Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز سه‌شنبه ۲۶ شهریورماه با اشاره به بررسی پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی، گفت: سامانه‌ای در ایران داک (پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران) تعبیه شده است که موضوع مشابه یابی پایان نامه‌ها از جمله موضوع و متن را با جدیت پیگیری می‌کند.

او همچنین کاربردی شدن پایان نامه‌های دانشجویی را توصیه جدی وزارت علوم به دانشجویان و استادان دانست و افزود: برای تشویق پایان نامه‌های کاربردی، پارسال در آیین نامه ارتقاء و ترفیع، از دانشگاه‌ها خواستیم امتیاز‌های بیشتری برای این دست از دانشجویان دیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



غلامی یکی از راه‌کار‌های برون رفت از غیر کاربردی شدن دستاورد‌های پژوهشی را نیاز محور کردن آن‌ها از طریق ارتباط مستقیم دانشگاه با جامعه و نزدیکی دانشگاه به صنعت و مراکز تولید جهت بر طرف کردن خواست این مراکز برشمرد.

وزیر علوم در عین حال تاکید کرد که در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در جهت هدفمند شدن پژوهش‌های دانشگاهی انجام شده است.

او همچنین بر ضرورت ایجاد فضای پرامید و نشاط در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: استادان و متولیان دانشگاه باید به دانشجویان روی خوش تلاش و کوشش را نشان دهند و بر تجربه‌های موفق به عنوان الگو بیشتر تاکید کنند.

وزیر علوم وظیفه دانشگاه را علاوه بر علم آموزی، امید بخشی و هدایت استعداد‌های دانشجویان دانست و تاکید کرد: بیشتر تجربه‌های فناورانه در کشور با موفقیت رو به رو بوده است و نباید فقط تجربه شکست را برای دانشجویان دیکته کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر علوم پایان نامه تحصیلات تکمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۴۱۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی به محیط داخل دانشگاه کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌های مختلف و تعامل با دانشجویان همکاری کنند.

 

زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی محیط داخل دانشگاه را کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌ها و تعامل با دانشجویان و جذب دانشجویان مختلف همکاری کنند.


وی افزود: همچنین تشکل‌های اسلامی تعامل و ارتباط خود را با سایر تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، کانون های علمی و فرهنگی همچنین کمک به پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را داشته باشند.


وزیر علوم اضافه کرد: ۸۵ ساعت از اوقات فراغت دانشجویان در داخل دانشگاه می‌گذرد و باید برای این زمان برنامه داشته باشیم و همچنین بسیج دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی انتظار دارد که اولین نقش خودش را در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی در داخل دانشگاه رقم بزند و تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشد؛ و محیط داخل دانشگاه را یک محیط زیبایی که فکر زیبای بسیج و بسیجی درآن باشد، داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز/پایان «ارزیابی تکمیلی»؛ آخر اردیبهشت‌
  • برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم