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ثبت رسیده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از میان ۱۰ رکورد بالای دما در سطح اقیانوس‌ها و مناطق خشکی در جهان در فاصله ماه‌های ژوئن تا اوت ۹ مورد از آن‌ها از سال ۲۰۰۹ به بعد گزارش شده‌ است.

در این گزارش آمده‌ است آمریکای جنوبی، آفریقا، اروپا، خلیج مکزیک و منطقه هاوائی خروج دما از میانگین ماه‌های تابستان را تجربه کرده‌اند که در میان سه رکورد ثبت شده‌ افزایش دما در این بازه زمانی قرار گرفته‌ است. به طور مثال، آفریقا شاهد گرم‌ترین دوره زمانی در فاصله ماه‌های ژوئن تا اوت بوده که تاکنون با آن روبرو بوده‌ است.

در اروپا نیز چندین مورد موج گرما در تابستان سال جاری گزارش شد به گونه‌ای که دمای هوا در پاریس از بیشترین رکورد دمایی ثبت شده فراتر رفت. آلمان و فرانسه سومین تابستان گرم را تجربه کرده و اتریش دومین تابستان داغ را در رکوردهای خود ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، بررسی نقشه جهانی حاکی از حوادث جوی قابل توجهی بوده که در اوت ۲۰۱۹ در سراسر جهان رخ داده‌ است. آلاسکا یکی از مناطقی است که با بیشترین افزایش دما مواجه بوده‌ است. از ۱۳ روز گرم ثبت شده در آلاسکا هشت مورد آن در سال ۲۰۱۹ بوده‌ است.

کد خبر 455279 برچسب‌ها گرما

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز الهلال برای ثبت رکورد تاریخی در آسیا و جهان

الهلال عربستان به دنبال یک رکوردی بزرگ و تاریخی در فوتبال آسیا است.

به گزارش فارس، 11 برد و یک تساوی حاصل عملکرد بی نقص این فصل الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا تا نیمه نهایی است تا برای قهرمانی پنجم آسیا خیز بردارد.

الهلال با ارزش 241 میلیون یورو گران ترین تیم فوتبال تاریخ آسیا است که در این فصل با 43 بازی بدون شکست بهترین تیم تاریخ فوتبال در کنار لورکوزن است.

تیم عربستانی پیش از این 4 عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده و از این حیث بهترین تیم تاریخ فوتبال قاره کهن به شمار می آید.

سایت اسپورت عربستان می‌نویسد که الهلال به دنبال پیروزی مقابل العین در نیمه نهایی است تا رکورد بردهایش در این فصل لیگ قهرمانان آسیا را به عدد 12 برساند و بهترین تیم از این حیث باشد.

سایت گل گزارش می دهد که ژسوس، سرمربی الهلال با ژابی آلونسو رقابت نزدیکی دارند و هر دو به عنوان بهترین مربیان شکست ناپذیر دنیا به شمار می آیند که در پایان باید دید کدام تیم اولین شکست فصل خود را تجربه می کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چند درصد از مردم کشور‌های مختلف جهان گیاهخوار هستند؟
  • ریشه های عشق در زندگی گرایی ایرانیان / بدیو: عشق در آثار کگور در زندگی رخ می دهد
  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب
  • ثبت رکورد جدید برای سفرهای هوایی چین
  • خیز الهلال برای ثبت رکورد تاریخی در آسیا و جهان
  • بحران آب در ۳ استان کشور
  • امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • نگرانی از بروز کم آبی در ۳ استان کشور
  • روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار
  • نگرانی از بروز کم‌ آبی برای سه استان در تابستان ۱۴۰۳