Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بازداشت خودسرانه و بدون توجیه قانونی جوانان منطقه شیعه نشین شرق عربستان در سال‌های اخیر به رویه‎ای معمول برای این رژیم تبدیل شده است. تاریخ انتشار: 14:19 - 26 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۰۴۳۳ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ رژیم سعودی در هفته جاری موج جدیدی از دستگیری فعالان منطقه شیعه نشین «قطیف» را در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موج جدید بازداشت‌های خودسرانه در قطیف که از ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) آغاز شده، همچنان ادامه دارد.  
در جریان این بازداشت‎ها، نفر سوم از یک خانواده شیعه اهل قطیف نیز دستگیر شد. ماموران سعودی «موسی المغسل» را پس از یورش به منزلش در روز ۱۱ سپتامبر بدون توجیه قانونی دستگیر کردند.
دو برادر دیگر وی به نام‌های «احمد» و «فاضل» به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ بازداشت شدند. احمد المغسل مخالف سیاسی دولت عربستان از فرودگاه بیروت ربوده و به ریاض منتقل شد و همچنان در بازداشت به سر می‌برد. فاضل المغسل نیز سال گذشته در مدرسه بازداشت شد.  
براساس گزارش‎ها، «ربیع صلاح الخنیزی» نیز روز ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) در منزلش و بدون حکم بازداشت دستگیر شد. الخنیزی در سال ۲۰۱۲ به دلیل اعتراض علیه دولت دستگیر شده بود.
منطقه شیعه نشین قطیف در شرق عربستان شاهد یورش‌های مکرر عمال سعودی و بازداشت‌های گسترده جوانان این منطقه بوده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قطیف شیعیان عربستان دستگیری بازداشت عمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان گفت: دفاع مشروع ایران، هیمنه و ابهت( پوشالی ) رژیم صهیونیستی را فرو ریخت.

آیت الله صالحی مدرس رئیس شورای سراسری علمای شیعه افغانستان در جمع علما و طلاب شورای علمای شیعه گفت: دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اُبهت و هیمنه ( پوشالی ) اسرائیل شرارت‌ پیشه و کودک‌کش را شکست.

وی تصریح کرد: امروز مشخص شد خطر رژیم صهیونیستی نه تنها علیه فلسطین بلکه خطری برای همه‌ کشورهای اسلامی است.

وی تصریح افزود: رژیم صهیونیستی در بیش از هفتاد سال با گسترش تجاوزات خود از هیچ جنایتی دریغ نکرده است و مسلمانان باید با اتحاد همواره در حمایت از فلسطینیان و مقابله با صهیونیست‌ها راهکارهای عملی را مدنظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • صهیونیست ها تعدادی از فلسطینی ها را بازداشت کردند
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  •  کشف خودروهای ۱۵۰ میلیاردی قاچاق در البرز
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه