Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@20:07:08 GMT

ژاپنی‌ها وضعیت نفتی عربستان را ارزیابی می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۴۱۸۸۸

ژاپنی‌ها وضعیت نفتی عربستان را ارزیابی می‌کنند

پالایشگاههای نفت در ژاپن که چهارمین واردکننده بزرگ نفت خام است، سرگرم جمع آوری اطلاعات مربوط به عرضه از سوی عربستان سعودی پس از حملات صورت گرفته به تاسیسات نفتی مهم این کشور هستند.

به گزارش ایسنا، حمله به تاسیسات پالایش نفت خام شرکت آرامکوی سعودی در ابقیق و خریص، تولید نفت عربستان سعودی را به میزان ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیون بشکه در روز کاهش داد و توانایی این کشور برای حفظ صادرات نفت خام را زیر سوال برد.

شرکت آرامکوی سعودی زمان مشخصی برای ازسرگیری کامل تولید نفت نداده است. عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت جهان است و به مدت چند دهه تامین‌کننده مطمئنی بوده است.

مقامات شرکت‌های جی ایکس تی جی هلدینگز، ایدمیتسو و کاسمو انرژی هلدینگز اعلام کرده‌اند سرگرم جمع‌آوری اطلاعات هستند اما درباره نفت عربستان سعودی یا گزینه‌های جایگزین توضیحی ندادند.

سخنگوی شرکت فوجی اویل گفت: انتظار نداریم روند تامین نفت خام ما دچار مشکل عمده شود و به توانایی این شرکت برای یافتن تامین کنندگان دیگر اشاره کرد.

ایسشو سوگاوارا، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن روز سه‌شنبه اعلام کرد ژاپن در صورت لزوم برای تضمین تامین نفت خام برداشت از ذخایر نفت استراتژیک را بررسی خواهد کرد.

در این بین، شرکت آرامکوی سعودی به شرکت نفتی دولتی پتروچاینا خبر داد برنامه بارگیری نفت سبک برای اکتبر به مدت حدود ۱۰ روز به تاخیر خواهد افتاد.

با این حال منابع آگاه در این شرکت چینی اظهار کردند آرامکو همان گریدها و میزان نفت سبکی که پتروچاینا برای اکتبر درخواست کرده بود را فراهم خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، همچنین به پتروچاینا اعلام شده است بارگیری محموله‌های نفت سبک برای سپتامبر با گریدهای سنگین‌تر سواپ می‌شوند و هیچ تاخیر یا تغییری در حجم فروش وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاهش صادرات نفت عربستان حمله به تاسیسات نفتی عربستان کشور ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد: این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفت‌وگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود: این پروازها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی درباره حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

گفتنی است؛ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسوولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

سفیر کشورمان در ریاض با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

عنایتی با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی برای تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به‌ امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسؤولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

کد خبر 6087600 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد